[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zuigerveren vervangen? Project met foto's? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 03:35

Zuigerveren vervangen? Project met foto's?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Zuigerveren vervangen? Project met foto's?

Berichtdoor Alex » 19 apr 2007, 19:35

Zo, dit is weer wat anders.
De klepspeling voorelkaar gemaakt. Maar ik wil binnenkort toch de zuigers en zuigerveren eens bezien.

Het mooiste was als er iemand was die een project hierover had gemaakt met wat foto's. Is er iets hierover bekend? Ben benieuwd wat er bovenwater komt!

Groetjes, Alex
Alex

Antwoord:Zuigerveren vervangen? Project met foto's?

Berichtdoor miwvdk » 19 apr 2007, 22:27

hallo,

ik heb de zuigerveren van mijn auto vervangen. het was wel een hele klus maar ik vond het leuk om te doen. plus: ik had de auto (toen) niet dagelijks nodig dus kon even een paar dagen stil staan.

voor meer info kijk hier even:

viewtopic.php?f=12&t=1713

groetjes,
wim
miwvdk

Berichtdoor Jeroen » 20 apr 2007, 16:03

Waarom zou je naar je zuigers en zuigerveren willen kijken. Zolang er niks aan de hand is, gewoon laten zitten.

Test je compressie eens. Als die op alle zuigers goed is kan er nooit veel aan de hand zijn. Kan zijn dat je bij een heel redelijke compressie nog steeds (relatief) veel olie verbruikt. Ik zou dan eerst klepafdichtingen vervangen voordat ik naar de zuigerveren ga kijken

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rob Holewijn » 21 apr 2007, 13:00

Je moet aan de boven kant van je cilinders kijken of daar en stootrand zit, en hoe groot die is.
Ik weet niet wat er met je motor is maar ik denk dat alleen zuigerveren vervagen geen zin heeft.
Als je toch de boel los hebt kun jenet zo goed de hoofd lagers en de lager van de zuigestangen ook vervangen.
Vervolgens neem je overmaat zuigers en laat je de cilinders een mm uitboren.
En dan doe je het goed en heb je weer een nieuwe motor.
En het werk valt best mee als je de motor er toch uit haald.
Het punt is dat ik zelf nog veel verder ga. Ik laat alle bouten en moeren en verder alles wat van ijzer is weer geel verzinken, en al het alumium straal ik en polijst ik.
Het resultaat kun je wel raden.

Rob Holewijn

Keer terug naar Techniek