door Jeroen » 27 feb 2007, 22:45
Die van mij is onlangs ook op Euro 10.500,-- getaxeerd. Ik ben verzekerd bij de KAC en heb bij hen nog eens nagevraagd hoe het zit met diefstal van dit soort typen Mercedes. Het blijkt dat deze relatief veel worden gestolen!
Vermoedelijk ook wel omdat W123 nogal eens worden gebruikt in het dagelijkse verkeer en dus niet zoals veel klassiekers bijna altijd in de garage staan. Ze zijn nog steeds gelief in met name Noord Africa
Die van mij staat gelukkig meestal wel binnen, maar heb toch ook nog maar zo'n stuurslot aangeschaft. (Zo eentje die om je hele stuurwiel gaat. En ik ga binnenkort toch ook nog maar wat listig met de ontsteking doen.
Dat de premie hoger wordt met een hogere taxatiewaarde is natuurlijk waar, maar waar hebben we het over? Bij de meeste klassieke verzekering op basis van taxatiewaarde is de premie rond de 1 - 1.5% van de taxatiewaarde!
Waar je mi naar moet kijken is of je voor het taxatiebedrag een even goede auto weer kunt aanschaffen. Zodra je boven de Euro 7 -8.000,-- gaat komen wordt de spoeling al gauw dun. En kun je dus wel wat redelijks krijgen maar moet je vaak toch weer geld uitgeven om op hetzelfde niveau te komen als wat je wellicht had.
Mijn indruk is wel dat met taxatiewaarden boven de Euro 10.000,-- je voor een W123 absoluut aan de bovenkant van de markt zit! Dus hele gave, originele auto's, waar weinig tot niets op aan te merken is, maar nog net niet concours staat.
Euro 100 is niet ongebuikelijk voor een taxatie. Ik betaalde Euro 75, maar dat is op basis van een clubtarief.
Jeroen