Dit stukje heb ik net geschreven op de dubbellucht site,
misschien heb je er wat aan, je kunt het heel eenvoudig zelf doen, en vaak ook nog netter.
Ook de achtebank er even uithalen, en daaronder behandelen.
Heel belangrijk.
Wat ik jullie niet wil onthouden is mijn ervaring met ruwe lijnolie en wax.
Dit is een mengsel wat een super roestbescherming bied.
Ook doet het bestaande roest stoppen, en stoot het vocht af.
Het is geen duur middel, en heel eenvoudig zelf aan te brengen.
Ik gebruik rauwe lijnolie, dit is gewoon te koop bij verfzaken en de Welkoop.
Dit vermeng ik dan met blanke wax( te koop bij iedere automaterialenzaak), dit zijn bussen die je met een spuitpistool met je compressor kunt inspuiten in de kokerbalken, deuren en overal waar je maar wilt .
Dit meng ik 1 op 1 dan verwarm ik dit in een pannetje, en meng het goed door elkaar.
Dan spuit ik het overal in waar ik het maar kan krijgen. Rolling Eyes
Door dat je het warm maakt wordt het geheel wat vloibaarder, wat het beter verwerkbaar maakt.
Het grote voordeel is dat wanneer het zomer is, of de zon schijnt lekker op je bus of auto, dan wordt dit mengsel weer vloeibaar, omdat het weer opwarmt, en begint weer in alle hoeken en naden te lopen, waardoor roest geen kans krijgt.
Tectyl lagen beginnen te scheuren, en te breken.
Hierin deze scheurtjes gaat vocht zitten, en begint te roesten.
Spuit je er nu wax met rauwe lijnolie overheen, dit de tectyl ook weer soepel maakt, en alle vocht verdrijft.
Een betere bescherming kun je niet wensen voor je auto. Idea
Inderdaad werd de rauwe lijnolie vroeger ook op zeeschepen gebruikt.
Het is waterafstotend, en vooral met al dat zout werkte dit prima als bescherming tegen roest.
Het geeft de eerste paar weken een vreemd luchtje in de auto, maar daar wen je snel aan, en trekt na een paar weken weg.
Ik zelf vind het lekker ruiken, maar smaken verschillen.Very Happy
Ik heb mijn W123 ook helemaal behandeld met dit middel, en men staat nog altijd versteld dat ie geen roestvorming op geen enkele plaats heeft.
Alles en dan ook alles heb ik volgejaagd met dit middel,( 5 liter lijnolie met wax).
Het is even een geknoei, je kunt beter onder je auto een groot kleed leggen, en laat het een dagje goed uitlekken.
Anders wordt je oprit of garage zo vuil.