[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
15 inch wielen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:54

15 inch wielen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

15 inch wielen

Berichtdoor Wiebren240D » 11 maart 2007, 19:50

Hallo Dames en Heren

ik ben 5 15 Inch banden rijker.

maar om de foto hier te krijgen van marktplaats af. lukt mij niet maar het is advnr 8037873613.

ik vind het op zich mooie velgen met banden erom en dat voor 100 euro is niet duur denk ik bij mij zelf.

en nu op zoek naar Wiel bouten ik was ook even bij Roger in Brezand die vertelde mij dat die dingen duur zijn ja wat is duur 7 euro per stuk vind ik duur dat is nog duurder dan banden en velgen bij elkaar maar ik ga wel op zoek hoor<br><br>Bericht gewijzigd door: wiebren240d, op: 2007/03/11 19:01
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:15 inch wielen

Berichtdoor Roger » 11 maart 2007, 21:10

Hallo Wiebren,

Ja was gezellig maar kort want ik moest met de oprit verder ;)

Mijn MB-wielbouten voor kroonkurkenvelgen waren € 3,86 per stuk incl. BTW.

Heren, Wiebren heeft onderstaande velgen gekocht.

<br><br>Bericht gewijzigd door: Roger, op: 2007/03/11 20:17

Roger

Berichtdoor henklith » 11 maart 2007, 22:19

Hi Roger en/of Wiebren, Er is niets mis met 15 inch velgen, en je hoort mij ook niet zeuren over niet orgineel, (ja nu dan even :P ) maar ik heb nog wel even een vraag over deze velgen.
Je ziet ze heel veel aangeboden, maar hoe krijg ik daar dan weer de veel nettere wieldoppen op?
Want ik vind de doppen opde foto wel mooi, maar niet onder mijn W123, of W115 :evil:
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Wiebren240D » 11 maart 2007, 22:22

Hallo Roger

bedankt voor de foto er neer te zetten.

maar ik ben al even in mijn hokje op zoek geweest de eerste 15 wielbouten zijn er al nu nog maar 5 komt denk ik ook wel.

van de week maar even bji mijn bevriende garage houder op zoek zal vast wel los loopen denk ik

groeten Wiebren
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Paul Snip » 11 maart 2007, 22:25

Mooie wielen Wiebren!

Passen ze toch wel?
Dan heb ik mij vergist...
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1975
LPG: Nee

Berichtdoor janbenz1 » 11 maart 2007, 22:26

Volgens mij zijn het lichtmetalen velgen.
Maar als je gewone mercedesvelgen 15"hebt zijn er ook speciale wieldoppen voor.
de ambulances werden ook met 15"wielen geleverd, en ook met doppen, dus ze zijn er wel.

Groet jan.
janbenz1

Berichtdoor Paul Snip » 11 maart 2007, 22:30

Wat die bouten betreft. Febi levert ze. 2,40 euro per stuk ex BTW en ex de korting.

Reken maar op een dikke 2 euro per stuk, incl BTW.

En anders wil ik ook nog wel ff voor je bij mijn vriend de bandenboer kijken! Die heeft emmers bouten staan. Moet ik wel ff zoeken dan.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor henklith » 11 maart 2007, 22:56

Hi JanBenz, klopt er bestaan wel 15 inch wieldoppen, ze zijn echter vrij zeldzaam, oftewel duur!
Dan worden de 15 inch bandjes toch weer dure bandjes.
Ik snap dat van die wielbouten ook niet, passen de oude bouten dan niet meer?
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Wiebren240D » 12 maart 2007, 00:20

Hallo Meneer Henk Lith

bij gewone staalen velgen zijn de wielbouten veel korter dan bij licht metalen velgen die ik hier heb zijn de gewone wiel bouten 23mm ja de schroefdraad lengte en die van de licht metalen velgen zijn een cm langer zit hem gewoon in de dikte van de velg

maar ik denk als ik ze erom zet het wel rustiger word de auto is al lekker rustig met die 5 bak maar nu word het ook weer leuk om nieuwe banden te koopen met die 15 inch velgen

mijn vader deed het vroeger ook al toen de W115/114 uitkwam en toen die er een paar jaar waren kwamen de velgen van de W115/114 om de heckflosse werden ze ook een stuk rustiger van

en deze velgen komen van een W123 de eigenaar waar ik vandaag mee sprak zei ook al de auto word er een stuk rustiger van maar hij had de auto van zijn vader over genomen en hij wil hem gewoon weer orgineel hebben hij rijd er bijna niet mee was wel een hele mooie W123 dat wel maar die zit al sinds 1980 in de familie en dat met 150000 op de klok die vind je niet in nederland denk ik
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor henklith » 12 maart 2007, 00:34

Duidelijke uitleg Wieb!
De lichtmetalen velgen zijn dus een stuk dikker, is wel nodig voor de zelfde sterkte neem ik aan!
Alleen die ene velg die ik op de foto zie zonder wielkap, lijkt mij wel een stalenvelg, of bedriegt de schijn?
Groet, Henk.
henklith

Berichtdoor henklith » 12 maart 2007, 00:35

Duidelijke uitleg Wieb!
De lichtmetalen velgen zijn dus een stuk dikker, is wel nodig voor de zelfde sterkte neem ik aan!
Alleen die ene velg die ik op de foto zie zonder wielkap, lijkt mij wel een stalenvelg, of bedriegt de schijn?
Groet, Henk.
henklith

Berichtdoor wil240td » 12 maart 2007, 00:47

Hallo

Volgens mij zijn het wel lichtmetalen velgen genaamd putdeksels (sorrie kan er ook niks aan doen ) en worden veel gebruikt onder een W126

grts Wil

wil240td

Berichtdoor Robert » 13 maart 2007, 01:46

Ik had ze onder mijn C-type.
Robert

Berichtdoor Roel280€ » 14 maart 2007, 01:41

Zit deze velg ook niet onder (C)E's uit medio 1988-1992? Onderdeel van het Sportline pakket, vermoed ik. Inderdaad ook onder de W126.
Roel280€

Berichtdoor Hans230CE » 14 maart 2007, 11:16

Hallo heren,

Voor zo ver ik weet werden deze velgen geleverd onder alle Benzen vanaf de W126, dit vanaf de face-lift, model W124 (alle modellen)is er mee geleverd, daar is bij mijn weten ook nooit een kroonkurk meer op geleverd, en die kregen pre Face-lift W126 wel.
Ik dacht dat dit de opvolger van de kroonkurk was, verbeter me als ik fout ben Ik heb ook de wijsheid niet in pacht;)

Gtzz Hans
van ant zeetje

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Desje » 17 maart 2007, 22:46

beste leden
dit zijn idd LM velgen, putdeksels (zoals wil240dt zegt) je kan het idd zeggen dat deze velgen de op volgers zijn van kroonkruk velge. deze velgen zijn vooral geleverd bij MB 190E. je zit ze ook regelmatig bij W126 typen. er hoeft helemaal geen deksel op.
deze velgen zijn ideaal als je motor te veel toeren/geluid maakt, en verbruik gaat naar beneden.

mooi velgen moet ik zeggen

mvg
desje
Desje

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto