Hi Wiebren en Caspar, (Eh Ketelbinkie neem me niet kwalijk er even tussen door te komen, het is per slot jouw toppic
)
Maaaar, de kenmerken die genoemd worden als een witte rookpluim uit de uitlaat heb ik nog niet opgemerkt.
De temperatuur blijft volgens mij redelijk constant, alhoewel ik nog niet file gereden heb, maar dat ga ik wel even proberen, (nou even wat langer stationair draaien dan he
)
Ik heb al langer dat witte spul aan de peilstok, en in de slangen van de carterventilatie, zoals al eerder genoemd.
Verder rijdt en start de auto perfect.
Ik schrok alleen toen ik er van de week bij de apk keuring toch een klein litertje koelvloeistof bij moest gooien.
Verder constateerde de apk keurmeester met mij dat er geen luchtbellen onder de radiateurdop verschenen.
En we hebben ook de uitlaatgastester even boven de radiateurdop gehouden en die gaf geen verhoogd signaal af, wat die bij lekkage eigenlijk wel zou moeten doen.
Ook hebben we met een pompje de radiateur nog even op druk gebracht, maar de druk nam eigenlijk niet of nouwelijks af.
Dus als er sprake is van een lek, dan zou het ergens anders moeten zitten, ergens zou dan wat koeivloeistf in de motor olie terecht komen.
Punt is hoe krijg je daar zicht op???
Groet, Henk Lith.
Onnodig te zeggen, dat suggesties van harte welkom zijn,