door Trouwkoets » 17 apr 2007, 16:15
Als echt helemaal niets het meer doet (ook niet met draaiende motor) is er iets mis met de 'aanvoer' van onderdruk, of is er iets mis met de werking van de onderdrukschakelaar in je linker portier.
Overigens is meestal 1 van de systemen (rood/groen) lek.
Het aller belangrijkste: blijf nadenken! (Dat is voor sommige mensen moeilijk)
Mijn aanvalsplan zou zijn:
Eerst helemaal zeker stellen dacht echt niets het meer doet, ook niet met draaiende motor. bedenk dat een lek alle onderdruk laat verdwijnen, en dat na schakelen onderdruk eerst weer moet worden opgebouwd, dus het kan langzaam gaan. Onderdruk opbouwen duurt ongeveer 30 seconde.
Linker portier openmaken, en middelste slang van de onderdrukschakelaar aftrekken.
Met lopende motor controleren of er onderdruk in deze leiding bestaat (tong erop zetten)
Met je tond op de leiding motor stil zetten en controleren of onderdruk blijft bestaan
Als dat allemaal goed is werking van de schakelaar controleren. Ik heb in diverse postings uitgelegd wat die schakelaar doet en hoe hij werkt. Vervolgens na de schakelaar aan het rode en groen systeem controleren of er onderdruk is.
Waarschijnlijk is een membraam van een onderdruk zilinder lek. Maar dan is het dus niet zo dat echt niets het meer doet. Van daar de eerste stap hierboven. Lekke cilinder kan ook traag reageren. Anders gewoon opzoeken door deur open te maken, cilinder los te halen en te testen met je mond.
Als je hulp wilt hebben moeten we even een afspraak maken bij Arie.
Caspar