Mensen,
Ik werk inmiddels 7 jaar als adm. medewerker bij de instantie die de wet dient te handhaven.
Helaas bevalt me dat niet meer. Ik krijg steeds meer het gevoel op mijn oude overgrootmoeder te lijken, die inderdaad achter de begonia's zat de hele dag.
Tijd dus voor heel nieuwe dingen. Voor de politie heb ik jaaaren in de handel gezeten. (Snappen jullie gelijk mijn akties met armsteunen en poetsmiddelen)
Ik loop al maanden met het idee om een bedrijf te gaan starten met trouwauto verhuur.
De naam heb ik ook al: Mistique Dream Cars
Nu is een nieuw bedrijf starten niet zomaar gedaan natuurlijk en op zeker dat ik hulp kan gebruiken in de diverse hoeken.
Zeker in het begin zal ik hiervan niet kunnen leven, dus ik denk er ook aan om het bedsrijf aan te vullen met een poetsbedrijf.
Verder heb ik het plan om een USA zwarte sedan aan te schaffen, zodat eventueel begrafenis ondernemers ook terecht kunnen, als zijzelf wagens tekort hebben.
Mogelijk wordt de eerste auto een witte W116 350SE. Een goede vriend en monteur. De Hofstad(groep) kent 'm wel
van me gaat praten met het betreffende bedrijf en 'm ff verder bekijken voor me. Ze kennen elkaar wel, dus mogelijk kan ik er wat uit slepen. De wagen heeft wel schade rondom het dashboard, aangezien geprobeerd is deze wagen te stelen. Dat betekend dus herstel bedrading, dashboard en kontaktslot.
De wagen staat al maanden stil de lak is goed, maar dof. De laatste keuring had plaats moeten vinden in juli 2006. De huidige eigenaar heeft 'm 18 jaar. Slechts een klein beetje roest onder aan de portieren, wat alleen oppervlakkig is. De Pulmann bekleding is voor 98% in orde, alleen schoonmaken. De wielkasten en randen lijken 100%.
Motor liep na weken stilstaan in 1x, wel wat rook in het begin, maar geen blauwe walm. De rook ging ook snel weg trouwens. Wél is 1 deur mogelijk vervangen ooit, want er is een licht tintverschil, maar de deur moet toch gespoten worden ivm dat beetje roest.
Vr.Pr. 2750.-. Naar ik begrepen heb wil de hidigeeigenaar er snel vanaf, dus mogelijk dat ik 'm voor 2200.- ongeveer wel kan ritselen.
En wordt het toch niet deze, dan ga ik gewoon verder kijken uiteraard.
Gijs (GAPNyst) vind mijn plannen ook leuk, dus mogelijk dat we de wagen met zijn 2-en aanschaffen en hem in 1e instantie zonder KvK gebeuren verhuren om aan geld te komen. Ook het poetsgedeelte is-ie het mee eens. Mogelijk ontstaat er dus een nauwe samenwerking welke uiteindelijk voort komt uit deze club!
De plannen zijn trouwens ook ontstaan doordat ik een W123 heb aangeschaft en hier terecht kwam. ...zo zie je maar, zo kan een balletje rollen.
In ieder geval: opstartkapitaal hebben we niet, of heeeeel weinig (de W116 kunnen we nog wel kopen en opknappen)
Zowel Gijs als ik hebben wel wat mensen die kunnen assistentie kunnen verlenen, al dan niet tegen vergoeding. Zo hebben we iemand die de boekhouding/belastingen kan doen. Iemand die een site in elkaar kan flansen, bevriende automonteur. Gijs zelf heeft al wat business-plannen geschreven, dus dat mmoet goedkomen
Zelf wil ik een cursus doen dan voor 'hobby automonteur'(die bestaan!) zodat 1e hulp door mijzelf gegeven kan worden. Dit omdat ik niet erg handig ben nog op motorisch/technisch gebied.
Nu mijn vraag aan jullie:
Graag tips, adviezen en meningen over het beginnen v.e. dergelijk bedrijf. Er zullen best dingen zijn waar we niet aan denken.
Misschien wordt het uiteindelijk niets, al hoop ik van niet. het draait al wat te lang door mijn kop. Bovendien lijkt het me spannend om op je 40e nog een hele nieuwe toekomst in te slaan.
Alvast bedankt voor jullie meedenken!<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/06/06 23:55