MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:46

krijg geen vloeistof uit ruitenwisser achter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

krijg geen vloeistof uit ruitenwisser achter

Berichtdoor jacob2 » 04 apr 2007, 21:56

ik snap er nix meer van,het pompje achterin kan de vloeistof maar niet uit de sproeier krijgen,alle bekleding ed los gehaald en kon geen knik in de leiding vinden het lijkt net of er een terugslagklep tussen zit maar dan omgekeerd als ik richting reservoir blaas gaat het goed,als ik richting sproeier blaas gaat het ook goed, maar het pompje kan de slang maar niet vol krijgen ik heb ook een ander pompje geplaatst(uit een W124)maar geen verschil.........
het pompje spuit zonder aansluiting van de slang meters ver.
Groeten,Jacob.
jacob2

Antwoord:krijg geen vloeistof uit ruitenwisser achter

Berichtdoor Mercedennys » 05 apr 2007, 09:28

Jacob,

Klopt, tis een vervelend probleem van de T-model die lastig op te lossen is, ik heb hetzelfde.

Pompje werking kun je controleren door eraf te halen en gewoon naar buiten te laten spuiten.

Daarna is het inderdaad de leiding controleren. Meest waarschijnlijke is dat deze bij de knik van de achterklep boven is gescheurd. Zie je water weglopen later onder de auto?

Daarnaast ook nog het kopje/de sproeier controleren. Ik heb hem vervangen, bleek verstopt.

De stand bij mij: nog geen sproeier die werkt...

PS Normaal sproeit ie 1 seconden dan 2 seconden niet, enz. Er zijn ook pompjes zonder interval, probeer die, dan is er geen 'terugvalklepje' nodig.
Succes Jacob!
Dennis
Mercedennys

Berichtdoor jacob2 » 09 apr 2007, 01:17

Ik snap er geen ruk van,als ik boven in(bij de klep)blaas dan komt er gewoon lucht doorheen maar als ik vanaf het reservoir blaas komt er geen zuchtje doorheen ,hoe kan dit nauw???
jacob2

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 09 apr 2007, 15:24

wellicht zit er ergens een terugslagklepje verkeerd om gemonteerd. gezien er vanaf het reservoir af niets door wil en andersom wel

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor jacob2 » 10 apr 2007, 22:51

Hoi Adriaan,dat dacht ik ook,een soort terugslagklepje,maar waar zou dat ding dan zitten?
Ik kan niets ontdekken.......
Mmmm....ik blijf het vreemd vinden.
jacob2

Berichtdoor nik » 11 apr 2007, 10:02

Hallo,

Ik weet niet hoe dit systeem in elkaar zit, maar meestal is het een kwestie van valse lucht die het systeem ergens aan trekt. Ik denk dat jullie dit al getest hebben, maar je kan het altijd even controleren natuurlijk.

Hoop dat jullie het euvel snel verhelpen, succes in ieder geval.

Mvg Nieky Dekker.
nik

Keer terug naar Techniek