[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
reparatie voorschermen : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:48

reparatie voorschermen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

reparatie voorschermen

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 13 aug 2007, 22:48

beste allemaal,

sinds ik de auto heb, zijn de voorschermen problematisch. het scherm aan de bestuurderszijde heb ik een paar jaar geleden gelast, dus die is inmiddels probleemvrij.
indertijg had ik ook problemen met de rechterkant, daar waar de rubberen bumpersteunen bevestigd zitten was de boel aardig doorgerot, aangezien het laten namaken van dat stukje plaatwerk (zit net een "hobbeltje" in voor de steun) erg duur zou gaan worden en een ander scherm een betere optie zou zijn.
om een lang verhaal kort te maken, het glasvezelmatje dat ik vervolgens heb gemaakt heeft het 3 jaar uitgehouden.
vandaag de nieuwe rottigheid eens aangepakt, ben inmiddels bezig om een stuk plaatstaal wat ik nog had in vorm te kloppen. morgen gaan we lassen. als ik het toestel niet vergeet, zal ik fotos maken en plaatsen

adriaan
AdriaanVogelzang

Antwoord:reparatie voorschermen

Berichtdoor Semrick » 14 aug 2007, 09:11

Hallo Adriaan,

Ik heb heel benieuwd naar jouw werkzaamheden.
Altijd leuk om het werk van anderen te bekijken. Daar steken we altijd weer wat van op.
Dat die schermen daar roesten komt volgens mij met name door de bumpersteunen. Die zijn af fabriek niet of minimaal tegen roest behandeld en ze roesten behoorlijk.
Daarbij besmetten ze de schermen ook met roest.
In ieder geval succes met kloppen en lassen en we zien de beelden wel verschijnen.

Groeten,

Eric van de
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:reparatie voorschermen

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 15 aug 2007, 00:03

ik heb een paar foto's die ik nog toegezonden moet krijgen. e.e.a. viel tegen en behoorlijk tegen! het originele staal was dermate dun door het ontroesten dat de gaten er invielen toen we aan het lassen sloegen. uiteindelijk hebben aardig wat gaten min of meer dichtgebraden met het lasapparaat. oke mee eens... niet de juiste oplossing, maar het zit onder de bumper... mee eens... ook geen excuus... maar wel een mooi oefenproject.

zelf had ik tot vandaag nog nooit eerder gelast, nu ben ik inmiddels van mening dat het best te leren moet zijn. alle begin is moeilijk zeggen ze dan, maar ja je moet érgens beginnnen (dus dan maar onder de bumper). wel heb ik voor mezelf uitgemaakt dat als het mocht gebeuren dat dit scherm weer gaan rotten, er een nagelnieuwe originele aan komt. het kloppen van het stukje staal viel 100% mee, het lassen waar het "moederstaal" dik genoeg was ook... ik weet nu : ruimer uitzagen, zodat je voldoende "vlees" hebt om op te lassen. afijn het een en ander zit in een hele dikke laag zinkverf en de lasnaden in het tin, dus de roest zal het komende jaar wel meevallen hoop ik

foto's volgen

adriaan
AdriaanVogelzang

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur