[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
afschedi van een TD240. Wat mag dat Kos : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:42

afschedi van een TD240. Wat mag dat Kos

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

afschedi van een TD240. Wat mag dat Kos

Berichtdoor rotcivvictor » 02 apr 2007, 17:45

Helaas, helaas,
we hebben een (vind ik) prachtige MB 240TD uit '85. Hij rijdt heerlijk en heeft een blok dat (pas) 40.000 heeft gereden (distributieriem is 7000km geleden vervangen.)
Helaas moet er voor de keuring teveel aan gebeuren. Omdat wij niets zelf kunnen, en de garage kosten te hoog zullen uitvallen, moeten we hem gaan verkopen.

Het is een automaat, met tempomat, schuifdak en hondenrek en bagage-afdekking. die prima rijdt.

De voor-keuring geeft aan dat er vooral een aantal hoezen en een draag-as vervangen moet worden. Ook zit er nog het nodige laswerk aan te komen.
Heeft iemand een idee wat ik voor deze auto nog kan vragen?
en is iemand wellicht zelf geïnteresseerd?

:(

rotcivvictor

Antwoord:afschedi van een TD240. Wat mag dat Kos

Berichtdoor MajikSimon » 02 apr 2007, 18:23

ik heb misschien wel interesse, dan verkoop ik mijn 190d welke ik nu heb voor dagelijks gebruik..mijn 200D moet voor de keuring nu ook erg veel aangebeuren, maar ik zoek al langer een station waar ergens woont u? rotterdam toevallig? mail maar naar majiksimon@hotmail.com
MajikSimon

Berichtdoor Jeremy » 02 apr 2007, 20:48

Ik ben wel benieuwd wat je er zelf voor hebt betaald. Ik zag dat je de auto pas hebt sinds eind juni 2006. Dan heb je er niet veel plezier van gehad, dat is wel erg jammer! Is het echt zo ernstig dat je hem kwijt moet? Zonder APK levert hij een stuk minder op en die was al verlopen zag ik.

Gr, Jeremy
Jeremy

Antwoord:afscheid van een TD240. Wat mag dat Kos

Berichtdoor rotcivvictor » 02 apr 2007, 20:49

Onze auto staat in Arnhem , Rjnstadgroep dus
rotcivvictor

Berichtdoor Semrick » 03 apr 2007, 08:03

Hoi Rotcivvictor,

Het zou jammer zijn als je de auto weg moet doen.
Die gebreken dat moet toch ook wel op een goedkopere manier (met wat hulp van ons) op te lossen zijn.
Er zijn leden genoeg die best handig zijn.
Ik zou er eerst voor zorgen dat je er weer APK op krijgt dat scheelt je al in de verkoopprijs als je er alsnog van af wilt.
Anders koopt iemand hem van je voor een schijntje, knapt hem op en vangt er zo het dubbele voor.

Je hebt wel tegen dat hij nog niet belastingvrij is. Dat drukt de rpijs natuurlijk ook.

Ik kijk wel even of je vandaag thuis bent (ik ben toch in de buurt).

Groeten,

Eric (ook van de Rijnstadgroep).
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Goofy.S » 03 apr 2007, 08:28

Dat moet toch met wat clubledenhulp wel te regelen zijn om hem zelf in orde te maken? Helaas ben ik hier met een verbouwing van ons huis bezig, dus ik zie momenteel geen kans om iets te doen, maar hier in en om Arnhem moet dat toch wel te doen zijn? (ik woon in Rozendaal) Zonodig eerst klaarmaken voor APK en dan in de verkoop, scheelt altijd in de verkoopsprijs. Ook in de club bestaat er vast wel belangstelling voor een T model. Maar ik zou hem ZEKER zelf houden in jouw plaats!

Sterkte met je beslissing!

Karel

Goofy.S

Berichtdoor Wiebren240D » 03 apr 2007, 17:38

Hallo Jongens

Deze man kunnen we toch wel helpen om die auto in eerste instantie weer door de APK te krijgen.

als deze man nu een garage heeft kom ik wel uit Sneek tegen een heel kleine vergoeding om hem met de techniek te helpen en ik kan wel slijpen maar lassen ben ik niet machtig.

maar een paar aandrijfassen die versier ik wel zitten er zo onder

groeten van Wiebren Ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor rotcivvictor » 03 apr 2007, 17:40

bedankt voor ale morele steun tot nu toe.

ik hem hem verleden jaar gekocht voor 2700. Omdat mijn zwager garagemonteur is (weliswaar) in Duitsland, maar toch) dacht ik dat de nodige reparaties door hem niet onoverkomelijk zouden zijn. Hij heeft echter door zijn nieuwe baan nauwelijks tijd. en bovendien is zijn woonplaats ook niet om de hoek.

