MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:56

Motorkap-trekker afgebroken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motorkap-trekker afgebroken

Berichtdoor Moiragh » 22 jul 2007, 17:55

Hallo allemaal,
Wie kan mij vertellen hoe ik de motorkap open kan krijgen nu het treklipje bij de grill is afgebroken ?
groetjes, Moiragh
Moiragh

Antwoord:Motorkap-trekker afgebroken

Berichtdoor benzfreakfrans » 22 jul 2007, 18:56

hoi
pak een stuk koperdraad of zo maak er een oogje aan en probeer hem dan los te trekken

m.v.g.frans
benzfreakfrans

Berichtdoor Moiragh » 23 jul 2007, 19:43

Hoi Frans,
Dat was ook precies wat ik in gedachten had maar de vraag was eigenlijk: waar moet ik hengelen ? Door het gaatje waar het lipje eerst zat, hoe diep, in welke richting ?
Als ik zou weten hoe e.e.a. er aan de binnenkant uitzag dan kon ik wat gerichter te werk gaan.
Is er misschien iemand die een fotootje kan sturen ?
groetjes, Moiragh
Moiragh

Berichtdoor benzfreakfrans » 24 jul 2007, 12:17

hopenlijk heb je hier iets aan
m.v.g.frans
benzfreakfrans

Berichtdoor Moiragh » 25 jul 2007, 10:52

Hoi Frans,

Ja dat is precies wat ik nodig had! Voor wie het ooit ook overkomt dat het treklipje afbreekt hier een tip:
Als je door de grill kijkt waar het lipje zat, dan kun je het scharnierende deel van het mechanisme zien zitten (zie foto). Gereedschap: draadkleerhanger met een smaller gebogen haak. Haak dit door het gaatje in het scharnierende ding en je hebt 'm in 2 seconden open.
Groetjes, Moiragh
Moiragh

Re:Antwoord:Motorkap-trekker afgebroken

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 19 aug 2007, 05:12

<br><br>Post edited by: Gottlieb u. Karl, at: 2007/08/19 10:33
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 19 aug 2007, 05:13

Een haring (geen Hollandse nieuwe maar zo'n ding waar je tenten mee vastzet) gaat ook uitstekend. Het lipje is bij mij ook afgebroken, maar met de haring in de hand rijdt men door het gansche land !!
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor alex240diesel » 19 aug 2007, 05:17

Zal wel aan mij liggen, maar eh, hoe vaak open jij je klep. Ik maar 1 keer in de 5000 km op olie te peilen en het onderhoud :woohoo:

Een harinkie lus ik daar ook wel voor. Kan toch nooit moeilijk zijn om hem te vangen :P

Groetnis fan Alex Út Lexmond (Z-H)
alex240diesel

Re:Motorkap-trekker afgebroken

Berichtdoor Jasser » 19 aug 2007, 10:07

Is wel grappog, bij mij brak zes maanden geleden het lipje ook af, dacht dat ik onbenullig was.
Lees nu dat meer mensen dit ptrobleem dus hebben. Licht wel op.
Doe het trouwens zelf nu ook met een draad met aan het einde een buiging, werkt perfect.
Als ik zin heb haal ik wel een lipje van een sloop, maar is niet echt nodog.

Michael

Jasser

Re:Motorkap-trekker afgebroken

Berichtdoor alex240diesel » 19 aug 2007, 11:58

Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat die dingen afbreken. De weekmakers van het plastic "verdampen" na verloop van tijd en dan wordt het plastic bros. De jongste W123 is toch wel van 1985 en dus al ruim 20 jaar oud. Ik denk dat dit een onderdeeltje is dat iedereen een keertje zal moeten vervangen, of niet te vaak moet gebruiken. Ik zal is kijken hoe ze die dingen hebben gemonteerd, misschien kan ik hem dan van allu maken. blijft hij zeker heel lang heel.

Groetnis fan Alex Út Lexmond (Z-H)
alex240diesel

Keer terug naar Techniek