MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 13:16

AAAAAARRRRGGHH !!! Hij is klaar!!!

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

AAAAAARRRRGGHH !!! Hij is klaar!!!

Berichtdoor Pietje » 30 maart 2007, 19:43

Net terug van de achterschade,...
en nu álweer in de garage met een heftige voorschade!!!!

Ergens hier was er toch een topic over vrouwen in het verkeer?????

Ik weet het zeker nu. Mannen rijden beter.
Deze dame stond op een kruising stil (bij haaietanden) en trekt op, juist als ik eraan kom! Pietje flink remmen natuurlijk, maar dat was al te laat.

Gevolg: 1 VW Polo gehele rechter achterzijde in elkaar. Die is totall loss. :evil:

Zichtbare schade aan de coupé: motorkap naar achteren gedrukt en ontzet. Bumper naar de zijkant gedrukt, grill kaduuk, zijscherm (passagierskant) opzij geschoven, plaatwerk bij de roosters beschadigd (moest nog gespoten worden, dus dat komt dan wel mooi uit). de auto moet in ieder geval op een richtbank.

meer schade wordt pas zichtbaar als de lampen enzo gedemonteerd zijn. Schatting schade € 3500.-
Ben ik blij dat-ie all risks verzekerd is :laugh:
Foto's volgen nog.<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/05/01 22:11
Pietje

Antwoord:AAAAAARRRRGGHH !!!

Berichtdoor Pietje » 30 maart 2007, 20:28

1.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 30 maart 2007, 20:29

2.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 30 maart 2007, 20:30

3.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 30 maart 2007, 20:31

4.

Pietje

Berichtdoor alex240diesel » 30 maart 2007, 21:40

Pietje,

Das K.U.T. Hopenlijk kan je weer snel in een herstelde Coupe rijden.

GRrrr... Weer de verkeerde computer. Ik leer het ook nooit s'avonds.

Cheers,
Alex

Van nabij de Dom!
alex240diesel

Berichtdoor 250petrolgrun » 30 maart 2007, 21:54

Beste Piet,

Het word tijd dat je de ster verruild voor een klavertje 4:(

Het zit je niet mee jongen. Mocht je auto niet op tijd klaar zijn voor Stuttgard bied ik je de 230E aan;)

Hij wel hier en daar voorzien van jeugd puistjes:pinch: maar, technisch oke morgen ga ik ook nog even de kardan olie verversen en de motor olie met filtervervangen + Slick50 toevoegen:cheer:

Nou ja ik hoor je wel en je ziet maar:unsure:

Sterkte Penningmeester va nde Hofstad(groep)

P.S. Wel met je handjes uit de Hofstad(groep)kas blijven he? Met al die schade's:whistle: :P

Groet,
250petrolgrun

Berichtdoor superW123 » 30 maart 2007, 23:44

zeg fijne coupévriend, blijf jij aan de gang ?
nou ja , blij dat je zelf niks hebt, da,s het belangrijkste.....toch ?
en je wagen komt wel steeds beter in de verf te zitten.:laugh:
superW123

Berichtdoor MarceldB » 30 maart 2007, 23:50

Waaaaardeloos. Daar lig je weer even wakker van.

Als ik je een tip mag geven: dring er bij de reparateur erop aan dat hij niet overvloedig met kit gaat smeren. Bij mijn 280TE hebben ze dat bij bepaalde reparaties wel gedaan. Bij hoeken en kieren gaat het daarachter na verloop van tijd roesten.
MarceldB

Berichtdoor Pietje » 01 apr 2007, 00:31

Super,
je hebt helemaal gelijk.
Ik moest de rand waar de roosters inzitten idd nog laten doen, maar dan moet de ruit eruit. Verder stond de kap wel goed in de lak, maar was wat bobbelig. Daarom wilde ik dat al laten doen,... nu wordt het betaald idd.

Op de foto's lijkt het allemaal niet zo ernstig, maar als je goed kijkt is de boel aardig opzij geschoven.
De naad aan de passagiesrkant loopt recht, terwijl de naad aan de bestuurderkant duidelijk behoorlijk scheef loopt. Ook de naad net onder de koplamp (bestuurderszijde) kan je zien dat die scheef staat, terwijl er aan de passagierskant niet veel aan de hand is. De garage vond het een 'vreemde schade' dus demonteerd de boel al voordat de expert komt. Ze verwachten meer ellende tegen te komen, wat aan de buitenkant niets lijkt. De kap wil in ieder geval niet meer sluiten zonder de boel te forceren.

Hoop wel dat het op een nette manier hersteld gaat worden, zodat ik er écht niets meer van zie.

En verder hoop ik dat dit nu écht de laatste keer is!!! :dry:<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/04/01 00:33
Pietje

Berichtdoor Pietje » 23 apr 2007, 20:51

Tsjéééé
Ik kan wel janken,... heb nóg 'me meissie' niet voor de deur staan!

Eerst geharrewar met de expert,..die wilde niet een nieuwe kap erop in eerste instantie. De garage moest eerst maar eens nieuwe scharnieren erop zetten om te kijken hoe de kap dan kwam te liggen (er zit een knik in, dus ieder debiel kan snappen dat-ie er dan niet mooi op komt te liggen)
Dat duurde al een week,....
Daarna kon ze eindelijk naar de schade hersteller,...
Zojuist ff geïnformeerd, maar de coupé is daarvan nog niet retour gekomen. De garage hoopt hem deze week retour te krijgen zodat ze verder kunnen met de afbouw.

Schade was trouwens niet 'ovderdone'geschat,..die blijkt zelfs € 1000.- duurder uit te komen, namelijk € 4500.-

Wat zal het dametje mooi zijn als ze terugkomt :P

De tijd begint nu wel te dringen, want over 1.5 week is er de 'Stuttgart happening',..dus heb erop aangedrongen e.e.a. te bespoedigen. Maand voor een schade herstellen lijkt me wel voldoende<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/04/23 20:56
Pietje

Berichtdoor Gerrie » 23 apr 2007, 21:05

nou pietje,

dit sucks inderdaad, hopen dat ze het inderdaad voor de trip gemaakt kunnen hebben (we houden moed.
en Arno top jongen ;) van je aanbod dat zijn tenminste echte liefhebbers.

Greetz

Gerrie

Antwoord:AAAAAARRRRGGHH !!! ***Hij is klaar!!!***

Berichtdoor Pietje » 01 mei 2007, 21:41

Zooowwww dan! eindelijk, na een maand weer achter het stuur gezeten van de machtige 6 cilinder!

Totale schadebedrag 4243.-
Ben nog niet helemaal tevreden. De kap ligt er perfekt recht op, maar iets uit het midden (zie foto) De naad is aan de bestuurderszijde nét ff breder dan aan de andere kant. Dit wordt nog hersteld na de Suttgart rit, is een klein klusje.
Voor de rest prima spuit- en richtwerk. (De schade hersteller vond het een vervelende en vreemde schade heeft-ie verteld. Achteraf ook nog iets vergist in de hoeveelheid arbeidsuren. De wschade is zo goed hersteld dat na het terugplaatsen van de ko0plampen, deze niet opnieuw afgesteld hoefden te worden. Vakwerk dus. <br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/05/01 21:41

Pietje

Berichtdoor Pietje » 01 mei 2007, 21:43

Tevens heb ik de coupé van een zwarte grill laten voorzien,..het nieuwe chroom springt er nu ééécht uit:
<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/05/01 21:43

Pietje

Berichtdoor Pietje » 01 mei 2007, 21:44

en als laatste een plaatje van de gehele bolide:

Pietje

Berichtdoor Pietje » 01 mei 2007, 22:19

Kijk eens hoe strak de lijn van de kap weer gelijk loopt met de koplampen....
<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/05/01 22:20

Pietje

Antwoord:AAAAAARRRRGGHH !!! Hij is klaar!!!

Berichtdoor gapnyst » 01 mei 2007, 22:28

Ziet er weer strak uit, vooral die gril vind ik echt helemaal goed!!
Je hoeft trouwens de eerst komende dagen niet meer te poetsen volgens mij, ze glimt weer als een spiegel!!;)

Gijs
gapnyst

Berichtdoor Mano » 01 mei 2007, 22:39

Ziet er strak uit Pietje, netjes gedaan zeg.
Ben blij voor je dat je je auto weer terug hebt en wel in top staat!

groet Mano B)
Mano

Berichtdoor Pietje » 01 mei 2007, 22:49

Ik ga zien of hoefijzers inderdaad geluk brengen,.. Komend weekend hangt die ook aan de grill.

Wel nodig ook zeg:
Ik rij nog geen 300 meter uit de garage en sta stil voor een stoplicht,...
Hoor ik een enorme slip achter me, kijk in de spiegel,....
en gelukkig mis,..maar hij zat wel direkt achter me.
Ben gelijk ff naar die bestuurder gelopen en heb hem gefelicityeerd!
Die vent snapte er geen bal van natuurlijk, dus heb ff kleine uitleg moeten geven :D
Pietje

Berichtdoor 250petrolgrun » 01 mei 2007, 22:52

Beste Penningmeester,

De Vohzitah wenst U veilige en schade vrije kilomets toe;)

See you friday, at the ride to Stuttgart:cheer:

Groet,
250petrolgrun

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....