De garage waar onze Benz APK is gekeurd, geeft aan dat er voor 1500 kosten aan zijn. ik denk dat die prijs heel goed naar onderen is te brengen met de nodige eigen inspanning en de hulp van deze en gene.

Er zal vervolgens ook nog wel het nodig aan andere dingen moeten gebeuren.

Ik ben blij met alle tips en hoop anders dat iemand die behoefte heeft aan mijn Benz reageert. Dan kan ik weer op zoek gaan naar een andere MB die in een betere staat verkeert

rotcivvictor

Berichtdoor Desje » 04 apr 2007, 01:45

ik vind het heel opvallend dat de auto pas 40.000 km heeft gereden , en de dis.riem bij 33.000 km is vervangen en hij is bj van 1985. bij Mercedes vervange je de riem 1x in de zooooveeel tijd,en dan een auto van 1985 met 40.000 km op de teller :huh: :huh: :huh:
het verhaal zal wel kloppen maar ik vind het vreemd.
zal wel aan mij liggen sorry.

mvg
desje
Desje

Berichtdoor MarceldB » 04 apr 2007, 10:27

MarceldB

Berichtdoor MajikSimon » 04 apr 2007, 15:16

@rotcivvictor
zoals ik in mijn eerste reactie schrijf heb ik wel interesse

ik heb tot nu toe niets ontvangen van je stuur even een mailtje naar majiksimon@hotmail.com met je tel nummer of zie je PM
MajikSimon

Berichtdoor Mercedennys » 04 apr 2007, 15:29

Heeee, deze auto ken ik!

Deze auto komt uit Breda, en heb je gekocht bij ene Bart, een student. Hij had destijds 3 stuks T-modellen, zijn vader reed er ook eentje, 300TD blauw.

Ik heb destijds nog voor weinig een achterbank en twee voorstoelen gekocht van Bart.

Deze 240TD had inderdaad een gereviseerde motor gekregen en Bart was blij. Helaas, bleek dit van korte duur omdat de monteur er water ipv koelvloeistof in had gedaan en de motor in de kortste keren weer problemen gaf! Ik heb zelf een kort stukje in gereden nadat alles gemaakt was maar de auto was niet opperbest.

Ik zou de auto zeker houden en dus nog wat extra investeren.
Vooral als de motor nu weer goed is, zou ik hem houden.

De auto heeft een mooie kleur, genoeg opties, die uniek zijn voor een 240TD. tempomaat, automaat, zwart interieur, doppelrollo.

Ik denk inderdaad dat er meerdere adressen zijn waar je voor onder de 1000 euro al je nodige werk aan de auto kunt verrichten en daarna weer blij een jaar kunt rijden.
Hou in gedachten dat 1000 euro voor regulier onderhoud ook op andere autos zit dus wordt je niet veel wijzer van een ander exemplaar aanschaffen.

succes met je keuze,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor Mercedennys » 04 apr 2007, 15:32

ik heb er zelfs nog fotos van gemaakt destijds....

<br><br>Bericht gewijzigd door: Mercedennis, op: 2007/04/04 15:34

Mercedennys

Berichtdoor MajikSimon » 04 apr 2007, 16:34

ik heb die auto's destijds daar ook gezien 2 stuks 240TD's een blauwe en grijze dacht ik en een een 300TD...

Hij deed ze allemaal weg idd..Bart zei trouwens tegen mij dat ie alles zelf deed....

grappig is al een tijdje terug
MajikSimon

Berichtdoor rotcivvictor » 04 apr 2007, 19:19

echt leuk, van zoveel mensen wat te horen, mijn eerste reactie van "help ik kan 'm niet houden" neemt als af. Nu moet ik eerst maar op een rijtje zetten wat voor actie ik moet gaan.

Ik denk aan twee opties
1. Op korte termijn (met hulp die me via jullie wordt aangeboden) de auto zelf repareren en 'm door de APK te laten kopen. Daarna verder opknappen en lekker zelf rijden.
2. Verkopen zonder een APK aan een liefhebber die er verder mee willen knutselen. vervolgens zelf op zoek gaan naar een anderen auto (en dan hoop ik een betere TD te vinden)

Dit zjn de punten waarop hij is afgekeurd:
112: Alle verlichting voor
114: Verlichting afstellen voor L + R
112: glas RA licht is vuil (schroef om een los te maken zit zo vastgeroest dat ik 'm niet meer los krijg)
701: km tellerkabel loopt tegen stuuras
801: remolie lekkage RA
501: draagarm RA doorgeroest
701: stuurkogelhoes R buiten
801: onderste bout remzadel Rv
502: fuseekogel hoes L boven
801: remleiding LV door scherm
003: nrplaat voor vaag

Ik heb het hele lijste van afkeur en adviespunten maar overgetypt.

