[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mijn Benz onder het mes : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:23

Mijn Benz onder het mes

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Mijn Benz onder het mes

Berichtdoor Janbenz » 01 maart 2007, 22:35

Bedankt iedereen voor het meeleven.:)

Het doet goed.

Ik weet ook wel, dat er anderen zijn binnen onze club, die nog veel meer trammelant hebben. Alles lijkt ook te overzien. Ik ben blij, dat ik het nu aangepakt heb en niet over een jaar.

Als hij klaar is zal ik de foto's plaatsen.

In maart/april de keuring en een grote beurt en daarna mag hij als beloning mee naar Stuttgart.:P

Groeten,

Jan

Janbenz

Berichtdoor marty » 01 maart 2007, 23:01

Hoi Jan,

Zo te zien is de schade nog vrij makkelijk te repareren. ik denk dat als de lasser en spuiter zich ff kwaad maken je wagen zeer snel weer de oude is. Ben je gelijk verzekerd dat je de eerste paar jaar een zeer nette en betrouwbare auto heb en ben je deze elende snel weer vergeten. Ik rij nu alweer een paar dagen met mijn zojuist gedeeltelijk geroestoreerde auto en het vertouwen groeit met het uur.
Ook ik vind het een hele mooie wagen, dar wit staat haar heel erg goed:whistle:

Gr.
Marty
marty

Berichtdoor peterjavelin » 02 maart 2007, 13:18

:) hoi jan
als ik de foto's bekijk gaat het gestaag voor uit,
nog even door de zure appel heen bijten .
je moet maar zo denken,je krijgt straks wel een fantastische harde auto er voor terug.
sterkte en groetjes peter;)
peterjavelin

Berichtdoor 2m1300TDT » 02 maart 2007, 14:37

Kijk Jan zo ziet jouw auto er uit met kroonkurken, hoop poetswerk maar ik vind het wel mooi, maarrrr kwestie van smaak. Veel succes en volgens mij rijd je zelf naar Stuttgart <br><br>Bericht gewijzigd door: 2m1300tdt, op: 2007/03/02 13:37

2m1300TDT

Berichtdoor 2m1300TDT » 02 maart 2007, 14:39

blijft lastig plaatjes plaatsen

2m1300TDT

Berichtdoor Janbenz » 02 maart 2007, 19:32

Hey 2m1300tdt

Volgens mij verwar jij mij met IJzerloo. Hij heeft ook een witte combi.
Ik heb een pastelgrijze sedan.

:P :P

Groeten,

Jan

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 18 maart 2007, 20:42

Daar mijn Benz nog steeds niet klaar is, kon ik afgelopen week niet trouwrijden met hem, wat ik erg jammer vond.

Gelukkig was zijn jongere broertje bereid om in te vallen. ;)

Op de foto zie je de C voor de kerk.

Groeten,

Jan (Veluwegroep)
<br><br>Bericht gewijzigd door: Janbenz, op: 2007/03/18 19:43

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 21 maart 2007, 19:39

De hoek van de bodem zit er nu in. Bijkomstige tegenvaller. Bij het loshalen bleek de onderkant van het spatbord van wielkast tot bumper verrot te zijn en ook met plamuur dichtgesmeerd te zijn. Ook hier is de zaag inmiddels in gezet. Ik ga er morgen nog een foto van maken, als ik tijd heb.
:S
Groeten,

Janbenz

Berichtdoor jcruit » 21 maart 2007, 20:34

Hoi Jan, lekker he, als je die schermen loshaalt. Sta nu met de laptop in de garage een lijste plaatwerk aan het maken... kan het niet laten in de tussentijd op het forum te kijken!

Jeroen
jcruit

Berichtdoor Janbenz » 21 maart 2007, 20:38

Hoi Jeroen,

Jij bent lekker zelf bezig he? Helaas mis ik de technische achtergrond, ruimte en kennis om het zelf te doen.
ik vind het tof van je dat je het allemaal zelf doet. Het doet wel pijn he, als je je Benz zo toegetakeld ziet staan.
Wil het allemaal een beetje lukken?

