[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
spatborden voor monteren : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:48

spatborden voor monteren

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

spatborden voor monteren

Berichtdoor Emile » 12 aug 2007, 20:26

Nu eindelijk al het hesrtelwerk is gebeurd wil ik alles weer monteren .Ik merk wel dat het vrij lastig is om de spatborden weer op de juiste plek te krijgen als je dit alleen doet.Iemand hier ervaring mee of tips.

groet,Emile
Emile

Antwoord:spatborden voor monteren

Berichtdoor Toontje » 12 aug 2007, 22:05

hoi hoi
ja zo als alles wat je alleen doet is het moeilijk beste is geduldig te blijven en nog beter ff iemand vragen te helpen groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:spatborden voor monteren

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 12 aug 2007, 23:29

dit is vrij simpel, een tweede man vrouw is wel erg handig om beschadigingen met name aan de deur te voorkomen. als je voorzichtig bent is het best in je eentje te doen.
heb je het spatbord eenmaal losjes hangen, zet hem dan vast met 1 schroef, neem bij voorkeur een schroef in de a-zuil (bij de deur).
doe je deur en de motorkap dicht. kijk vervolgens hoe het hangt. is de naad van de deur overal gelijk? hoe zit het aan de voorkant? liggen de punten van de kap en het voorscherm op 1 lijn?
zo niet: deur openen schroef iets lossen en spatbord met een paar beheerste tikken van je vuist opnieuw afhangen, schroef aandraaien, deur dicht opnieuw controleren. vervolgens een schroef bevestigen onder de motorkap. spul weer laten zakken, kijken of alles precies goed ligt. is dit het geval, de rest van de schroeven bevestigen en klaar is kees!

succes! adriaan
AdriaanVogelzang

Re:spatborden voor monteren

Berichtdoor Emile » 19 aug 2007, 12:00

Wat voor moeren horen er in het bovenste gat achter de deur hier hoort volgens mij geen parker blijkbaar heeft mijn prutslasser die ook laten zoekraken.
Emile

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 19 aug 2007, 20:33

daar hoort zeker geen parker te zitten. ik heb de mijne er even uitgeschroefd. dit hoort er te zitten, zie plaatje

is het gelukt de boel er recht aan te krijgen overigens?

adriaan <br><br>Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2007/08/19 20:34

AdriaanVogelzang

Berichtdoor sulverenwein » 19 aug 2007, 20:49

Hallo Emile,Ben benieuwd hoe de pasvorm is van je voorschermen, zijn dit originele of imitatieschermen? Ik overweeg nl om de laatste te bestellen ivm enorme prijsverschil, misschien dat iemand ervaring met de goedkopere schermen heeft?
Zal terzijnertijd wat foto's maken als het moment daar is!

Groet Sulverenwein.
sulverenwein

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 19 aug 2007, 21:53

waar zijn je schermen precies rot? kun je ze niet restaureren met delen van een imitatiescherm? zo houd je je schermen voor het grootste gedeelte origineel. vaak is de pasvorm van imitatie namelijk erg slecht. uitzonderingen daargelaten. klokkerholm schijnt goed te passen.

vriendelijke groeten

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor sulverenwein » 19 aug 2007, 22:00

Hallo Adriaan, Bewuste hoek onder bumper is slecht! en bevestiging onderaan dorpel weggerot! Het merk Klokkerholm staat genoteerd! thanks!
sulverenwein

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 20 aug 2007, 17:38

hmmmz daar zijn ze allemaal gaar. de bevestiging van aan de koker is makkelijk uit een imitatiedeel te halen. de hoek met goed passen en meten ook wel lijkt me zo. ligt er aan of je zelf kunt lassen. dan wordt eea meteen een stuk goedkoper. ik heb geen ervaring met het merk klokkerholm omdat ik zelf mijn oude spatborden heb opgelapt. maar het schijnt erg goed te zijn. overigens kost een scherm bij de duitse dealer geloof ik 170 euro ipv de 312 ex btw in nederland. dan zou het evt interessant kunnen worden om toch een originele te plaatsen. dan weet je iig dat het goed past.

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Emile » 20 aug 2007, 18:51

Ok een normale moer weet iemand toevallig de maat want ik heb de originele dus niet meer.Ik heb trouwens wel de originele schermen zijn niet vervangen alleen gedemonteerd voor het laswerk.Alles zit er weer keurig netjes op Adriaan.Nu moet ik alleen het interieur weer netjes monteren en de vloerbedekking weer inlijmen en dan kan ik eindelijk weer eens cruisen .Wat ga je dat toch snel missen!

Groet,Emile
Emile

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 20 aug 2007, 23:50

maat van de kop is dopsleutel 10. de maat van de draad weet ik zo niet. ik zou zeggen monteer het op die schroef na en rijd even naar een ijzerwarenwinkel en kijk wat past. niet vergeten na montage de moer even in kleur te spuiten zoals het origineel hoort. staat wel zo netjes...

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Emile » 21 aug 2007, 21:42

Adriaan ik zal eens kijken welke maat het is en uiteindelijk moet hij uiteraard ook weer in de kleur komt zeker goed als iemand dit leest en de maat kent is het zeker handig om te weten.Ik hoop het dit weekend allemaal te kunnen afronden en weer eens lekker er op uit te gaan met de 230 coupe .

groeten uit Amsterdam

Emile
Emile

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto