[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
de "andere" club...wie is lid? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:42

de "andere" club...wie is lid?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

de "andere" club...wie is lid?

Berichtdoor Pieter » 12 maart 2007, 14:44

op www.mbw123club.nl vind ik een club die zich de officiële nederlandse W123 club noemen, aangesloten bij FEHAC en gesteund door DaimlerChrysler A.G.

wie kent deze club, of is zelfs lid?

wat is het verschil met deze club? (behalve het aangesloten zijn bij FEHAC enzo)...ze hebben geen forum, zoals hier :) dat weet ik wel...

moeten onze beider clubs niet gewoon de handen ineen slaan?
ik gooi ook maar een balletje op :dry:

Pieter
Pieter

Antwoord:de "andere" club...wie is lid?

Berichtdoor Govert » 12 maart 2007, 15:59

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/06 20:11
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rob Holewijn » 12 maart 2007, 18:19

Ik geloof niet dat die club erkent wordt ddor Mercedes.
Mercedes erkent maar één club per land, en dat is bij ons de Veteranenclub.
Ze hebben het zo gedaan dat ze een onderdeel zijn van een Duitse club, en ik weet niet of die club in Duitsland door Mercedes erkent wordt. Dan zou dat eerder de VDH club in Duitsland zijn.
Het zijn wel leuke mensen we hebben er zo af en toe wel contact mee.
Het is de bedoeling dat we straks een bond gaan krijgen van Mercedesclubs, Als dat tenminste van de grond komt.
Ik ben daar al een aantal jaren geleden met de Veteranenclub mee bezig geweest maar nooit meer wat van gehoor.
Nu schijnen ze weer bezig te gaan. Onze Meeting coördinator is daar mee bezig.
Rob Holewijn

Berichtdoor Pieter » 12 maart 2007, 19:44

klinkt goed Rob,

welke club is dat eigenlijk, die veteranenclub?

Govert,

ik zie inderdaad wel in dat het een beetje van hetzelfde is, het was vooral het "officiële" club dat mij greep. Maar Rob heeft nu wel een en ander verklaard.

enne..."met raad en daad bijstaan" kunnen we hier vooral erg goed door het forum, toch! :)

edit: want dat hebben ze bij die club niet. Een forum dus<br><br>Bericht gewijzigd door: Pieter, op: 2007/03/12 18:45
Pieter

Berichtdoor Rob Holewijn » 12 maart 2007, 21:20

Pieter,

De veteranenclub is voort gekomen uit de 170 club.
Maar het is geen club voor ons soort mensen.
Het is in mijn ogen een klein beetje koude kak.
Van de 114/115 club zijn er ook enkele van lid, maar aan de verhalen te horen zien ze die autoé niet staan.
Ze zijn niet oud genoeg en te gewoon.
In 2000 wilde ik ook lid van een club worden, en heb ze toen gebeld voor informatie.
Ik kreeg gelijk te horen dat ze geen belang hadden aan belasting vrij rijders die een pasje moesten hebben voor de verzekering, En dat ik 2 jaar van te voren moest betalen omdat er veel leden waren zoals ik met zo'n auto die niet betaalden. Nou ja toen was het voor mij al over.
Ze wilden later ook wel zamen met ons doen toen wij groter werden, maar gingen dan helemaal onder hun vallen. Tja en dat wilde wij natuurlijk niet.
Misschien is het wat als je je 123 op een autoambulance door je chauufeur laat brengen bij een meeting.
Het is naar mijn idee dan ook een club voor de oudere en duurdere wagens, wil je echt mee doen.
Ze hebben ook meerdaagse meetings maar dan moet je gelijk al op meer als 1000 euro per persoon rekenen voor 2 dagen.
Je slaapt dan natuurlijk wel in een kasteeltje met een 7 gangen diner.
Rob Holewijn

Berichtdoor janbenz1 » 12 maart 2007, 21:40

De Nederlandse W123 club is inderdaad ook W123 club.
Ik ben er ook lid van, maar het is meer een club die alles orgineel wil houden.
Ieder moet doen wat ie leuk vindt, en mijns inziens is elk exemplaar orgineel in zijn vorm!
Ik kan mij voorstellen als iemand het af fabriek orgineel wil houden, maar dat wil niet zeggen dat iemand die wat meer opsmûk er op zet minder is.
Ik ben een paar keer naar de stammtish in zijen geweest.
Best gezellig hoor met die lui is niks mis, zijn goede jongens.
Alleen wordt daar minder zelf gesleuteld, en laten velen meer door de dealer doen.
Alles gaat daar wat meer volgens de statuten en regels, dat moet misschien ook wel, omdat het officieel een geregistreerde vereniging is.

Ieder moet het voor zich zelf weten, maar ik voel me hier beter thuis.:)

Groet Jan.
janbenz1

Berichtdoor Jeroen » 12 maart 2007, 22:12

Ben ook lid van die andere W123-club. Sluit me aan bij de andere commentaren.

