Goede avond Leden en Vrienden van de Club,
Ik ben net terug van een dagje sleutelen met de Hofstad(groep) en de voltallige Haringstadgroep.
Van de Hofstad waren aanwezig,
De gastheer en gastvrouw, Arie en Marion van Schie.
Casper van IJzerloo (Trouwkoets)
Arno Langendam (250 Petrolgrun)
Haringstadgroep, Andre ..... ( Motormongool )
Bij Casper hebben we de kleppengesteld van zijn 230TE
Bij Arno Radiateur vervangen en kleppen gesteld 230E
Bij Andre de dieseltank gereinigt.
Ik ben beggonen met monteren van mijn radiateur/oliekoeler van de 230E. Natuurliijk was ik weer wat vergeten en toen ik terug kwam was Casper aangekomen en, zijn we na kennis te hebben gemaakt begonnen met het kleppen stellen van zijn Trouwkoets wat overgens best simpel is, als je er naar kijkt en een beetje helpt. Na dat zijn Trouwkoets is voorzien van een nieuwe klepdekselpakking en de boel weer gemonteerd was, eerst koffie met gebak, die Casper had meegenomen. Daarna zijn we begoonen met de 230E van mij.
Nu komt het eerst een bougie die afbrak en daarna de klepdeksel die niet los kwam. Dit was dus zweten het water liep van mijn hoofd (Dat had ik eerder wel bij Casper gezien dus was ik er van overtuigt dat het erbij hoorde)Maar nu ging Casper ook zweten, en deksel zat er nog op. Een inspectie volgde van twee amateur sleutelaars en we waren tot de conclusie gekomen dat het klepdeksel in het verleden was voorzien van een vloeibare pakking en de eerste bout ook niet origineel was. Nadat Casper zeer vakkundig het overtollige schroefdraad had verwijderd kwam de deksel los.
En nu ging ik nog harder zweten wat een troep onder het kleppendeksel het leekwel koffiedik, net zo zwart en grof!!!
Potjandorrie en ik werd plots zenuwachtig dit had ik niet verwacht. Het kleppendeksel maar schoongemaakt. Kleppen gesteld daarna koffie en de boel weer dicht gemaakt. Radiateur afgevuld en starten en lopen.
Arie van schie en Andre (Motormongool) zijn de hele dag met de tank van zijn 200D in de weer geweest wat ook niet meeviel. Eerst wilde de diesel er niet uit, en toen de tank weer niet. Na dat de tank was verwijderd hebben de heren 'm schoongemaakt alleen het inwendige filter van de tank kregen de heren niet los zat en zit muur vast. Nu hoop ik wel dat de problemen voor Andre wel verleden tijd is met de aanvoer van zijn brandstof.
Pffffff mischien dat de andere leden nog wat grapigs kunnen melden maar, ik ben zo geschrokken van het beeld onder het kleppendeksel dat ik zo maar even een pilletje moet nemen.
Helaas foto toestel vergeten, gelukig had Casper er een bij zich.
En tenslotte hadden we het zonder onze geweldige gastvrouw Marion van Schie niet kunnen redden.
Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)
<br><br>Bericht gewijzigd door: 250petrolgrun, op: 2007/03/11 00:42