Beste Leden en vrienden van de club,
Ik heb weer een gedaante wisseling ondergaan, eerst James Bond dan weer Spion en nu weer Dokter:blink:
Als jullie het verhaal hebben gelezen bij "sleutelruimte in Pijnacker " dan gaan jullie dit een beetje begrijpen. ( Black sludge in de kleppendeksel en aangekoekt op de in de ruimte tussen de nokken as en tuimelaars, kleppen enz enz...)
Afgelopen zaterdag 10/03 was het weer gezelligheid troef bij de familie van Schie, tot dat mijn kleppendeksel openging:pinch:
Nu heb ik daar de hele zondag over na zitten denken en dan maar vandaag naar de automatrialen zaak waar ik al als jongetje kind aan huis was ( oude bekenden dus!)
Mijn diagnose voorgesteld aan de professor aldaar,
De nokkenas, kleppen, tuimmelaars en kop reinigen met kwast en benzine. Al dat spul loopt natuurlijk je blok in.
Geen probleem, alles aftappen en voor de zekerheid haal ik de carterpan ook maar even los om te kijken wat ik daar aantref? Carterpan en plug terugplaatsen vullen met goedkope 15/W40 olie en motor reiniger 20 min laten draaien en weer alles aftappen.
Daarna nieuw oliefilter plaatsen en weer vullen met olie 15/W40 olie, daarna 2 duizend kilometer rijden en dan maar weer verversen.
En dan denk ik dat ik het probleem heb opgelost en mijn 230E weer beter is:cheer:
Ik heb deze behandeling besproken met Dokter Casper Trouwkoets en Dokter Semrick en zijn ook van mening dat de patient zo moet genezen. Het moet dan wel een goedaardige aandoening zijn:dry:
De opratie gaat zaterdag 17/03 plaatsvinden in de operatiekamer van Arie van Schie in Pijnacker.
Hij krijgt gelijk nieuwe Bougie's, Kabels, Verdeelkap, Rotor en de benodigde pakkingen.
Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)