Persoonlijk komt deze club nogal slaperig op mij over. Ze doen niet veel, wat ze doen is allemaal erg formeel en officieel. Dat heeft mi niets te maken met het feit dat ze een officiele club etc zijn, maar alles met de instelling van het bestuur.

In alle eerlijkheid, ben nog nooit op een van hun evenementen geweest, dus echt contact heb ik nog niet gehad. Maar als ik zo het clubblaadje en de kalender bekijk is het allemaal nogal ingeslapen. De website is ver onder de maat, vind ik.

Zelf jarenlang in het bestuur gezeten van een andere klassieker club die vergelijkbaar is qua aantallen leden en contributie. Daar vier keer per jaar een 80-90 pagina tellend clubblad, uitgebreidde collectie clubartiken, zo'n 12-14 ritten per jaar, waarvan twee in het buitenland en twee keer per jaar technische evenementen en clubtaxaties. Ieder jaar aparte dag voor de nieuwe leden en een uitgebreidde internetsite met technische info etc.

Zoals met iedere club is het erg afhankelijk van een handjevol mensen (bestuur en diverse commissies) die er hun tijd en energie in willen steken. Ik steek nog steeds veel tijd in mijn andere klassieker club, maar heb me nog niet geroepen gevoelen om tijd in de officiele W123 club te stoppen.

Dit forum-clubje bevalt me prima! En inderdaad heb de indruk dat hier meer sleutelaars zijn dan bij de officiele W123 club. En dat bevalt me ook prima. Wel is de officiele W123 club ook FEHAC lid en dat is iets waar ik 100% achter staat. En voor deze internet club zal dit alitjd lastig zo niet onmogelijk blijven.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Paul Snip » 12 maart 2007, 22:38

Hmmm... nadruk op origineel... weinig zelf sleutelen... kouwe kak... hekel aan belastingvrije rijders....

Die clubs zijn niet wat voor mij. Ze krijgen een rolberoerte als ik aankom in m'n Californische Benz met Europese vierkante koplampen en Wolfrace velgen.

Die velgen worden overigens binnenkort vervangen door 15" lichtmetaal. Die liggen nu bij de poedercoater.

Laat iedereen toch met z'n 123 doen wat ie wil. Er staat er zelfs een op Marktplaats die omgebouwd wordt voor de cross. Levert wel een hoop leuke bruikbare onderdelen weer op, overigens.
Mijn auto wordt gebruikt en hoeft niet in concours-staat te zijn.

En 1000 euro voor ee paar dagen weg, laat me niet lachen...:sick: Wij gaan lekker gezellig naar ons oer-Duitse hotel. Dan maar geen kasteel. Gezelligheid maak je toch zelf.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor 250petrolgrun » 12 maart 2007, 22:50

Beste Leden en Vrienden van deze club.

Ik ben ook lid van de andere club pas nr. 224
Op internet valt daar inderdaad weinig te beleven.
Er is wel een actief bestuurslid die regelmatig W123 nieuws E-mails stuurt. Ik ben mee geweest met de november rit en heb ook naar mijn zin gehad. en inderdaad de lat ligt daar een stukje hoger dan hier qua originaliteit.

Mijn mening is wel dat, door deze site de binding tussen de leden wel sterker is. Je hebt immers vaak samen op het forum over een onderwerp gesproken of gereageerd. En dan nog maar niet gesproken over de humor die hier plaats vind. Ik lig vaak plat achter de PC van het lachen om de geplaatste berichten en antwoorden.

Kortom ik vind het hier leuk en gezellig en ook nog eens informatief. Heb een probleem staat een ieder klaar om je te helpen. Dat vind ik nu TOP !;)

Mannen en Vrouwen ik hou van jullie:kiss:

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)

250petrolgrun

Berichtdoor Pieter » 12 maart 2007, 22:57

achjah...van die 1000 of meer euro zou ik gewoon iets aan mijn auto laten doen, als ik het had (laswerk ofzo)...joh, daar koop je al bijna weer een W123 van! (goed zoeken en veel sleutelen voor die prijs)...

@Paul, ik vind het grpapig wat je schrijft...

ook al ga ik niet mee naar Stuttgart (zeer waarschijnlijk, als wij heel heel heel misschien richting Stuttgart gaan rond die tijd (naar familie), dan wil ik wel meerijden en mee naar het museum, maargoed, waarschijnlijk niet dus)...ik wil toch graag weten wat het dagmenu is bij jullie hotel, want die vent Herr nogwat vraagt er steeds naar toch?

moet wel een grappige man zijn :D

@Rob, ik had even niet begrepen dat jij van de W114/115 club bent, ik dacht even van de veteranenclub. nu snap ik het.

@Arno, ik zie tijdens het typen van de reply dat jij net je reply hebt geplaatst...dus bij deze: ik hou ook van jou ;) :blush: (WHAHA!! :) )

liefs, Pieter
Pieter

Berichtdoor D!rk » 12 maart 2007, 23:07

He he Pieter

Ik hou nog meer van jouw Mimosa...

Maar om even ontopic te zijn...

