[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Camper bouw Janbenz1 : Van alles en nog wat.... - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 23:58

Camper bouw Janbenz1

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Antwoord:Camper bouw Janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 05 apr 2007, 00:13

Hallo luitjes,

Bedankt voor de beterschap wensen, het heeft geholpen.:P

Ik ben alweer een stuk verder met de bouw.
heb de vloer geisoleert, en daar op weer een vloer gelegd.
De tempex in de zijwanden heb ik inderdaad wat dunner gehouden, kan het iet ventileren tussen wand en tempex, en ook tussen de tempex en buitenwand zit een paar mm ruimte.
Blijft het in ieder geval droog, dat vin ik heel belangrijk.;)

Mijn zwager heeft een electrisch schema opgesteld, zo dat wanneer ik overschakel op 220v dat de verlichting op 12 volt blijft branden door een travo, en de koelkast en laptop overschakelen op 220v.
Ook een paar stopcontacten er in en hupsakee, de mixer kan aan, lekker pudding maken.:woohoo:

Vandaag een paar lattebodems gehaald bij Leen, en een gootsteen met 2 gaspitten er in.
ja ja je leest het goed, gaspitten in de gootsteen, ruimte besparend, en makkelijk met schoonmaken van het gasstel., daar op zit een glasplaat.

Ik overweeg om de zijdeur dicht te maken, zodat de bijrijders deur ook de instap deur wordt.
de stoel kan naar voren worden geklapt, en er komt een draai plateau op.

heb je toch behoorlijk meer ruimte in de bus.

Nu de koelkast roosters nog in de zijwand plaatsen, een goede zaagen ook dat zit er zomaar in.
helaas kan ik deze week niet veel doen.
Heb een bruiloft van 3 dagen in Den Haag.:ohmy:
ja Surinamers maken er een groot feest van.

Dus als jullie daar een groene W123 zien rijden, ,,,,grote kans dat ik het ben.

Groet jan.

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 05 apr 2007, 00:14

nog 1 van de vloer:P

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 05 apr 2007, 00:15

Oeps dat was dus niet de vloer, maar het rolluik wat ik vast heb gezet.:blush:
nu nog maar eens proberen.:S

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 05 apr 2007, 00:16

Oke het gaat nu zo goed doe ik er nog 1, oke?

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 05 apr 2007, 00:17

De laatste voor vandaag.:lol: :whistle: ;)

Groet jan.

janbenz1

Berichtdoor ketelbinkie51 » 06 apr 2007, 09:26

Hartstikke mooi project Jan!
Wil ik ook ooit nog eens hebben zo'n Camper.
Misschien als ik stop met varen kan ik er een ruilen met mijn boot.

Heel veel plezier ermee!!

groetjes Fred.
ketelbinkie51

Berichtdoor JohndeWinger » 06 apr 2007, 23:55

Ziet er allemaal mooi uit Jan;)

Ik kom op de Goldwing nog wel eens in Heerenveen dan tuf ik wel is een keer naar jou toe om de Camper te bewonderen op een woensdag als je thuis bent.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor peterjavelin » 08 apr 2007, 00:05

:) hoi jan
strak plafonnetje hoor !!!
je bent al aardig op weg om er iets mooi's van te maken.
ga zo door ,ik blijf het met veel plezier volgen.

groet peter
peterjavelin

Berichtdoor Goofy.S » 08 apr 2007, 09:55

Wordt het ook nog een wedstrijd tussen jou en Paul, Jan? Het is in elk geval zo, dat er meer mensen in de club zijn met interesse in campers. Ik heb geen zelfbouwcamper en niet eens een MB, maar dat mag de pret niet drukken... Ik hoop in elk geval voor jou en natuurlijk ook voor Paul dat jullie net zoveel plezier gaan krijgen in de camper wanneer hij klaar is als dat wij hebben met onze alternatieve-niet-zelfbouw-creatie!

