[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
versterker : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:35

versterker

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

versterker

Berichtdoor Emile » 14 maart 2007, 20:52

In mijn coupe is heel metjes een kenwood kfc wda 89c versterker ingebouwd alleen kon de vorige eigenaar geen afstand doen van de radio.Het probleem is dat ik geen aansluitschema heb voor deze versterker en de vorige eigenaar weet het ook niet.Er komt een blauw witte draad van de versterker en verder heb ik nog een losse kabel die deel uit maakt van de kabel met tullipstekkers de tulpstekkers zorgen voor het audiosignaal maar wat doe ik met de andere.Wie weet er iets of wie weet hoe ik aan het aansluitschema kom
Emile

Antwoord:versterker

Berichtdoor 250petrolgrun » 14 maart 2007, 22:28

Hallo Emile,

Ik zou even op google zoeken. Typ het merk en type in en gebruiks aanwijzing. Waarschijnlijk komt er wel wat op je scherm.

;)
250petrolgrun

Berichtdoor Emile » 14 maart 2007, 22:53

Hoi Arno

dat heb ik al geprobeerd maar daar komt helaas niets uit.Bedankt voor je reacie in ieder geval
Emile

Berichtdoor Paul Snip » 14 maart 2007, 23:14

Die kabel die deel uitmaakt van je tulp-kabel is de stuurdraad. Deze zet de versterker aan. Moet aangesloten worden op de antenne aansturing van de radio. Radio aan, versterker aan.

Qua voeding zit er vaak een blauw witte draad op de versterker die weer aangesloten moet worden op dit draadje. Dan zitten er nog 2 dikke aansluitingen. Een constante plus, en een massa.

Moet niet zo moeilijk zijn.

Plaats anders ff een foto.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Emile » 15 maart 2007, 08:39

Hoi paul

die draad bij de tulippstekers heeft die dan een plus of min spanning nodig?Op een foto zal je niet veel zien alles is keurig weggebouwd alleen de draden zoals ik beschrijf zijn voorin op de plek waar de radio komt zichtbaar
Emile

Berichtdoor Paul Snip » 15 maart 2007, 12:28

dat is een plusje. die komt uit de radio. kan eventueel via contact, maar niet constant plus. dan wordt je accu bij stilstand leeggetrokken.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Emile » 15 maart 2007, 23:15

hoi paul

ik ga van het weekend nog is even kijken

bedankt
Emile

Berichtdoor Pietje » 15 maart 2007, 23:23

Emile,

Als je in de buurt van Den Haag woont wil ik je wel helpen,...bij mij, of in Pijnacker bij Arie.
Ik kan met alles kwa audio overweg.
(wel overdag, want misschien heb je nog wat materialen nodig die we dan kunnen halen). Ikzelf heb ook een versterker in mijn coupé en weet dus de gaatjes wel te vinden in de wagen zonder sloopwerk.
Pietje

Berichtdoor Emile » 16 maart 2007, 22:12

Pietje

Bedankt voor je reactie ik ga van het weekend nog een poging doen als het me niet lukt maak ik graag gebruik van je aanbod woon zelf in Amsterdam maar Den Haag is wel te doen met de super Benz.

gr,Emile
Emile

Berichtdoor Emile » 01 apr 2007, 22:12

het is allemaal gelukt alleen nog evn uitvinden welke draad er zorgt voor de elektrische antenne
Emile

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto