Coupe280,
ik heb inderdaad veel gelezen over het vervelende fenomeen backfire en heb me ook al door een doorgewinterde W116-280 LPG-rijder laten influisteren dat het gebruik van aluminium ringen (ik moet nog achterhalen wat hij ermee bedoeld) tussen de carb. en het inlaatmondstuk van de LPG kop dit volledig moet voorkomen. (zodra ik hier meer over weet zal ik het je vertellen).
Het klepje verbaasde mij ook dus ik ben benieuwd wat ik morgen aantref. Ik zal er foto's van maken en ze op het forum plaatsen.
Wat het electrische gedeelte betreft ben ik het volledig met je eens dat het van belang is dit in goede staat te houden. Vandaar dat ik alles met, naar ik hoop goede spullen heb voorzien.
Ik wil overigens binnenkort de carb. demonteren omdat hij m.i. niet meer veel in gebruik is geweest waardoor het e.e.a. is uitgedroogd. Ik merk het aan de acceleratie. De motor valt dood opo het moment dat ik het gas intrap om op te kunnen trekken dus het acceleratiegedeelte is niet meer wat het moet zijn.
even nog een vraag coupe280: als ik morgen het luchtfilter demonteer, waar kan ik het choke-mechanisme vinden? Ik heb alles tot nu toe van verhalen en heb me (wederom) laten vertellen dat het in een soort van inlaatspruitstuk is ondergebracht.
ps. de M110 motor is een geweldig stuk techniek. Ik ben gek op dubbele bovenliggende nokkenassen vanuit mijn eerdere liefdes uit het huis van Alfa Romeo en kan alleen maar zeggen dat ik met deze motor totaal geen heimwee heb naar mijn exen