Karel

Goofy.S

Berichtdoor janbenz1 » 08 apr 2007, 12:37

Hallo mannen,

Ja leuk project he?
Iedereen is welkom, de koffie is zo gezet.
ik zeg niet dat ie altijd klaar staat, want dan is het niet meer te zuipen.:P :blink:

Ik hoop voor Paul dat ie wat goede handel gedaan heeft in Duitsland.
We maken er geen wedstrijd van, maar gaan elkaar met raad en daad bijstaan, dat is het motto van deze club, en passen we ook toe op de campers.
Paul woont hier niet zo ver vandaan, dus dat maakt het nog een stuk gemakkelijker.:P ;)
En daarbij komt dat Paul ook ontzettend handig is, dus dat het een mooie camper wordt weet ik wel zeker.
Ik heb zijn werk van het interieur gezien op het forum, klasse, petje af.

Groet Jan.
janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2007, 20:57

Vandaag gelukkig weer wat kunnen doen.:P
Heb de lattebodems geplaatst, en de zijwanden achterin beplakt met lamineerfolie.
Nu maar hopen dat het goed blijft zitten.
Dit moest eerst gebeuren, omdat de zijwanden er straks niet meer uit kunnen, vanwege het plafond wat er op komt te rusten.
De keolkast kan nu worden geplaatst, en daarbij dus ook de ventilatie roosters in de zijkant.
Langzaam vordert het project.:)

Nu zoek ik nog 2 goede draaiplateaus voor de voorstoelen.
Heeft een van de leden toevallig nog een paar liggen?, ik houd me aanbevolen.

j.brouwer819@chello.nl

Groetnis fan Jan, Út DrachtenB) <br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/04/09 20:59

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 09 apr 2007, 21:07

Nog eentje,;)

janbenz1

Berichtdoor Paul Snip » 09 apr 2007, 22:44

Ik heb hele goeie handel gedaan in Dld. Maandag halen dat ding!!!

Maar ik was niet van plan er een wedstrijd van te maken, hoor! Die van Jan is sowieso iets mooier van buiten. Die van mij is op zich roest en deuk-vrij, maar 't (blauwe) spuitwerk kan hier en daar wat beter.
Ik heb er ook niet de hoofdprijs voor betaald, overigens.

Voor 3500 euro krijg ik er 2 nieuwe accu's en een 5-daags export kenteken bij. Ik kon in Nederland echt niets goedkopers vinden.

Waar Jan die folie geplakt heeft, was ik eigenlijk van plan om project-tapijt te doen. Dat scheelt volgens mij nog iets qua lawaai.

Ik ga ook nog op zoek naar 2 draaiplateaus voor de voorstoelen. Ook wil ik de voorstoelen nog vervangen door iets luxere exemplaren.

Die lattenbodems is een goed idee. Dat slaapt beter dan een plaat hout, denk ik. Had je trouwens ruimte genoeg in de breedte?

Ik kom zeker een keer kijken, Jan!!!
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor janbenz1 » 10 apr 2007, 00:13

Is een strak plan, Paul.
Kom maar eens langs, dan kun je ideeen opdoen voor je camper.
Die van mij had ook hier en daar wat betere gespoten mogen worden, maar dat mag de pret niet drukken.;)

Ben blij voor je dat je er niet te veel voor hebt betaald, dan kun je nog mooi wat in de bouw investeren.
Loopt ook behoorlijk op hoor, even dit even dat.

De lattebodems passen precies tussen de buitenkanten op de balkjes van de zijwanden.
Daaronder dus een grote laadruimte.
De maten zijn 70x200 daar kan dus 1 groot matras van 140x200 op.
De lattebodems zet ik aan elkaar vast dmv. slotbouten, daaronder maak ik een extra framewerk voor het doorzakken.:ohmy: :silly: :woohoo:

Ik heb er voor gekozen om de zijwanden met folie te beplakken.
Dit houd geen vocht en stof vast.
Voor geluiddemping werkt de polystyreen ontzettend goed.
Ook onder de motorkap en achter het dashbord kastje heb ik geisoleerd.

Heb je ook foto's gemaakt van de bus?

Ben echt benieuwd.

Groetnis fan Jan.B)
janbenz1

Berichtdoor Goofy.S » 10 apr 2007, 07:40

Mooi Paul, dat het gelukt is! gefeliciteerd ermee. v.w.b. de stoelen (en dat geldt ook voor Jan) kijk daarvoor eens op de tweedehands-sites (marktplaats enzo) daar vind je soms voor een redelijke prijs echte pilotenstoelen en dat is heel plezierig voor lange ritten, door de verstelbare armsteunen. In onze camper zitten ze ook, en dat bevalt heel erg goed! Maar voor paul, nu eerst maar ff ophalen die handel.

Karel

Goofy.S

Berichtdoor janbenz1 » 16 apr 2007, 00:14

Vandaag weer druk bezig geweest met de camper, het was er nu echt weer voor.

Heb steunpootjes gemaakt voor onder het bed, dit moet natuurlijk wel een beetje shockproof zijn.:P
Eerst zitten zoeken waar ik nou de schoonwater tank zou plaatsen, eerst geprobeert om hem op de wielbak te zetten, maar dan kwam die te hoog, en moeilijk verwijderbaar om zo nu en dan te reinigen.
Toen er achter geplaatst zoals op de foto's.
Maar later toch maar voor onder het bed geplaatst, tussen de wielen.
Het voordeel is dat het gewicht boven de as is geplaatst, en niet op een kant.
Ik kan hem er gemakkelijk uit halen om te reinigen, en de kofferruimte blijft optimaal te gebruiken.:blink: :ohmy: :lol:
Zo ben je toch een hele boel tijd kwijt met denken, passen opnieuw aanpassen, en bijregelen van je voorgenomen plan.

Zo ben je overal en nergens tegelijk mee bezig.
Het plafond plaatsen maar dit kan alleen als de wanden zijn geplaatst, want dit komt daar onder spanning op.
Maar als ik de wanden wil plaatsen moet het bed ook zijn geplaatst, want anders kan ik niet meer het bed er in krijgen, en op de steunbalkjes plaatsen.:(
Maar dan moeten de koelkast roosters ook in de zijwand worden geplaatst, en ook de watertoevoer in de zijkant en de plaats voor de watertank bepalen.
Maar dan moet je ook de juiste plaats bepalen voor de koelkast, en als deze er in komt moet ook de 220volt ingang klaar zijn, want deze zit achter de koelkast.:dry:

het is een plan wat op den duur helemaal in je hoofd zit, maar voor een buitenstaander lijkt het een ongeordend zootje, omdat je overal tegelijk mee bezig bent.:huh: :P :P

Maar maar genie beheerst de gaos.:whistle: :silly: :P ;)

Groetnis Jan.
<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/04/16 00:20

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 16 apr 2007, 00:17

Foto 2,
De tank zit nu geplaatst tussen de wielkast en het middelste steunpootje voor onder het bed.
Op deze foto kun je het nog niet zien zitten, maar daar maak ik morgen wel even een bewijs van voor het forum.:)

Groetnis Jan.

janbenz1

Berichtdoor 250petrolgrun » 16 apr 2007, 08:25

Het word wel wat Jan:) Binnen afzienbare tijd net als PIPO de Clown de wijde wereld in.

Dag vogels, dag bloemen. En neem je Pindakaas mee?

De groeten van de "Dikke Deur" ;)
250petrolgrun

Berichtdoor janbenz1 » 16 apr 2007, 14:02

Saperrrdeflap Arno, mamaloe zit al klaar, en nononono heb ik al op stal staan, met de hoed al op.:P :P
Kluk kluk heb ik vandaag nog niet gezien, maar die zal ook nog wel om de hoek komen kijken.;) :)

Terwijl Paul Snip door hoge en lage landen rijdt met z'n nieuwe bussie, heb ik vanmorgen weer liggen zweten en zwoegen om de ventilatie roosters te plaatsen voor de koelkast.
Alles weer goed afgekit met acrylaatkit, maar eerst goed in de primer gezet tegen het roesten.:ohmy:

Hierbij ook een foto van hoe ik de watertank nu heb geplaatst.
de aanvoer slang moet nog worden aangesloten, maar dat doe ik op het laatst.

Groet Jan.

janbenz1

Berichtdoor janbenz1 » 16 apr 2007, 14:03

nog een van dichtbij.:sick:

janbenz1

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....