Hallo,
Vandaag reed ik met mijn 300D vanuit Wageningen richting Emmerich (duitsland ongeveer 60km van mij vandaan) en halverwegen in de buurt van Duiven viel opeens de kracht van mijn auto weg. Wat ik ook deed de motor gaf geen echte reactie meer.. Na flink wat geklooi op de vluchtstrook heb ik hem op een fatsoenlijke plek stil kunnen zetten. De auto starte hierna vrij moeilijk en het blok schudde flink. Toen de ANWB maar gebeld en gelijk alles even nagelopen, wat bleek nou.. de motorolie zat onder de minimale maatstreep. Hierna ben ik heel voorzichtig naar de dichtsbijzijnde pomp gereden om vervolgends ongeveer 1 1/4e van een liter olie bij te vullen (inmiddels de ANWB afgebeld).
Hierna heb ik de auto even stationair laten lopen en alles leek weer als normaal, had zelfs het idee dat toen ik weg reed dat de auto een betere respons gaf.
Is het mogelijk dat dit soort problemen zich voor doen puur door een tekort van olie in het blok?
Weet iemand een ander probleem waar dit soort dingen naar voren komen? Ik heb er een keer eerder last van gehad en dit was enkel op de snelweg, alleen toen was het van heel korte aard en kon ik daarna prima door rijden, of de olie toen ook aan de lage kant was kan ik niet echt vertellen.
Ik zal het zowieso aan mijn vaste garage vragen, maar misschien heeft iemand een idee?
Groeten
Hans<br><br>Bericht gewijzigd door: hcbotje, op: 2007/04/08 22:12