Groeten,

Jan(Benz)
Janbenz

Berichtdoor 250petrolgrun » 21 maart 2007, 20:57

Jan en Jeroen,

In gedachte ben ik bij jullie:ohmy:

Het zijn tegenvallers die niet meevallen zeg maar:pinch:

Sterkte,
250petrolgrun

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 20:59

Ik ben even foto's wezen maken. Op deze foto zie je dat het stukje bodem er weer inzit. Het onderste deel van het spatbord is al weggezaagd, maar er moet nog een stuk ingelast worden.

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 21:01

Deze foto is meer van onderaf genomen.

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 21:02

De andere kant moet ook nog los gehaald worden. Hier zit ook plamuur. Aan de indeuking kun je zien, dat daar een gat gezeten heeft.

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 21:04

Op de hoeken van de wielkast rechtsachter zijn inmiddels stukken ingelast.

Janbenz

Berichtdoor Semrick » 22 maart 2007, 21:06

Hoi Jan,

Ja die plek(ken) komen me bekend voor. Ik voel met je mee. Mijn auto was minstens zo rot maar ik heb er dan ook nog minder dan de helft voor betaald dan jij. Ik snap dat je dan verwacht dat hij goed en roestvrij is.
En zo zag hij er (in Beekbergen ook uit). Hier moet je echt een kener voor zijn om daar (figuurlijk) doorheen te prikken.
Hij wordt nu in ieder geval alsnog roestvrij gemaakt en dat is ook wat waard.
Succes ermee en ik hoop voor je dat hij snel klaar is.

Groeten,

Eric van de

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 21:09

En vervolgens de andere kant.

Daarnaast is in de deur aan de bestuurderszijde een heel nieuwe goot ingelast, waar het rubber in valt. Deze was geheel weggerot. Ik heb hier jammer genoeg nog geen foto van gemaakt.
Tot nu toe ziet het er naar uit, dat de Benz wel op tijd klaar komt om er mee naar Stuttgart te gaan. Ik hoop, dat de carrosserie voor 24 april weer helemaal klaar is, want daarna moet de auto nog een technische beurt krijgen en moet hij APK gekeurd worden.
Dan hoop ik, dat hij weer in een goede conditie is om naar Stuttgart te rijden.
Wanneer alles niet lukt, zit er niets anders op, dan met de C180 mee te rijden.

Groeten,

Jan (Benz) Veluwegroep

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 21:13

Hoi Eric,

Ik kan inderdaad beter nu de boel goed aanpakken. De man die het voor mij doet zegt ook, dat alles nog steeds te overzien is. In wezen is de auto niet slecht. Het zijn een aantal geijkte plekken.

Nog even door de zure appel heen bijten en hij staat hopelijk op 4 mei fris en monter te wachten om de rit naar Stuttgart aan te gaan.
:silly:

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 21:15

Eric,

Is jouw auto nu helemaal klaar?

Groeten,

Janbenz

Berichtdoor Semrick » 22 maart 2007, 21:22

Hoi Jan,

Ja ik ben een heel eind. Hij is niet zo mooi als die van jou zal worden maar ik ben niet ontevreden over het resultaat. Een leek zal zeggen dat het een mooie auto is. En in ieder geval roestvrij (voorlopig).

Ik moet de onderkant nog (hier en daar) tectyleren en er eigenlijk tzt andere deuren in hang. Op wat kleine klusjes na ben ik wel een heel eind.
2 april gaat de auto naar de RDW en kort daarna voor de APK dus ik ben benieuwd of daar nog werk uit komt. Je weet het maar nooit (ook al had de auto nog tot eind 2008 een geldige TUV.
In ieder geval moet de auto op 4-5 mei fahrbereit zijn.

Groeten,

Eric<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/03/22 20:23
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: