[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mijn Benz onder het mes : Algemene vragen over jouw auto - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:03

Mijn Benz onder het mes

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Mijn Benz onder het mes

Berichtdoor Janbenz » 22 maart 2007, 21:26

We gaan er voor 4 en 5 mei!
;)

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 14 apr 2007, 20:05

Hier weer even een vervolg.
Het gaat de goede kant op. De auto is inmiddels in de spuitplamuur gezet. Gisteren is de coating aangebracht en vanmorgen is hij in de grondlak gezet. Zoals het er nu uitziet zal de auto begin volgende week gespoten worden en daarna afgebouwd worden. Verder zal de auto volgende week getectyleerd worden. Daar ik niet veel vertrouwen heb in het remsysteem, gaat de auto eind van de week met de ambulance naar de garage. Ik heb het vermoeden dat de hoofdremcylinder naar de knoppen is. Als ik bijvoorbeeld stilsta valt de remdruk weg. Ik heb zo en zo het vermoeden, dat de beurt en de apk vorig jaar via de verkoper (oldtimermercedes.nl) een wassen neus is geweest. Ik was oorspronkelijk van plan om de beurt zelf (met hulp) op de technische dag te doen. Met het oog op de rit naar Stuttgart en deze geschiedenis heb ik toch maar besloten om de auto technisch geheel door te laten lichten door een betrouwbare en kwalitatief goede garage. Volgend jaar wil ik het zelf doen. Ik hoop, dat iemand dan genegen is om mij bij te staan, zodat ik het de keer daarop helemaal zelf kan. Vaak moet ik iets een keer gezien hebben, dan kan ik het de volgende keer zelf. Dit was weer een heel verhaal. Hier volgen nog enkele foto's.

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 14 apr 2007, 20:06

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 14 apr 2007, 20:07

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 14 apr 2007, 20:07

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 14 apr 2007, 20:08

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 14 apr 2007, 20:09

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 14 apr 2007, 20:11

Dit was het weer. Als dit klaar is kan ik de auto weer schoonmaken en toonbaar maken en dan ben ik hopelijk helemaal klaar voor Stuttgart.

Groet,

:woohoo:

Janbenz

Berichtdoor Robert » 14 apr 2007, 22:09

Zo te zien, ziet het er netjes uit, komt weer helemaal goed Jan en kan je er weer jaren tegen!;) :cheer: :P
Robert

Berichtdoor Janbenz » 18 apr 2007, 20:15

Hoi,

Even een update. Gisteren is mijn Benz gespoten. Dit is uitgelopen op een domper. Grrrrr.
Er is de kleurcode gebruikt, die op het plaatje staat. Nu blijkt dat de nieuwe lak in vergelijking met de niet te spuiten delen beige uitpakt. Veel kleurverschil dus. :(
Ze hebben nieuwe lak laten komen. Die viel weer donkerder uit. Daarna is de benzineklep meegenomen om de juiste kleur te kunnen aanmaken. De auto moet weer opnieuw geschuurd worden. Hopelijk komt de lak morgen binnen. De auto is dus eind van de week niet af. :(

Wordt weer vervolgd.

Groeten,

Janbenz

Berichtdoor Jasser » 18 apr 2007, 21:17

Vindt het jammer voor je dat je dit hebt, maar dat je niet de kleurcode kunt gebruiken na 25 jaar jaar lijkt me wel logisch. Wassen, zon, regen, allemaal dingen die invloed hebben op je lak.
Als ik iets gespoten moet hebben neem ik altijd iets mee met de originele lakkleur om de kleur aan te laten maken.

Maar liever dit, dan dat ze em met kleurverschil afleveren. Geduld hebben, en dan heb je straks een mooie strakke W123. Ben straks benieuwd naar het eindresultaat.

Mvg

Michael

Jasser

Berichtdoor Janbenz » 18 apr 2007, 21:23

Klopt Jasser, je hebt gelijk. Mijn auto was echter al een keer overgespoten. Achteraf om de roest te camoufleren.

Ik blijf het ook positief inzien. De auto kan alleen maar beter worden. Wel vind ik het jammer, dat ik niet kan meerijden in de klassiekerrit met gehandicapten in Wilp. Ik heb ze al ingelicbt.

Groet,

Janbenz

Berichtdoor Jasser » 18 apr 2007, 22:42

Had je niet kunnen overleggen om met je nieuwe Benz te komen, het gaat uiteindelijk ja om de gehandicapten.
Lammer als je niet komt, altijd leuk om mederijders te leren kennen. Maar dat halen we dan op 4 mei wel in :woohoo: :lol:

Je kunt natuurlijk altijd nog dubbelgevouwen bij mij achterin :blink: :S

Succes met je auto

Michael

Jasser

Berichtdoor Janbenz » 20 apr 2007, 18:07

De auto is klaar. Men heeft vandaag met man en macht gewerkt aan de auto om hem op tijd klaar te krijgen, zodat hij morgen mee zou kunnen doen met de rit met gehandicapten in Wilp.;)

Daar ik een slecht onderbuik gevoel had over de remmen, is de auto met de auto-ambulance naar de garage gebracht. Daar hebben ze een remtest uitgevoerd. En ja, hoor, men trapte dwars door de rem heen. De linkerremklauw is lek. De olie loopt er nu gewoon uit. Dus de tourrit morgen gaat voor mij niet door. :angry:

De auto blijft nu in de garage. De verwachting is, dat hij eind volgende week helemaal klaar is.:unsure:

Is ie in ieder geval in topstaat voor Stuttgart:)

Groeten,

Janbenz

Berichtdoor Semrick » 20 apr 2007, 19:27

Kijk Jan, Dat zijn pas goede berichten. Dat van die rem natuurlijk niet maar dat valt ook allemaal nog wel mee.
Even een andere remklauw er op, onluchten en klaar is Kees.

In ieder geval fijn dat je met de W123 mee kunt naar Suttgart.

Gefeliciteerd namens de

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Janbenz » 28 apr 2007, 22:23

Mijn laatste rapportage in deze topic. De auto is af. In het topic remmen weigeren van gisteren heb ik verteld, dat ik tegen een paal aangereden ben, nadat ik de auto had opgehaald. Vanmorgen ben ik bezig geweest om de binnenkant van de auto schoon te maken. De auto had 3 en een halve maand in een stoffige loods gestaan. Daarna ben ik een andere bumper gaan halen. De rubberen strip van die bumper zat los en zag er niet goed meer uit. Samen met een maat hebben we de bumper weer netjes gepoetst en mijn oude rubberen strip er op gemaakt.
Inmiddels was duidelijk, dat de hoofdremcylinder de schuldige van de ellende was. Die wordt er volgende week in gemonteerd.

Vanmiddag bezig geweest, om de auto uiterlijk ook weer netjes te maken. Hij was erg stoffig en had onder een boom gestaan.

Afgelopen week heeft de auto een volledige beurt gehad en ook de apk-keuring. Technisch was alles in orde. Met uitzondering van de hoofdremcylinder dan.

Nadat ik klaar was ben ik naar een landweggetje bij mij in de buurt gereden en nog wat foto's gemaakt. Ik ben blij, dat ik weer gewoon met de wagen kan rijden. Waar hij ook voor bedoeld is.
Hier de foto's.

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 28 apr 2007, 22:23

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 28 apr 2007, 22:24

Janbenz

Berichtdoor Janbenz » 28 apr 2007, 22:25

Janbenz