MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:12

250 stinkt naar benzine

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

250 stinkt naar benzine

Berichtdoor Mimosengelb79 » 30 maart 2007, 15:33

Mijn 250 automaat uit 1979 stinkt bij het starten en na korte ritjes erg naar benzine. Heb alle benzineslangen naar de carburateur vervangen maar dat heeft slechts even geholpen. Ik kan verder ook geen lekkage ontdekken.

Wie weet waar ik het zoeken moet?
Mimosengelb79

Antwoord:250 stinkt naar benzine

Berichtdoor alex240diesel » 30 maart 2007, 15:52

Carburateur zelf? Ik weet niet of hier pakkingen van kunnen gaan lekken, maar dit is natuurlijk een optie.

Foutje in mijn schrijven aangepast.<br><br>Bericht gewijzigd door: alex240diesel, op: 2007/03/30 15:53

alex240diesel

Berichtdoor Trouwkoets » 30 maart 2007, 16:01

Mimogeel,

Ik heb het zelfde bij een 230TE als ik tijdens het rijden het raam openzet. Vorige week is al vastgesteld dat het in de buurt van de pomp erg naar benzine ruikt. Ik kan echter niet direct versleten slangen ontdekken.
Je zou nog even kunnen kijken naar het 'anti-klok' slangetje dat vanaf de tank naar de vulopening loopt (zelf nooit gezien, maar hij staat op tekening) en de slangen naar het tank expansievat (zit bij een T in de kuip van het reservewiel, geen idee waar het zit bij een sedan
Ik ga binnenkort uitgebreid op onderzoek uit. Zal daar wel verslag van doen.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Desje » 31 maart 2007, 01:22

membraam is geschuurt.
mvg
desje
Desje

Berichtdoor Frith » 02 apr 2007, 10:28

Hallo Caspar en de rest,

Ik heb met mijn 280CE precies hetzelfe probleem: raam open en het begint erg te stinken naar benzine (lastig met dit mooie lente weer!). Ook als ik de achterklep open doe, ruik je meteen bezinelucht. Er zijn al een aantal slangen in de buurt van de tank vervangen, maar dat heeft niets geholpen.

En Desje: Welk membraam bedoel je precies? Die van de benzinepomp?

Frithjof
Frith

Berichtdoor Desje » 03 apr 2007, 00:27

beste frieth
als het goed is heb je een solex 4A1 cabrateur.
daar is maar een membraam. beste kun je na vragen bij de erkende Mercedes garage.als het dat is ( ik ben bijna zeker van)dan kost het niet veel en het is ook niet veel werk. 3 schroeffen.
of kijk ff naar de tekining, het is nummer 35 en de bijbehorende onderdelen.

kijk ff zoek het eens
mvg
desje

http://www.e30.de/solex/008/02.gif

http://www.e30.de/solex/002/002.htm<br><br>Bericht gewijzigd door: Desje, op: 2007/04/03 00:44
Desje

Keer terug naar Techniek