Misschien kan iemand me dan helpen met een al maandenlang probleem.
Toen ik mijn wagen kocht voelde ik al enige onbalans. Ik weet dat aan de winterbanden toen.
Vorig jaar een sset gepoedercoate velgen gekocht met daarop splinternieuwe banden.
Het probleem was er nog steeds. Banden uit laten balanceren, moest wel wat lood bijgezet worden, aldus de machine.
Echter ik bleef tussen de 45 en 90 km p uur trillingen voelen, vooral in mijn kont en in de armsteun.
Daarop baseer ik dat het van de achterwielen moet komen.
Kardan is het niet, het gevoel is er ook als ik de wagen laat uitrollen in zijn vrij.
Bij de APK was de stuurkogel vervangen, dus ook laten uitlijnen. De wagen bleef iets trekken naar rechts, dus een week later nog een keer. De instellingen bleken juist.
Bij het herstellen van een aanrijdschade wéér aan de garage gevraagd naar de onbalans te kijken.
Bleken er behoorlijk wat lood teveel op te zitten op de achterwielen. (blijkbaar had het apparaat van die eerste bandenboer een beetje last van een kater ofzow
)
In de banden zat geen breuk aldus de garage.
Nu is de onbalans wel iets verbeterd, ik voel het nu alleen tussen 45 en 50 km per uur.
Héél vervelend, want je gaat dus snel te hard rijden in de stad met de vele pestagentjes en hun laserguns.
Wie weet de oplossing?<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/03/25 11:01