[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Voorstellen : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:29

Voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Voorstellen

Berichtdoor Riczun1 » 06 apr 2007, 13:14

Hallo clubleden,

Ik heb hier al enige weken/maanden zitten lezen en heb me dus toch maar aangemeld.
Het is nog even de weg vinden, gaat allemaal nog een beetje stuntelig. Excuses hiervoor ;)

Ik ben dus Richard, bijna 23 en kom uit sliedrecht wat nabij Rotterdam ligt.
Ben al enige jaren motorgek en heb al aantal jaren mijn A rijbewijs. Beetje schandalig, maar het B rijbewijs is er in die tussentijd nog niet echt van gekomen, omdat het allemaal zo duur was om een auto te hebben, enz. :blush:
Ik ben momenteel dus bezig het rijbewijs te halen. Na de 4e les mijn theorie gelijk gehaald en zojuist les 7 gehad en hoop over een week of 6 het te halen. Het gaat nu verder erg goed en het is nog zelfs leuk om te doen ;)

En waarom ik me hier aanmeldt: Ik wilde toch op zoek naar een auto die betaalbaar is voor een student, moet kwaliteit zijn (en dat is MB ). Ik ben gek op oldtimers (heb een oldtimer Zündapp motorfiets, ook duitse kwaliteit hè). En mede doordat het een oldtimer is kost het geen wegenbelasting en geen torenhoge verzekering.
Ik kwam al snel bij Mercedes uit en na lang zoeken kwam ik dus op het W123 type uit, overigens echt prachtige wagens en ben er in die maanden helemaal enthousiast van geworden!!

En toen nog proberen een forum/club te vinden en dat kosten ook even tijd om het internet af te struinen en kwam ik dus uiteindelijk hier terecht.
Ik heb hier al aardig wat zitten lezen om van alles over de W123 al beetje kennis op te doen.

Het wordt sowieso een coupé of een sedan W123. De coupé heeft misschien nog wel de voorkeur omdat die toch een prachtig sportief tintje heeft, maar zo ieder zijn smaak natuurlijk.
Ik zal in het begin nog wel veel vragen hebben, ik wil bijvoorbeeld het liefst ook een trekhaak op de auto hebben. Ik heb geen idee of dat op een coupé standaard ook zit.

Maargoed de Mercedes W123 moet nog komen, maar snel zal hij zeker komen! B)

En kijk ook eens op mijn privé website : www.riczun.nl
Daar kan je van alles vinden over mij en de motoren en straks natuurlijk ook de MB!<br><br>Bericht gewijzigd door: Riczun1, op: 2007/04/06 13:15
Riczun1

Antwoord:Voorstellen

Berichtdoor henklith » 06 apr 2007, 13:31

Welkom Riczun (oid), Neem vooral de tijd om een goeie W123 te vinden, of neem een deskundige mee als je gaat kijken.
Je hebt al gelezen wat er zoal voor trickie punten aan dit type zitten:blink:
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor Riczun1 » 06 apr 2007, 14:00

Bedankt Henk!

Precies, ik vind het leuk om eraan te knutselen, maar grote las-acties en motorblok revisies vind ik te ver gaan.

Overigens wil wel voor een benzine gaan, ik ben niet van plan veel kilometers te gaan maken. Ik denk dat ik op 8000km p/j uit ga komen.
En een LPG installatie kan altijd nog natuurlijk.
Riczun1

Berichtdoor Trouwkoets » 06 apr 2007, 14:29

Richard,

Welkom. En succes met het halen van je rijbewijs.

Even rechtzetten: Een W123 is alleen goedkoop als je er niet of heel weinig in rijdt of geen onderhoud doet.
Als het om het geld gaat, koop dan een moderne (kleine) auto van een jaar of 5 oud.

En als je dan met alle geweld toch een Benz wil hebben, lijkt mij een sedan diesel het meest economisch. Alleen goede diesels moet je met een lampje (zoeklicht) zoeken. Overigens zijn op het forum voldoende lui die graag met je mee gaan als je gaat kijken.

We zijn benieud wat je gaat aanschaffen!

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Riczun1 » 06 apr 2007, 15:04

Bedankt voor je reactie Caspar!

Ik ben opzich niet van plan veel kilometers te maken.

Ik ben ook verschillende opties langsgegaan. Neem bijvoorbeeld een 1 of andere suzuki swift (lijk) uit 1989. Kost geen drol bij aanschaf, maar je betaald je wel al scheel aan wegenbelasting en verzekeren (in vergelijking met een W123).
Daar rij je ten tweede ook nog eens minder veilig in en zit geen moer aan opties op, de jappen wisten toen nog echt niet wat stuurbekrachting was bijvoorbeeld ;)
En qua onderhoud kosten zal zo'n oude Mercedes denk ik toch niet veel ontlopen als zo'n swift.

En dan hebben we het nog niet eens over uiterlijk gehad, zo'n Mercedes is toch enorm prachtig die mooie chrome randjes geeft stijl en ik wil gewoon een lekkere comfortabele wagen.

Ik zal hem niet als dagelijkse auto gaan gebruiken, maar hij moet er eventueel wel geschikt voor zijn, moet gewoon allemaal degelijk zijn.
En na het zoeken ben ik dus uiteindelijk bij dit type uitgekomen waarvan ik toch veel positieve reacties lees.
Riczun1

Berichtdoor 250petrolgrun » 06 apr 2007, 15:06

Beste Richard,

Van Harte gefeliciteerd met het behalen van je "ROZE VODJE";)

Qua het vinden van een W123 sluit ik me aan bij Dokter Casper Trouwkoets, een tip kijk eens hier op de site er staat een W123 230C te koop.

Succes met het vinden van een W123:blink:

Groeten.
250petrolgrun

Berichtdoor Riczun1 » 06 apr 2007, 15:29

Ik heb geen haast met het zoeken van zo'n wagen. Ik kijk lekker overal rustig rond en probeer hier op het forum ook zo informatie op te doen.
Riczun1

Berichtdoor gapnyst » 06 apr 2007, 16:20

Hallo medestudent!!

Gefeliciteerd met je keuze voor een W123, ik kan je vertellen dat je er geen spijt van zult krijgen! Het is mij in ieder geval tot nu toe enorm goed bevallen. Dat mede door heel erg veel kennis van zake binnen deze club, want zelf heb ik niet heel veel kennis maar door veel te vragen en hier rond te neuzen steek ik elke week weer wat op!

Wel moet je je niet verkijken op de kosten die aan een W123 zitten... zo ga ik morgen met Arno (250petrolgrun) onze auto's een grote beurt geven waarvan de kosten tot boven de 400 euro zijn opgelopen :huh:... tevens is een stop bij het benzinestation goed voor een bedrag van rond de 100 euro (voor een volle tank), die vervolgens vrij snel er weer doorheen vliegt, het zuipt namelijk nog al wat....

Maar als je het er voor over hebt kun je rijden als een koning!! daarnaast zijn de voordelen idd dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen en de vezekeringskosten heel laag zijn!!

succes zoeken!!

mvg Gijs

PS die auto ziet er erg netjes uit voor een mooie prijsje!! natuurlijk zal je er naar toe moeten en persoonlijk kijken of het wat is!
gapnyst

Berichtdoor Lode » 06 apr 2007, 19:42

Welkom hier. Echt spotgoedkoop wordt het nooit hoor. En die coupe van John is volgens mij een erg goede wagen.
gr. Lode

Lode

Berichtdoor Goofy.S » 06 apr 2007, 20:40

Hallo Richard, het is uiteindelijk na wat stubbelingen toch gelukt om het lidmaatschap aan te gaan! In elk geval welkom op de site! Je vraag v.w.b. een trekhaak: Die kan er onderzitten, maar dat is dan een optie die vanaf de fabriek is gemonteerd. Het brandstofverbruik is niet echt voordelig, een beetje afhankelijk van wat je koopt en hoe je rijgedrag is. Het lijkt mij, zoals een ander ook al meldde, dat je het beste een dieseltje kan proberen te vinden, want dat rijdt in elk geval voordeliger als een benzineuitvoering. LPG lijkt me geen optie voor je, i.v.m. de weinige kilometers die je denkt te gaan maken. Je hebt dan een aantal jaren nodig om de kosten van een LPG installatie er uit te halen (denk hiervoor aan ongeveer 1000 euro). Probeer in elk geval iemand met kennis van zaken mee te nemen als je iets denkt gevonden te hebben, want is is veel schroot te koop, waarvan je niet meteen als leek kan zien wat er allemaal aan moet gebeuren om hem rijdend te houden. Voorbeelden hiervan genoeg bij andere clubleden. In elk geval succes met je zoektocht!

Karel

Goofy.S

Berichtdoor Riczun1 » 06 apr 2007, 21:20

Aan het warme welkom ligt het in ieder geval niet! :)

Ik moet aan de hele nieuwe werking toch wel even wennen, het kan wel eens zijn dat ik wat verkeerds nog aanklik. Mijn excuses hiervoor.

Maar goedkoop rijden is natuurlijk ook een illussie, maar het gaat er bij mij ook vooral om dat als ik de auto bijwijze van een half jaar niet gebruik er dan ook (bijna) geen kosten aan heb.

Maargoed die coupé ziet er zeker interresant uit!
Riczun1

Berichtdoor JohndeWinger » 06 apr 2007, 23:44

Hoi Richard

Ook vanaf deze kant welkom op de club;)
En ik heb ook nog een mooie coupé te koop.
Het is een geheel gerestaureerde W123 230C van 1977.
Ik gebruik hem dagelijks voor woon/werk.
Pas een grote beurt gehad bij Harrie en toen zag alles er perfect uit.

Gr John.

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jasser » 07 apr 2007, 09:30

HGallo Richard, veel succes met het zoeken. En als je ideeen op wilt doen is het misschien verstandig om eens naar Pijnacker te gaan, hier zijn elke zaterdag enkele clubleden aan het werken, poetsen en babbelen.

Je vindt hier wel iets over op het forum. Daar kunnen ze je ook goede adviezen geven waar je op moet letten, en tegelijkertijd ook die plekken aanwijzen.

Kun je ook melden wat je in gedachten hebt om aan een W123 uit te geven, als een clublid dan iets ziet, kan hij of zij je erop attenderen.

Mvg

Michael

Jasser

Berichtdoor peterjavelin » 07 apr 2007, 23:32

:) hallo richard
welkom op de site en bij de club.
ga niet over èèn nacht ijs wat betreft aanschaf van je Benz.
maar laat je goed voorlichten over de punten waar je op moet letten bij aanschaf van deze auto's.
praat met zoveel mogelijk liefhebbers van dit merk,deze site is wat dat betreft natuurlijk de aan gewezen plaats,er zit echt veel kennis bij de club.
meetings ,ideaal
en als je natuurlijk een auto van iemand van de club kan kopen,dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent,want die is vaak met liefde behandeld.

greetz peter
p.s. die 230C van john de winger is wel erg mooi.B)
peterjavelin

Berichtdoor Riczun1 » 08 apr 2007, 10:37

Bedankt mannen!

Die coupé van john heb ik al eerder te koop zien staan inderdaad. Ziet er schitterend uit!
En iets van een clublid kopen is misschien wel verstandig, die gaan er algauw een stuk netter mee om.
Maar denk niet dat die coupé binnen mijn bugdet valt.

Als ik zo op het internet kijk is er tot 3000 euro opzich nog wel een hoop te vinden.
Er zitten ook genoeg exemplaren tussen van 5000 euro, die zijn ook flink compleet e.d, maar is voor een student nog wel een beetje erg duur.

Maar ik zou zeker eens wat liefhebbers willen spreken, nou staat hier vlakbij mij in de buurt ook een zeer mooie groene W123 sedan versie, die eigenaar zie ik er ook elke dag mee weggaan. Duidelijk een liefhebber, want die wagen is echt zeer strak!
Riczun1

Berichtdoor gapnyst » 08 apr 2007, 10:46

gapnyst

Berichtdoor 250petrolgrun » 08 apr 2007, 12:01

Beste Riczun,

Ik kan je wel melden dat het uitzonderlijk is een goede auto onder de € 3000,- te vinden. De W123 word een stuk zeldzamer. Dus ook de goede exemplaren. Het probleem is vaak roest op de bekende plekken.

Wij als club zullen er wel alles aan doen om je goed op weg te helpen. Maar verwacht als je een auto koopt in jou prijs klasse dat er nog een hoop te sleutelen valt. En dat kost natuurlijk wel de nodige €uro's.

Buiten de problemen met roest komt ook het reguliere onderhoud om de hoek kijken als je storings vrij wilt rijden.

Beste Riczun laat je niet gek maken door belasting vrij rijden en een goedkope verzekering. Klassiek rijden kost best wel geld als je het goed wilt doen en de auto up to dat wilt houden.

Bereken je budget nog maar eens na?

Ik wil je niet ontmoedigen maar, waarschuwen.

Mocht je een auto tegen komen dan zal ik je bijstaan in advies en reparatie.

Groet,
250petrolgrun

Berichtdoor Pietje » 08 apr 2007, 12:55

Hey Riczun,

het ligt er maar aan hoe je ermee wilt omgaan.
Ikzelf heb mijn wagen voor 3850.- gekocht. Nette auto en dat wat er mis was was duidelijk zichtbaar.

Ik heb mijn auto nu 15 maanden en heb er al een kleine 5000.- aan opknappen in gedaan.

Je loopt dus erg het risico dat je besmet wordt door het W123 virus en als je dus een goedkopere koopt, dat je tóch wilt dat-ie perfekt wordt.
Kan je dus beter idd kijken of een clublid er eentje weg doet. De prijzen zijn wel hoger, maar vaak niet zo hoog als ze er daadwerkelijk in hebben gestopt.

De Hofstad(Groep) is van uw dienst :P
Pietje

Berichtdoor Riczun1 » 08 apr 2007, 13:35

gapnyst schrijft:
Als je aankomende Zaterdag (14de) naar Den haag komt kun je met Peter (Pietje) en mij mee naar de technische dag bij Harry. Daar kom je in ieder geval genoeg liefhebbers tegen!! moet je wel bijtijds weg uit Sliedrecht want de op de planning staat dat we rond 09.00 uur uit Den Haag vertrekken, maar als je dat er voor over hebt kun je natuurlijk met ons meerijden!!

Laat het maar even weten!

mvg Gijs[/quote]

Het zou me zeker leuk lijken, alleen kan ik helaas niet. Ik moet al rond uurtje of 10 in zierikzee zijn, maar een volgende keer wil ik zeker mee!

Maar goed dat jullie me vertellen dat het allemaal niet zo goedkoop is natuurlijk. En ik denk als ik er eenmaal mee besmet ben het geld er hard naar toegaat inderdaad. Ik ben al jaren met zundapps bezig en vooral mijn huidige motorfiets is zoveel geld in gegaan dat ik daar een hele nette W123 van had kunnen kopen denk ik ;)

Maar wel gaaf dat ik zo al hier geholpen wordt. Van autos weet ik verder nog niet zo veel, hoewel ik wel technisch aangelegd ben.
En al mijn projecten zijn afgelopen, dus lijkt me wel weer leuk om eens wat aan een auto te gaan doen!
Riczun1

Berichtdoor JohndeWinger » 09 apr 2007, 00:34

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee