[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Waar komt jouw 123 vandaan. : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:30

Waar komt jouw 123 vandaan.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Waar komt jouw 123 vandaan.

Berichtdoor 2m1300TDT » 23 apr 2007, 17:34

Mijn witte Amerikaan is bij Bonberg Zutphen gekocht, die firma zat in Zutphen. Zat want bestaat, althans op internet, niet meer.
Na een prima begin werd de service slechter, toe ik een voorgeschoten rekening terugbetaald wilde hebben kwamen de smoesjes en uitvluchten.:angry:
Maar betaald heeft hij wel, (ook eens voordeel vvan mijn postuur....:evil:
Daarna stelde hij geen prijs meer op contact:huh: :whistle:
Volgens verkoper origineel 80k miles op de teller maar geen papieren bewijs hiervoor, auto gekocht wegens weinig roest. Zou uit Texas komen. VIN papieren zeggen als dealer united states (USA) (705).
Geen idee wie de vorige eigenaar was, had wel een zware bijrijder want die stoel is verder doorgezakt;)
Helaas nog lang niet belastingvrij en met dat rekeningrijden zal dat ook niet gebeuren ben ik bang :sick: :angry: :S
Kleine reparaties (gasveren achterklep, raamrubbers, deurhouders) doe ik zelf; regulier onderhoud doet de garage, ik heb geen garage en werk 3 vd 4 weekenden:dry: Maar dat is goed voor de plaatselijke economie:P

2m1300TDT

Berichtdoor Motormongool » 30 apr 2007, 19:15

De witte heb ik via deze site gevonden, en gekocht bij een bedrijf dat vermeld staat onder de kop 'W123 Links (oa. Verkoop)' Oorspronkelijk afkomstig uit Stuttgart.

De gele heb ik gevonden via , en zelf geïmporteerd. De auto is oorspronkelijk afkomstig uit Nürnberg.

Het loont absoluut om enkele keren per week de verschillende websites af te struinen, en info in te winnen bij iemand die de auto's wat beter kent. Doordat het model op het moment erg populair is is er helaas veel kaf onder het koren.(Weet ik ook uit eigen ervaring)

Als je wel wat ziet in een buitenlands avontuur zijn of de gewezen bronnen.(En kijk dan ook eens via autoscout bij Zwitserland,Italië,Frankrijk of Spanje, dus niet alleen in Duitsland...)

Suckses met zoeken,of heb je intussen al een auto gekocht?

<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/04/30 19:17

Motormongool

Berichtdoor Pietje » 30 apr 2007, 22:49

De mijne gekocht bij Fcars&bikes in Leidschendam. Die doet normaal meer in USA cars trouwens.
Hij had 'm uit Bern, Zwitserland.
Twee eigenaren gehad en het volledige onderhoudsboekje erbij, 138.000km.

Voordat ik 'm kocht wilde ik eigenlijk een W116. Heb deze toen wel zien staan, maar liet 'm links liggen.
(Daarom misschien de vele pechgevallen???) :P
Pas twee maanden later heb ik 'm daadwerkelijk aangeschaft. Heb toen wel een vriend van me mee genomen die jaren bij MB heeft gewerkt een jaartje of 20 geleden.
Tot nog toe geen spijt :D
<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/04/30 22:50

Pietje

Re:Waar komt jouw 123 vandaan.

Berichtdoor BS82 » 14 aug 2010, 08:54

Hallo,

Misschien heb ik wel het mooiste verhaal van aanschaf.
Ik rijd momenteel een MB 250 sedan uit 1982, saharagelb.

In 2006 kwam ik terug van de UK waar ik 2 jaar heb gewerkt en gewoond.
Op mobile.de had ik 2 voertuigen gezien die mij wat leken, 1 vlak over de grens bij venlo de ander in Berlijn.
Contact opgenomen met die van Berlijn en gezegd dat ik over 3 weken zou komen kijken ivm Easyjet vlucht.
Op donderdag in July nam ik de bus naar het vliegveld, met rugzak en tent etc bij me. Een goedkope vlucht van Easyjet van maastricht naar berlijn. Om 10 uur s ochtends stond ik al buiten het vliegveld waar ik door een tussenhandelaar werd opgehaald. De eigenaar was namelijk aan kanker gestorven en de zoon was een businessman die geen tijd had voor verkoop.
De auto gekeken en gekocht met 105.000 km op de klok. Het was bloedheet, "die autobahn smeltz" werd er nog op de radio gezegd. Ik reed toen nog op benzine en de meter gaf vol aan, maar op een of andere manier kwam de gedachte "zou dit wel kloppen". Ik tik op dat metertje en flipt dat wijzertje helemaal naar links, ik schrok me kapot en direct maar 85 euro aan dure benzine erin gegooid. Die namiddag halverwege op een camping gestaan en gaan zwemmen. De dag erna terug in Maastricht en hem een half jaar bij een kennis gestald. De week dat hij 25 jaar oud werd zelf ingevoerd, de APK controleur was zo onder de indruk van de goede staat dat hij zijn collega er even bij riep.

Leuk zo een reisje naar Berlijn, heb me altijd afgevraagd wat er met die auto bij Venlo is gebeurd.

groeten , bert uit Maastricht

p.s. ik wilde eigenlijk een W116 die vind ik nog mooier (sorry) <br><br>Post edited by: BS82, at: 2010/08/14 09:41

BS82

Berichtdoor 250petrolgrun » 14 aug 2010, 11:17

Zit ik al jaren op dit geweldige forum heb ik nooit dit topic gezien! Ha dat is wel weer komisch.

Mijn W123 komt oorspronkelijk uit Dusseldorf, Toenmalig Budget Benz ( Marco Hof & Brian de Vries. Tegenwoordig heet het bedrijf "Style of Drive" en Marco Hof is zijn eigenweg gegaan. )hebben deze W123 250 hier toen heen gehaald.

Een collega tipte mij over Budget Benz dat ik daar wel kon vinden wat ik zocht! Ook ik was op zoek naar een W116, dat was namelijk mijn 1e Mercedes-Benz, een uit maart 1976 stammende W116 280S Milanbraun, automaat met elictrisch schuifdak meer zat er niet op zelfs geen rechter buitenspiegel. Maar had wagen in mijn herrinering dat ik dat nog een keer zou willen beleven. Het is inmiddels 20 jaar gelden dat die wagen had gehad. Ik was toen 19 jaar haha,..

De datum zal ik nooit vergeten dat ik op 2 januari 2006 samen met mijn colllega naar Budget Benz ben gegaan. Daar aangekomen deed ik de deur open en ik ging terug in de tijd! Stond ineens in een showroom van 30 jaar terug! Geweldig was dat. Hele rijen W123's alles in diverse kleuren, het leek wel een sprookje. Ook stonden er een paar W116's allemaal verkocht.

Liep eigenlijk als eerste naar de 250 Petrolgrun, ik kon de kleur eigenlijk niet en vond hem heel bijzonder en zeker omdat het een 250 betrof, die had ik ook al eens gehad een uit januari 1975 stammende W114. Ook met automaat en schuifdak.
Heb de hele collectie W123 bekeken en dat waren er zeker we leen stuk of 12. Maar was verkocht voor de W123 250 Petrolgrun uit januari 1984.

Thuis aangekomen de vrouw maar eens verteld van mijn plannen en wonderdbaarlijk geen enkele tegensputtelende worden???
Het antwoord van haar was: Leuk gaan we morgen even kijken? Wauw ik was sprakeloos!

Daar aangekomen ook zij vond het een leuke wagen en zij: Schat het is jou passie, jou ding en ik zie aan je dat je verliefd bent! Dus zij heeft de deal gesloten omdat ik zo verliefd op die auto was en nog steeds ben dat ik wel duizend euro toe zou willen geven op de vraagprijs.

Op 05-01-2006 stond de Mercedes-Benz W123 250 Petrolgün op mijn naam met een hagelnieuw kenteken 47-SG-GJ.

Groet, Arno

250petrolgrun

Berichtdoor RenK » 14 aug 2010, 15:52

Hallo ,

De witte 200 komt uit Frankrijk, heb zijn geboorte akte en onderhouds boekje erbij. Ook rekeningen zitten erbij.
vondt hem hier nabij te koop bij een plaatselijke hobbygaragist in Zeist.

De blauw 200D kocht ik in de betuwe, reed erlangs en zag hem te koop staan bij een kleine garage.
Er is niets van bekend waar hij vandaan komt of wie de eigenaren zijn geweest. Ook de garage wist dit niet, gewoon inruiltje gedaan en toen kwam deze binnen. Stond er net 2 weken.

Grtz
Kees
RenK

Berichtdoor Bob250stijn » 14 aug 2010, 19:09

Hoi

Mijn 250 komt oorspronkelijk uit Berlijn. De man van wie ik hem gekocht heb, heeft hem in april 2008 zelf naar Nederland(Bussum) gereden. Samen met hem heb ik hem ingevoerd bij de RDW in Amsterdam . Gewoon naartoe gereden met de duitse platen,die heb ik nu thuis in de schuur hangen.

Groet Bob
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor MJuffer » 24 okt 2010, 20:56

Mijn 200D komt uit Sindelingen in Duitsland. Is op 07-10-2010 naar nederland gekomen en ik moet zeggen, hij begint hier al aardig te wennen !!
Bouwjaar is 1983 en er staat 155.000 op de teller. Klopt ook als een bus.

MJuffer

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto