MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 08:00

200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mdeijkers » 04 feb 2007, 00:35

Hoi

Zoals de titel het al zegt,

Me auto heeft nu zijn eerste 10.000km gelopen op LPG, zonder ook maar 1 maal af te slaan!(automaat) voorheen had ik hier enorme problemen mee. Echter ik merk dat hij opnieuw gesteld moet worden, de kleppen en de onstekking eventueel na inbouwe electronische ontstekking, Wie weet waar ik de waardes e.d. kan vinden ??

Het betreft een 200 benzine/gas uit 1977 eerste type dus, met 115 motor toch?

welke waardes heb ik nodig voor de kleppen te stellen welke voor de ontsteking (aantal graden?)

Alvast enorm bedankt!, ik laat het nu op mijn werk doen (peugeot) een monteur werkt op zaterdag voor zichzelf dan en deze wilde het wel doen maar moest wel even weten de waardes etc.
mdeijkers
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mattijs1970 » 04 feb 2007, 01:05

neem aan dat je motortype 115.938 hebt.

mattijs1970
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mattijs1970 » 04 feb 2007, 01:11

ik geloof dat er hier overeenstemming is dat de uitlaatkleppen 0.05 ruimer gesteld worden indien je LPG rijdt.<br><br>Bericht gewijzigd door: mattijs1970, op: 2007/02/04 00:12

mattijs1970
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mattijs1970 » 04 feb 2007, 01:23

over ontstekingstijdstip.
ivm met LPG wordt vaak 7 graden voorontsteking genoemd.

mattijs1970
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mdeijkers » 04 feb 2007, 17:45

bedankt hier kunnen we zeker iets mee!!!

ik kijk dan ook hoe hij het doet, en wie weet dat ik dit in het vervolg zelf kan doen aangezien dit mij zeer handig lijkt om zelf te kunnen!

motortype is 123020.

Dit is alles wat ik nodig zou hebben voor het afstellen van me auto op LPG.
mdeijkers
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mattijs1970 » 04 feb 2007, 23:14

hallo Marcel,
dit kan jij zeker heel goed zelf. succes ermee.

gr
mattijs
mattijs1970
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mdeijkers » 04 feb 2007, 23:45

dankje :D, de zaterdag met carnaval wordt het gedaan tijdens me werk, zet er dan ook direct nieuwe bosch bogies in en nieuwe klepdeksel pakking, als het toch open moet direct maar een nieuwe erop.<br><br>Bericht gewijzigd door: mdeijkers, op: 2007/02/04 22:45
mdeijkers
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor henklith » 13 maart 2007, 00:33

Hi Mde,, Ik rij op gas in mijn 200 (W115), alhoewel dat goed gaat, moet ik wel zorgen dat de motor een beetje toeren blijft maken, heel snel de koppeling los laten, en dus in een iets te laag toerental snelheid maken is er absoluut niet bij.
Dit is even wennen, het komt volgens mij door de strombergcarburateur, ik heb het iedee, dat de cylinder bij een te laag toerental de LPG pasage te veel verhinderd.
Als je in een te laag toerental rijdt vooral het gas niet diep intrappen, rustig optrekken gaat in dit geval net, maar beter is het maar even terug te schakelen.
Groet, Henk lith.
henklith
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor mdeijkers » 19 maart 2007, 13:12

Wil hij ook afslaan als je iets te veel gas geeft ???? en happert hij dan met het rijden ???
Zoja dit heb ik in het begin ook gehad. Ik dacht dat dit ook aan de stromberg lag dus membraam vervangen etc. Wat denk je ? lag er niet aan! Er zat een ontstoring aangesloten op de bobine welke voor dit probleemje zorgde aldus de gasboer. Rij nu weer 2 jaar perfect! Heb wel een automaat.
mdeijkers
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor janbenz1 » 22 apr 2007, 21:39

Hall henk, heb jij ook een electronische ontsteking er op gebouwd?
Dat heb ik dus wel, van Ignitor, en moest de weerstand die op het spatbord zit uitschakelen, dus de draden gewoon aan een kant bevestigen.
Dan krijg je een sterkere vonk, het werkt in ieder geval perfect.
Hij loopt op LPG beter dan op Benzine, maar dat vind ik niet erg.
Ik rijd toch zo veel mogelijk op LPG.
Lekker goedkoop.

Mdeijkers, wat is het verbruik van je Benz, ik heb ook een 200 op LPG, maar krijg hem absoluut niet zuiniger dan 1;6

Groet Jan.
janbenz1
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor janbenz1 » 22 apr 2007, 22:04

Was duubel dat hoeft nou ook weer niet.:pinch: :dry:<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/04/22 22:06
janbenz1
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor Rob Holewijn » 23 apr 2007, 14:03

Henk,
ik zie je topic nu pas.
Volgens mij wordt het toch tijd dat je eens bij mij langs komt om je auto af te stellen.
Als je gas afstelling goed is dan loopt je motor zeker zo goed zo niet beter op gas. Dus er is duidelijk wat mis met jou afstelling.
Rob Holewijn
 


Antwoord:200 benzine/gas 1977 opnieuw stellen etc

Berichtdoor henklith » 23 apr 2007, 16:15

Hi Rob en jan, bedankt voor jullie reactie. Allereerst moet ik natuurlijk weer eens naar Emmen komen Rob :unsure:
Hopelijk gaat het met Frank straks weer de goede kant
op, nu is het afwachten.
Maar dat probleem met mijn 200, dat ie niet lekker oppakt bij lage toeren, is volgens mij over!!
Bij de apk vertelde ik het aan de apk keurslager, en die vertelde dat ik eens moest proberen om de hoofd gasregelaar een tikkie verder open te zetten.
Deze heb ik toe een kwartslag linksom gerdaaid, en dat gaf een mega verbetering!!
Hij rijdt nu weer zo lekker man dat blauwe ding.
Ik ben dr weer helemaal gelukkig mee :laugh:
Alleen weet ik nog steeds niet 100% zeker of ik een kek heb in het koel systeem, er blijft nog steeds wat boter aan de peilstok hangen, niet zo veel, maar toch.
Ik wil als ik tijd heb een flinke tocht maken, en is zien of die smurrie dan weg gaat, ik zit te denken om naar het sleutelweekend te gaan, maar hangt af van de toestand van Frank, als ie nog op intesive care licht durf ik het niet goed aan.
Groet, Henk Lith.<br><br>Bericht gewijzigd door: henklith, op: 2007/04/23 16:16
henklith
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast