Ik heb een idee!!!
(Rustig in een hoekje gaan zitten wachten tot 't over is, denken jullie..., maar ik wil 't toch delen...)
Smetteloze benzine auto's worden er genoeg aangeboden. De vraag hiernaar is niet zo groot. Een knappe diesel ben je zo kwijt, terwijl de benzine-auto's doorgaans langer te koop staan. Diesels gaan ook voor veel hogere prijzen weg.
Hier op 't forum staan al 2 hele mooie benzine-slurpers te koop. Voor prijzen tussen de 4 en de 5000 euro.
Voor een beetje diesel wordt al snel 7000 euro gevraagd. En dan zijn ze vaak lang niet zo mooi.
In Duitsland zijn de benzine auto's voor nog minder op de kop te tikken. Zo rond de 2000 euro.
Waarom niet eens zo'n ding kopen, en ombouwen naar diesel?
Technisch moet dit mogelijk zijn, volgens mij. Zijn er clubleden die hier ervaring mee hebben???
Wat vindt de RDW ervan? Zolang je 't aantal cilinders maar gelijk houdt, zien ze 't enkel als brandstof verandering, volgens mij.
Wel weer jammer dat Mercedes geen 5 cilinder benzine motoren heeft geleverd, dan. Dan valt een 300D motor al af.
Je hebt dan een smetteloze diesel, met minder dan 100.000km op de klok. geen doorgezeten stoelen etc. Die moet toch wel een paar centen opbrengen, denk ik dan...