door jan280CE » 26 jun 2007, 07:33
Dit probleem is wel degelijk bekend (althans bij mij) en is vaak terug te voeren op de onsteking.
Op de (wis)cd die nog te bestellen is staat een schema met ontstekings-waarden zodat je zaken na kunt meten.
Vergeet niet dat het geheel een complexe electronische schakeling is waarbij zeker de 280 gevoelig is voor afwijkingen.
Zaken die op het oog goed lijken kunnen best verrot zijn.
Zo kocht ik jaren terug mijn auto waarbij de verkoper mij meedeelde dat er nieuwe bougiekabels opzaten (beru).
Ook volgens alle rekeningen zat er volledig nieuw spul op, totdat ik tegen de winter vergelijkbare problemen kreeg. alles wel drie keer nagemeten en niets kunnen vinden, uiteindelijkwerd het mij te koud en heb ik de auto laten staan tot het voorjaar.
Daarna nog effe geklooid, en er een nieuwe kap opgezet met rotor wat niets opleverde.
Uiteindelijk bij de boschdiemst nieuwe bougiekabels gehaald en het probleem was over.
Gisteren even na ongv. anderhalve maand de auto weer gebruikt waarbij hij ook niet erg lekker liep, maar nadat het geheel warm was liep het weer als een zonnetje.
Vocht en lang stilstaan blijft een probleem bij deze auto's.
Kleppen stellen staat ook hoog op het lijstje en wil bij afwijkingen ook nog wel eens voor problemen zorgen,
succes,
Jan