Misschien kan iemand aan de hand van dit lijstje mij helpen in het maken van een keuze tussen bovenstaande opties. Wederom hartelijk dank
rotcivvictor

Berichtdoor rotcivvictor » 04 apr 2007, 19:19

echt leuk, van zoveel mensen wat te horen, mijn eerste reactie van "help ik kan 'm niet houden" neemt als af. Nu moet ik eerst maar op een rijtje zetten wat voor actie ik moet gaan.

Ik denk aan twee opties
1. Op korte termijn (met hulp die me via jullie wordt aangeboden) de auto zelf repareren en 'm door de APK te laten kopen. Daarna verder opknappen en lekker zelf rijden.
2. Verkopen zonder een APK aan een liefhebber die er verder mee willen knutselen. vervolgens zelf op zoek gaan naar een anderen auto (en dan hoop ik een betere TD te vinden)

Dit zjn de punten waarop hij is afgekeurd:
112: Alle verlichting voor
114: Verlichting afstellen voor L + R
112: glas RA licht is vuil (schroef om een los te maken zit zo vastgeroest dat ik 'm niet meer los krijg)
701: km tellerkabel loopt tegen stuuras
801: remolie lekkage RA
501: draagarm RA doorgeroest
701: stuurkogelhoes R buiten
801: onderste bout remzadel Rv
502: fuseekogel hoes L boven
801: remleiding LV door scherm
003: nrplaat voor vaag

Ik heb het hele lijste van afkeur en adviespunten maar overgetypt.

Misschien kan iemand aan de hand van dit lijstje mij helpen in het maken van een keuze tussen bovenstaande opties. Wederom hartelijk dank
rotcivvictor

Berichtdoor Semrick » 04 apr 2007, 19:40

Hoi Anton,

Ik heb je al een E-mail gestuurd met wat ik er van denk. In het kort lijkt het me niet onoverkomelijk.
Wat mij betreft (met hulp) repareren en dan zelf houden.
Ik ben ook wel benieuwd naar de mening van andere forumleden. :dry: ;)

Voor wat betreft de vorige verkoper van de auto lijkt me dat gewoon een handelaar en geen student.
Ik ken tenminste geen studenten die 3 W123 T-modellen kunnen betalen. En die student heeft de auto ook niet echt lang gehad dus.....

Groeten,

Eric van de

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 04 apr 2007, 19:47

Hallo Anton

dit lijkt mij niet echt een ramp is te maaken denk ik bij mij zelf.

als je een plek binnen hebt ik wil heus wel komen van uit Sneek voor een tank diesel doe ik heel veel hoor wel vroeg van bed af maar dat heb ik er wel voor over

en gereedschap hoef je je niet druk te maaken heb ik wel en als er nu nog een paar man komen moet het in een dag lukken denk ik bij mij zelf

groeten Wiebren tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor gapnyst » 04 apr 2007, 22:36

Ik wil ook graag helpen... al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het dan meer om hand en spandiensten diensten gaat dan dat ik echt een technische bijdrage kan leveren! maar ik offer mijn tijd er graag voor op, het is tenslotte ook een leermoment voor mij!:blush:

mvg Gijs
gapnyst

Berichtdoor Trouwkoets » 04 apr 2007, 23:45

Anton,

Gewoon zelf houden, je krijgt er in deze staat weinig voor. Wellicht is het een idee om de auto te schorsen en tijdelijk in iets anders te gaan rijden.

Ik weet uit betrouwbare bron dat 2 man die zich hadden opgegeven voor de technische dag niet gaan komen. Bel Harrie en vraag of hij nog een plekje heeft zaterdag 14 april. Dan kan er een goede inventarisatie gemaakt worden van de klussen, en kunnen de eerste zaken aangepakt worden.
Wiebren is er volgens mij ook, en dat is een hele goeie! Ik kom ook wel helpen, maar ik ben wel een leek.
Wellicht is het handig als je alvast 'boodschappen' gaat doen, zodat er wat te sleutelen valt. Vraag bijvoorbeeld eens aan Dietro (Dietro123@hotmail.com) of hij misschien een draagarm heeft. Mercedesonly.com is ook een goed adres.
Heb je al een mooie verzameling aan lectuur opgebouwd? Aanraders:
- Werkplaats/omderdelen CD, te bestellen bij Janbenz1
- So wird's gemacht voor de W123 diesels, kijk op ebay.de
- De vertaalde Haynes van de 250 en 280 die door Gerrit Wessels (Bemerbenz) is vermenigvuldigd

En als je op 14 april er niet bij bent: a.s. weekend wordt er weer geknutseld in de Hofstad(groep) garage in Pijnacker.....

Caspar<br><br>Bericht gewijzigd door: Trouwkoets, op: 2007/04/05 09:27
Trouwkoets

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto