Ja hoe is da afgelopen, de kleppen laten reviseren. De compressie eerst gemeten en ene cilinder was "dood" zoals ze zeiden. Voor de andere was de compressie voldoende. Nu start hij beter. Maar slechter kon nie meer want op het einde kon ik hem nie meer in gang starten alleen nog trekken bij 5°C ofzo.
Ik heb het wel maar 1 keer moeten doen want als hij keer gestart was kon ik hem wel weer in gang starten. Dus zoals ik zei daarna was het beter maar toch valt hij niet onmiddelijk in gang. Ik heb hem daarna bij -3°C in gang gekregen
maar even daarna bij zelfde t° maar zeer vochtig mistig weer dan weer niet
. Ik weet dat ik ook niet kan verwachten dat hij start als nieuw natuurlijk. De gloeibougies kunnen het niet zijn. Die heb ik 2,5 jaar (30000km) geleden vervangen. Die waren toen alle 4 tegelijk kapot. En als er 1 zou kapot zijn dan zie je dat aan het voorgloeilichtje. En natuurlijk verbruikt hij 1L olie op 1000km
. Maar ja nu is de winter weer voorbij en zijn de problemen ook weer tot volgende winter. Ik heb geluk dat het tegenwoordig geen strenge winters meer zijn
.
En het reviseren heeft me 1150 euro gekost. Maar ja garagisten hebben ook tegelijk verstuivers vervangen, luchtfilter, brandstoffilter, de behuizing waar de luchtfilter op zit , rubbers, water bijgevuld, olie bijgevuld. Ge kent dat he. Maar de pakking kun je altijd nog gebruiken. Maar de volgende keer wordt het toch een andere motor ze, maar dat kan nog een tijdje duren zolang het olieverbruik binnen de perken blijft. Ik weet nu zeker dat het de kleppen niet meer kunnen zijn
.