[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
SCHADE!!! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:29

SCHADE!!!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

SCHADE!!!

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 17:49

Beste allemaal,

een minder vrolijk bericht. ik reed vanmorgen over een binnenweggetje, ik zie met een noodvaart een antieke trekker met een kar paasvuur materiaal aankomen, scheurt door de binnenbocht dus ik zet mijn mooie oude dame in de berm zodat deze klootzak er langs kan. trekker voorbij en daar komt de kar kan allemaal net ware het niet dat er een forse uitstekende paal aan de zijkant van de lading zat, ik dacht K.U.T. daar gaat mijn spiegel, de spiegel bleef heel alleen niet mijn achterdeur en mijn achterscherm. in de achteruitkijkspiegel zag ik dat de trekker doorknorde en ook nog een fietser raakte. ik er achteraan, 3 KM totdat de betreffende L.U.L. eindelijk tot stilstant kwam.

ik vroeg : "rijd jij altijd zo met dat ding dat je auto's vernielt en fietsers laat vallen?
- Ik stond stil en jij reed door
waarop ik zei: nee dat was net andersom
- Ik stond stil en jij reed door
waarop ik zei nee ik stond stil en jij reed er met een noodvaart langs je staat hier te liegen.
- je moet niet lopen te zeuren
waarop ik weer vroeg "wie ben jij dan???
- dat heeft er niets mee te maken. zeide Penis Agraricus (sorry ik kom zelf ook van het platteland maar ik ben gewoon kwaad over de onbeschaafde reactie. als ie had toegegeven dat hij fout zat was, dna was mijn kwaadheid van andere aard.

nou ik op naar het politibureau aangifte gedaan, helaas weet ik niet wie de fietsers waren. ik weet inmiddels wie de man is. wat moet ik? wie heeft er tips?

bijgaand foto's van de krassen en de deuken

Adriaan [img]
AdriaanVogelzang

Antwoord:SCHADE!!!

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 17:51

1

AdriaanVogelzang

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 17:52

2

AdriaanVogelzang

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 17:53

3 <br><br>Bericht gewijzigd door: adriaanvogelzang, op: 2007/03/31 17:53

AdriaanVogelzang

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 17:54

4

AdriaanVogelzang

Berichtdoor Semrick » 31 maart 2007, 18:03

Hoi Adriaan,

Je moet in ieder geval de tegenpartij aansprakelijk stellen en jouw verzekeringsmaatschappij inlichten. Als je All Risk verzekerd bent regelen zij de rest voor je en anders zul je alles zelf moeten doen.

Het is toch wel van belang dat je die fietser gaat vinden want die zal jouw verhaal kunnen bevestigen. Anders ben ik bang dat het zijn woord tegen jouw woord is/blijft en dat je aan het kortste eind gaat trekken.
Het is natuurlijk mogelijk dat die fietser ook schade heeft en zich ook gemeld heeft bij de politie. Maar ik neem aan dat je daar wel naar geinformeerd hebt. :whistle:
Heeft de politie nog gezegd wat ze in deze voor je kunnen cq gaan betekenen?

Groeten,

Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/03/31 18:04

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 18:18

de fietser op zich had geen schade, die is alleen gevallen en was kwaad, vroeg mij of hij mij ook had geraakt en fietste bleekjes verder ik net zo geschrokken keerde de auto en ben de ze klojo achterna gegaan. hij moet dit in de gaten hebben gehad omdar hij de gekste weggetjes nam om me af te schudden. toen ik bij de politie kwam had er nog niemand aangifte gedaan. ik ga een oproep doen op een goedbekeken lokale nieuwssite waar ik een "ingang" heb. het is voor 99,99 procent zeker dat het meneer X is, ik weet waar hij woont, zit er nog even op te broeden wat ik ga ondernemen. ik ben all risk verzekerd dus dat zal wel goed gaan komen. gewoon de manier waarop je wordt behandeld en het liegen... daar erger ik me aan. bovendien ging die trekker zeker sneller dan 40 KM/u ik denk dat de man in kwestie hem een beetje aan het knijpen is...

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Janbenz » 31 maart 2007, 19:55

Hey Adriaan,

Zeer vervelend dit akkefietje. Denk je mooi weer, lekker touren met de bolide en dan gebeurt er dit. Ik hoop echt voor je dat de fietser zich meldt.

Met je auto zal het wel weer goed komen, maar niemand zit hierop te wachten. Ik verbaas me toch altijd weer, dat er van die aso's op de weg rijden, die schijnbaar zonder een greintje fatsoen in hun donder, zonder blikken of blozen schade aanbrengen aan een ander.

Ik hoop voor je dat dit weer snel uit de wereld is. Het is echt jammer, want je hebt een mooie auto.

Sterkte,

Janbenz

Berichtdoor 250petrolgrun » 31 maart 2007, 20:24

Beste Adriaan,

Heel vervelend ik leef met je mee, zit me hier ook aardig op te winden, mijn vrouw haalt net de sleutel uit mijn rug anders gaat het niet goed hier pffffff:angry: :evil:

Laten we hopen dat het recht gaat zege vieren;)

Sterke van uit de Hofstad:blush:
250petrolgrun

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 maart 2007, 22:32

nog even een plaatje van het totaaloverzicht (schade minder goed zichtbaar) <br><br>Bericht gewijzigd door: adriaanvogelzang, op: 2007/03/31 22:34

AdriaanVogelzang

Berichtdoor henklith » 31 maart 2007, 23:58

Hi Adriaan zoiets vergeet je niet snel, ik heb ook is iets dergelijks mee gemaakt, met mijn net gespoten Heckflosse dat was in 1970 of daaromtrent.
Ook een boere je weetwel.
Maar jij hebt toch aangifte gedaan van doorrijden na veroorzaken van een ongeluk, volgens mij heeft dat muisje nog wel een staartje voor die zak,
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Jasser » 01 apr 2007, 09:33

Hallo Adriaan. Erg lullig voor je, ik hoop voor je dat het goedkomt.

Misschien een idee om een oproep in een regionaal blad te doen, misschien dat de fietser zich dan meld.

In ieder geval succes met de verdere afloop.

Michael

Jasser

Berichtdoor Hans230CE » 01 apr 2007, 10:11

Dat is niet zo mooi Adriaan, maar wees blij het is te herstellen, maar toch, leuk is anders:S

Zullen we een petitie starten, landbouwvoertuigen van de weg???

GTZZ Hans
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Semrick » 01 apr 2007, 15:36

Hoi Adriaan,

Ik zie dat je het kenteken van jouw auto onleesbaar hebt gemaakt (om begrijpelijke redenen van de privacy) maar je bent het op de 1e foto vergeten. :ohmy: :whistle: ;) .

Wel een mooi kenteken trouwens.
En waarom ben je nog geen lid van de Tukkersland-Twentegroep van Jasser. Jullie komen volgens mij uit dezelfde plaats.

Groeten,

Eric (voor wie niks verborgen blijft).
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 01 apr 2007, 19:34

Haha okee ik doe mee! Bij deze Jasser! ik doe mee! ach mijn eigen kenteken kan me niet zo veel schelen op zich. staat geloof ik ook wel ergens op de site op een andere foto. punt is dat op deze ook de auto van de buurman staat. ik kan me voorstellen dat die er evt minder gelukkig mee zou zijn vandaar. Idd met mijn kenteken hoef ik geen bank te overvallen... veel te goed te onthouden:woohoo: !

P.S. ben benieuwd wat de verzekering morgen gaat zeggen. op de foto's is alleen de schade aan de deur zichtbaar, de diepe kras loopt over het gehele achterscherm... das minder. ga denk ik de hele zijkant over laten spuiten is meteen het lelijke stukje lak aan de voordeur hersteld. ik heb een spuiter waar ik voor speciaal tarief naartoe kan :cheer: niet bepaald onprettig omdat ik metallic lak heb en je dus sowieso een keer zo duur uit bent B)

Adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Roel280€ » 01 apr 2007, 23:31

Verschrikkelijk! Ik hoop dat het goed komt en laat het hoofd niet hangen. Die boerel*l moet hangen (of vooral: betalen!). Echt een eikel.:huh:
Roel280€

Berichtdoor peterjavelin » 02 apr 2007, 08:05

:( hoi adriaan
wat ontzettend klote!!
we leven met je mee hoor.
wat een aso,inderdaad als hij het gewoon had toe gegeven en de schade gewoon netjes afgehandeld had ,dan was het anders geweest.
maar nu kan ik mij hier ook zo kwaad op maken.:evil: :evil:
gelukkig ben je all-risk verzekerd.
sterkte
greetz peter
peterjavelin

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 04 apr 2007, 00:45

dank jullie wel allemaal! ik laat wel weten hoe het een en ander afloopt. ik ben all risk verzekerd, maar als de tegenpartij niet uit gaat keren, ben ik via de verzekering iets meer dan 300 euro kwijt in drie jaar (hogere premie en dergelijke) ik kan de hele zijkant voor ongeveer 450 euro (handje contantje) over laten spuiten gezien de voordelige deal die mijn garageman met de spuiter heeft. natuurlijk wil ik proberen eerst dat geld te beuren. dan kom ik er verder met de spuiter wel uit. wat is wijsheid als de tegenpartij wint? de verzekering uit laten keren en vervolgens op de no claim gekort worden en meer premie moeten betalen? of het bedrag zelf ophoesten (dan maak ik zelf kaal en strip de wagen en ga zo verder)...

aan de ene kant heb je er recht op, aan de andere kant als je van dat recht gebruik maakt, dan mag je niet hopen dat je ook maar iets overkomt de komende drie jaar...

overigens ben ik bij de bewuste meneer geweest (met een getuige!) hij bleef liegen, maar gaf wel toe dat hij was doorgereden. tevens gaf hij toe dat zijn lading over de aanhanger hing, en zo groot was dat hij de lading niet kon overzien. uiteindelijk liep de man in kwestie weg ging zijn huis binnen. zijn vrouw bleef buiten staan, compleet verbouwereerd, ze wist namelijk niets van het hele voorval...

adriaan<br><br>Bericht gewijzigd door: adriaanvogelzang, op: 2007/04/04 00:50
AdriaanVogelzang

Berichtdoor gapnyst » 04 apr 2007, 08:40

Niet te geloven, wat een enorme kl**tzak, sorry maar andere woorden heb ik er niet voor!! Misschien dat zijn vrouw hem van gedachten kan veranderen B), maar aangezien je met een getuige bij de bewuste meneer bent geweest maak ik dus op dat je de fietser die ook betrokken was hebt gevonden... dat maakt jouw verhaal tegenover een verzekeraar/politie toch wel een stuk geloofwaardiger neem ik aan!

Heel veel succes er in ieder geval mee!!

mvg Gijs
gapnyst

Berichtdoor Bemerbenz » 04 apr 2007, 10:06

Adriaan,

De fietser lijkt me cruciaal. Je kunt proberen te achterhalen of de fietser vaker die plek passeert. (zelfde tijd/zelfde plek) Bij omwonenden informeren of ze de fietser herkennen. Het zijn vaak de zelfde fietsers die op de binnenweggetjes rijden. Met zijn verklaring dat hij wel is doorgereden en de lading niet cf. de beladingseisen is geweest (bij zijn van getuige) moet de politie toch ook iets kunnen doen.

Gerrit
Bemerbenz

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto