[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koelwatertempmeter werkt niet : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:03

koelwatertempmeter werkt niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koelwatertempmeter werkt niet

Berichtdoor Karaca10 » 01 jun 2007, 20:07

hoi, de tempmeter van mn 300TD werkt niet. ik dacht aan mn sensor of meter. ik heb de dash vervangen even kijken of het werkt, wat kan er nog meer mis zijn buiten deze dingen? mvg
Karaca10

Antwoord:koelwatertempmeter werkt niet

Berichtdoor Brijn » 01 jun 2007, 20:52

De verbinding tussen de sensor en de meter! De draadjes dus. Meer in detail de stekkertjes. Gouden regel: Als er iets elektrisch stuk lijkt te zijn, verdenk dan altijd eerst de verbindingen en pas daarna de rest.

Gr, Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor driesen » 02 jun 2007, 13:03

Beste Karaka,

Bij mijn Benz werkt de meter net als de benzine meter met een variabele stroom via de aarde.
Dit wil zeggen dat de sensor de mate van stroom afhankelijk van de temperatuur beperkt die hij doorgeeft aan de meter.
in eerste instantie zou je kunnen controleren of de meter wel werkt als je het stekkertje van de sensor afhaalt en tegen aarde (motorblok) houdt. Bij goed functioneren zou de meter (contact aan!!) volledig uit moeten slaan naar hoog. Hiermee test je gelijk je sensor.
Je zou ook de aansluiting op de meter tijdelijk even met een extra draadje tegen aarde kunnen houden dicht bij de meter. Je weet dan direct of het in de bedrading zit of je meter stuk is.
Succes
Harry Driesen
driesen

Berichtdoor Karaca10 » 05 jun 2007, 12:35

hallo, hij werkt weer, de kabel die er heen ging was niet goed ik mat geen weerstand.
hierna heb ik een nieuw kabeltje getrokken, werkt perfect... bedankt voor de reactie's
Karaca10

Keer terug naar Techniek