[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleempje centrale vergrendeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:25

Probleempje centrale vergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleempje centrale vergrendeling

Berichtdoor Jeroen » 17 apr 2007, 15:52

Mijn W123 heeft zo'n mooi pneumatisch centrale deurvergrendeling. Heeft tot nu toe perfect gewerkt. Dit weekend in een keer problemen. Ik heb al op het forum gezocht en de nodige tips gekregen.

Mijn probleem is dat niet een deur het niet meer doet, maar helemaal niets meer het doet! Dus ik vermoed dat er of iets in een centrale/algemene aansluiting (bv vacuumtankje) mis is, of ergens een heel groot lek zit.

Dit weekend maar eens naar gaan kijken. Heeft iemand nog tips waar je het beste als eerste naar kunt kijken?

Alvast bedankt.

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Probleempje centrale vergrendeling

Berichtdoor Trouwkoets » 17 apr 2007, 16:15

Als echt helemaal niets het meer doet (ook niet met draaiende motor) is er iets mis met de 'aanvoer' van onderdruk, of is er iets mis met de werking van de onderdrukschakelaar in je linker portier.

Overigens is meestal 1 van de systemen (rood/groen) lek.

Het aller belangrijkste: blijf nadenken! (Dat is voor sommige mensen moeilijk)

Mijn aanvalsplan zou zijn:

Eerst helemaal zeker stellen dacht echt niets het meer doet, ook niet met draaiende motor. bedenk dat een lek alle onderdruk laat verdwijnen, en dat na schakelen onderdruk eerst weer moet worden opgebouwd, dus het kan langzaam gaan. Onderdruk opbouwen duurt ongeveer 30 seconde.

Linker portier openmaken, en middelste slang van de onderdrukschakelaar aftrekken.
Met lopende motor controleren of er onderdruk in deze leiding bestaat (tong erop zetten)
Met je tond op de leiding motor stil zetten en controleren of onderdruk blijft bestaan
Als dat allemaal goed is werking van de schakelaar controleren. Ik heb in diverse postings uitgelegd wat die schakelaar doet en hoe hij werkt. Vervolgens na de schakelaar aan het rode en groen systeem controleren of er onderdruk is.

Waarschijnlijk is een membraam van een onderdruk zilinder lek. Maar dan is het dus niet zo dat echt niets het meer doet. Van daar de eerste stap hierboven. Lekke cilinder kan ook traag reageren. Anders gewoon opzoeken door deur open te maken, cilinder los te halen en te testen met je mond.

Als je hulp wilt hebben moeten we even een afspraak maken bij Arie.

Caspar
Trouwkoets
 


Antwoord:Probleempje centrale vergrendeling

Berichtdoor Jeroen » 20 apr 2007, 23:06

Hi Caspar,
Bedankt voor de tips. Ik heb gelukkig ook de werkplaatsboeken en heb van de week alles nog maar eens uitvoerig bestudeerd.

Vanavond wou ik er aan beginnen. Vorig weekend deed dus helemaal niets het! Maar nu viel het op dat alles op slot was, behalve de rechterachterdeur en het benzineklepje. Dat geeft de burger moed, want dan kan je al wat gerichter gaan zoeken.

Eerst nog maar eens gestart en gekeken wat er toen gebeurde; alles werkt weer naar behoren!! Vorige weekend was het natuurlijk, zeker op zondag, erg warm. Wellicht heeft dat er mee te maken. Voorlopig lijkt alles weer prima te werken. Dus gereeschap maar weer opgeborgen

Groeten Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron