[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Speakers : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:50

Speakers

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Speakers

Berichtdoor Mart49 » 11 maart 2007, 12:54

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat voor speakers er in het dashboard passen van een 230E 1981. liefst merk en type.
Ik heb er niets inzitten, dus ik heb geen voorbeeld.

Groeten,

Martin
Mart49

Antwoord:Speakers

Berichtdoor D!rk » 11 maart 2007, 13:09

Mart

Als je even het forum doorzoekt, zul je het waarschijnlijk vinden. Er is hier al veel over gesproken.

Groet

Dirk
D!rk

Berichtdoor Gerrie » 11 maart 2007, 13:14

mart49,

je moet effe bij zoeken speakers intikken daar staan al heel veel topics over dit onderwerp.

Greetz

Gerrie

Berichtdoor Mart49 » 11 maart 2007, 13:58

Heb je het zelf al is ingetikt?? komt er maar 1 te voorschijn.
Mart49

Berichtdoor Semrick » 11 maart 2007, 14:06

He Mart49

Ik moet mijn Rijnstadmaatje toch in bescherming nemen.
Ik denk dat je iets niet goed doet want als ik speakers intik bij de zoekfunctie van het forum krijg ik 142 hits.
En als je de nederlandse uitvoering Luidsprekers probeert dan krijg je 54 hits.

Dus wat dat betreft is er voldoende info over te vinden.

Succes ermee en groeten
Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/03/11 13:12
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mart49 » 11 maart 2007, 19:28

Sorry hoor.

Maar ik klikte de zoekfuntie aan in de linkerkolom onder w123club.nl.

Maar ik het nu gevonden waar ik kan zoeken.
Het is natuurlijk wel verwarrend.

Groetjes martin
Mart49

Berichtdoor Toontje » 11 maart 2007, 19:41

als je de orginele wil heb er nog een paar te liggen van een 200D en anders bij de mediamarkt hebben ze zo op vooraad te liggen dacht dat het jbl was iets van 60 euro en dan 25 watt
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Guus Fricke » 11 maart 2007, 20:10

Wat vind je belangrijk, origineel of een goed geluid?

De diameter van de speaker is 10 cm. Er is niet zo veel keuze met deze maat. Ik heb de originele onlangs onlangs vervangen door 2 speakers van JVC ( 150 watt geloof ik) 2 weg. Niet eens erg duur en een supergeluid.
De kwaliteit van de radio is natuurlijk belangrijk, maar ik vind de kwaliteit van de speakers belangrijker voor een goed geluidsresultaat.

Ook in m'n onlangs aangeschafte 190dtje 2.5 heb de speakers voor vervangen door deze JVC'tjes. In de hoedenplank heb ik 2 simpele speakers (300 watt) 3 weg geplaatst. Het geheel zit aangesloten op een radio/cd/MP3/USB ( 4 x 50 watt ) pas gekocht bij de Aldi voor 69 €. Je snapt niet, dat ze het kunnen maken voor die prijs. Het geluid is SUPER!

Regelmatig lekkere muziek downloaden en branden in MP3 formaat. Zo'n 7 uur muziek op slechts een schijfie!
Regelmatig in de file staan wordt zo wat minder irritant.

Maar mocht je interesse hebben in de originele speakers, ik heb ze nog liggen. Je mag ze gratis hebben.

Grtz. Guus<br><br>Bericht gewijzigd door: Guus Fricke, op: 2007/03/11 19:11
Guus Fricke

Berichtdoor marty » 11 maart 2007, 22:02

Yeb, speakers hebben de diameter van 10 centimeter. Ik heb er 3 weg Pioneers in geplaatst, die kosten 50 euro. JBL zouden 60 euro moeten gaan kosten. De pioneers doen het naar alle tevredenheid.

Voorzichtg met de speakerkapjes, deze zitten nogal raar vast. Je moet de achterzijde iets naar voren drukken om hem eruit te kunnen wippen.
Gr.
Marty
marty

Berichtdoor Mart49 » 12 maart 2007, 00:10

Iedereen bedankt voor de antwoorden en aanbod, Maar ik ga even naar de mediamarkt om er een paar te kopen.

Groeten,

Martin
Mart49

Berichtdoor Paul Snip » 12 maart 2007, 01:18

10 cm idd. Ik heb ze van "Ultra-Drive" een 2 wegsysteem voor 25 euro, ofzo, en helemaal niet zo slecht, al zeg ik 't zelf...

In de hoedenplank heb ik 13 cm zitten, van dezelfde firma.

Die kartonnen dingen waren bij mij helemaal vergaan. Die liggen al lang en breed in de prullenbak.

In 10cm is weinig te koop, en je moet ook geen super-geluid verwachten.

Ik zit er zelf aan te denken om nog ergens, in de deuren ofzo, een paar 17 cm speakers te plaatsen.

Zou het misschien verstandig zijn om de originele fader te laten vervallen en de 4 speakers rechtstreeks op de 4 uitgangen van de radio aan te sluiten?
Iemand hier ervaring mee?
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee

Berichtdoor Pietje » 12 maart 2007, 22:59

Paul,

Er zijn diverse mogelijkheden:
Pioneer heeft een subwoofer voor onder je stoel met een vertserkertje erin. 50 Watt dacht ik.(al eens over geschreven met foto)

Ikzelf heb mijn pre-out (jack plug) naar de kofferbak gebracht en daar een versterker geplaatst waarop de JBL achterspeakers zitten en een subwoofer in de kofferbak.
(ook al over geschreven :) )
Pietje

Berichtdoor BenzBaas » 13 maart 2007, 10:35

op ebay staan regelmatig passende speakers (27,50 per paar). Ik heb zelf tweeweg blauwpunt speakers op marktplaats gekocht. Ook prima.

Gezien de beperkte ruimte in het dashboard moet je van passende speakers geen wonderen verwachten. Vooral in het laag mis je nog een echt vol geluid. Vandaar dat sommigen een subwoofertje erin gooien. Maar als je een hoedenplank hebt is kun al volstaan met daar relatief grote jongens in te zetten.
BenzBaas

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto