[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
shoke knop van 240D '82 werkt niet voldoende : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 04:06

shoke knop van 240D '82 werkt niet voldoende

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

shoke knop van 240D '82 werkt niet voldoende

Berichtdoor Bertamc » 03 maart 2007, 15:36

De shoke knop van mijn 240D van 1982 werkt niet voldoende. als ik aan de knop draai verhoogd het toerental niet. ook linksom of rechtsom maakt niet uit.

hoe kan ik dit verbeteren?

bvd
Bert
Bertamc
 


Antwoord:shoke knop van 240D '82 werkt niet voldoende

Berichtdoor Weizengelb » 03 maart 2007, 16:46

Er loopt een kabel naar de gashendel lınks op de motor. kıjk pof deze nog beweegt als je de knop verdraaıd. zo ja dan kun je hem gewoon bıjstellen deoor de stelmoer te verdraaıen. borgmoer los en kabel(huls) strakker draaıen. groeten
Mathıeu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:shoke knop van 240D '82 werkt niet voldoe

Berichtdoor Govert » 03 maart 2007, 16:47

Als het kabeltje nog aanwezig is en niet gebroken, dan kan je het wat strakker zetten. Het is aangesloten op een hefboompje op de brandstofpomp in de motorruimte. Als de stationair toerentalknop naar rechts is gedraaid, dan moet de kabel strak staan (speling 1 mm), maar de hefboom niet opentrekken. Daarvoor zit er een stelbout met een borgmoer. Kan je de stelbout niet meer uitdraaien, dan moet je iets van de kabel afknippen en er een nieuwe stop op zetten. De stelbout daarvoor wel weer helemaal indraaien.

Succes.

p.s. Het is trouwens geen choke, maar een knop om het stationair toerental te verhogen. De choke sluit bij benzinemotoren de luchttoevoer enigszins af waardoor er gecompenseerd wordt voor de koude lucht. Bij diesels heeft afsluiting van de luchttoevoer niet zoveel zin. Het knopje doet hetzelfde als de gaspedaal een beetje intrappen.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten

cron