Ik zou alleen al W123 willen om bij deze club te kunnen horen ;)

Cya

Dirk
D!rk

Antwoord:de

Berichtdoor Robert » 13 maart 2007, 02:57

Robert

Berichtdoor Rob Holewijn » 13 maart 2007, 21:02

Het is jammer dat ik geen tijd heb, maar ik zou jullie ook wel eens in het "echt" willen zien.
Maar ik heb nauwelijks tijd om op onze eigen meetings te komen,(gelukkig zijn ze op zondag) dus het zou een beetje hypocriet zijn om dan tijd te gaan maken voor een meeting van deze club.
Ik ben geen lid van die andere 123 club waar deze topic over gaat, maar wij zijn wel geïnteresseerd in een samenwerking, vooral ook omdat veel van de 114/115 onderdelen ook voor de 123 gebruikt zijn, en dus veel overeenkomst heeft.
Rob Holewijn

Berichtdoor Roel280€ » 14 maart 2007, 01:49

Ik heb pas sinds erg kort een W123, maar voel me hier al iets langer thuis. Ik houd ook wel van origineel, maar vooral van een goed gevoel, lol en de helpende hand om elkaar te helpen.

Een goede Mercedes is net als goede wijn. Een serieus onderwerp, maar we moeten er vooral met lol en plezier mee bezig zijn.:woohoo:
Roel280€

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 14 maart 2007, 01:58

ik heb er ook een en ander van gehoord, ik krijg bij die mensen een beetje het idee van de dokter en de notaris die een oldtimer hebben en hem in onderhoud geven van een dealer:sick: echt wijzer word je er niet van, alleen maar armer. een beetje van "Hé een schroevendraaier maarreh wel eind moet ik vasthouden?!?"

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Pieter » 14 maart 2007, 14:26

Pieter

Berichtdoor Weizengelb » 14 maart 2007, 14:35

Ik heb nog een mooie mimosa staan ;)
ik zal hem eens in de verkoop zetten zodirect trouwens.

Ik was ook eens lid van de veteranenclub (170 club). al in 1989 (op mijn 14e! B)

Destijds met mijn W110 200D in deplorabele staat...
Veel 190SL en dito dure wagens inderdaad, na een paar jaar had ik het wel gezien daar. Ik ging soms wel naar een meeting maar dan alleen als toeschouwer. Ik denk dat ze wel ooit begonnen zijn zoals wij hier maar dat zo'n club op den duur is uitgegroeid tot een meer elitair zooitje. Helaas voor sommigen, leuk voor kakkers :whistle: :lol:

ha ha, groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor benedendijker » 14 maart 2007, 21:08

Hoi Mannen en beetje ook vrouwen,
Leuk om dat allemaal te lezen, vooral de opmerkingen niet orgineel schieten bij mij altijd in mijn verkeerde grote teen.
Een jaar of zes geleden we waren net klaar met de restuaratie van onze Tration AvantBL bjr. 1952 ( voor Arno een bejaarde Eend)gingen wij ook een keer naar een Oldtimerrit bij ons in de buurt.
Kwam daar een of andere kerel bij de auto met zijn neus ophalend over de auto die niet helemaal orgineel was, je kent ze wel die type,s die hun hele auto zelf restaureren, maar wel die auto wassen met handschoenen aan.
Deze kerel maakte een opmerking tegen de omstanders het is wel een nette oto maar die kruiskopjes voor de raamlijsten zijn niet orgineel en compleet fout.
Ik stapte direct op L.. hannes nr1 af en vertelde hem direct wat ik dacht, zeg mooie mijnheer als jij kruiskopjes niet vindt passen dan mag jij ze wel vervangen voor andere en vervang dan ook gelijk die twee deurkrukken waar wat roestpikkels op zitten, want ik heb er de poen niet meer voor.
En als je er dan toch bent mag je hem ook wel een keer wassen, ik heb nog wel een paar handschoenen voor je liggen.
Oh wat werd ik vals op die luldebehanger.
Bij wat info over die kerel kwam ik erachter dat een stuk of tien auto's had van zestig of zeventig jaar oud allemaal Engels. Dus Rols en Bentley's van een een tonnetje of meer en ook allemaal zelf gerestaureerd, ja, ja, maar niet het verschil weten tussen een waterpomp of kniptang.
Gelukkig is de Traction Avant en deze club een club met no nonsens personen en doen normaal tegen je, ook al is je auto niet mooi genoeg of helemaal orgineel.
;)Tot Hé houdoe Hé
benedendijker

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 14 maart 2007, 21:27

helemaal mee eens benedendijker! tja je hebt mensen... iedereen moet uiteindelijk zelf maar weten wat hij of zij met zijn of haar auto doet. ik houd zelf ook van origineel maar er zijn natuurlijk wel grenzen... en gelul over een paar schroefjes tja daar kan k giftig om worden. helemaal als, zoals in jouw geval dat even breed uitgemeten moet worden ten overstaande van anderen! walgelijk zulke lui!

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Govert » 15 maart 2007, 03:22

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/06 20:16
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.