Tijd voor een update...
Vorige week met een multimeter op de accu geconstateerd dat hij te weinig stroom kreeg, met een draaiende motor en brandende lichten gaf hij ongeveer 13.6V geloof ik. Bij de garage hebben ze vervolgens de spanningsregelaar vervangen, en de waardes blijven nu > 14. Vervolgens hebben ze een hele tijd de motor laten draaien, incl. brandende koplampen en de blower op volle toeren: de motor bleef lopen.
Ik vandaag naar de garage, auto gestart en de motor een tijd laten draaien. Ik schakel wat heen en weer, en verdomd, ik zet 'm in P en hij slaat WEER af. Een paar keer daarvoor het ik 'm ook al in P gezet, en toen was er niks aan de hand. Maar voordat ie afsloeg zette ik 'm dus van D naar P, toerental gaat iets omhoog (zoals het hoort), en opeens slaat te motor af. Het is dus niet zo dat hij eerst gaat sputteren. Het verschil met het eerdere probleem is dat hij wel weer meteen start nadat hij is afgeslagen.
Wat kan het zijn? De ontsteking, zoals Marcel zei? Het viel me op dat het geluid dat uit de uitlaat kwam niet erg regelmatig was, meer een soort 'doe doe doe doe', ipv 'vrrrrrr' Tijd om kleppen te stellen dus? Oja, en er stond ook weer een grote roetvlek op de grond achter de uitlaat... Toen ik 'm de eerste keer startte bleef hij wel pas na de 3e keer lopen, maar daarna startte hij elke keer zonder enige moeite.
Dus even opnieuw een lijstje met wat er gebeurd is:
Bougies
Bougiestekkers
Luchtfilter
Verdeelkap
Compressie gemeten, en die was goed
De motor is inmiddels wel 5 keer opnieuw afgesteld
Bobine
Brandstoffilter
Accu is goed
Contactslot is het probleem niet
-edit-: startonderbreker is er ook al tussenuit gehaald
What's next? Kleppen stellen + ontsteking nalopen? Ik word inmiddels een beetje moedeloos van dat ding, ik durf er echt niet meer de weg mee op <br><br>Bericht gewijzigd door: mnieuwen, op: 2007/01/19 15:45