MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:20

W123 probleempje ? zo opgelost natuurlijk :)

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 probleempje ? zo opgelost natuurlijk :)

Berichtdoor mdeijkers » 04 maart 2007, 23:05

Me Benz had sinds enekele weken nu het wat kouder weer was last ervan dat de deurgreep van me bestuurders kant niet meer terug ging als ik hem open maakte, met als gevolg dat ik hem iedere keer dicht moest meppen. Na een aantal weken vond ik het wel goed geweest.

Vandaag de deur open eens onderhanden genomen. eerst bekleding eraf halen etc. toen het slot eruit halen maar daarvoor moest eerst het plastic los dat in de deur zit. wat heeft Mercedes dat in 1977 goed behandelt zeg !!!!, de deur heeft onder bij de rubber wel een beetje roest maar van binnen was de deur zo hard als een steen :), Daarna slot gemaakt door gewoon ff schoonmaken oud vet eraf en ff goed insmeren met nieuwe en het werkte weer perfect !, toen zag ik dat het intere ijzer van me deurgreep kapot was dat aan de binnenkant zat, dit even vervangen aangezien ik dit toevallig nog eentje had liggen!. al met al een middagje bezig geweest maar de Benz kan er weer tegen aan !
mdeijkers

Antwoord:W123 probleempje ? zo opgelost natuurlijk :)

Berichtdoor Trouwkoets » 05 maart 2007, 01:34

He mooie klus. Bij mij zit de binnebekleding er ook nog niet in dus ik ga hier eens naar kijken.
Vraag:
[*]Wat voor vet heb je gebruikt om het slot te smeren
[*]Heb je foto's

Caspar
Trouwkoets

Antwoord:W123 probleempje ? zo opgelost natuurlijk :)

Berichtdoor mdeijkers » 05 maart 2007, 14:26

Hey

het slot heb ik als volgt schoongemaakt :

Slot eruit halen, met een stukje doek al het vuil eraf halen / oud vet.

Toen met compressor er overheen gegaan.

Toen met kruip olie van comma tussen de schanieren gespoten en heel heel vaak de hendel heen en weer doen.
doe je +- voor 15 min dit en herhalen.

Op het laatst als ie weer goed gaatmet wat silecone spray ertussen en dit weer doen.

vervolgens terug bouwen :)

Je moet kijken na je binnen greep, bij mij was het donker grijs ijzer houder van de chrome hendel gebroken, deze dan direct vervangen.
mdeijkers

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto