[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zo de weg af, het weiland in...? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 02:43

Zo de weg af, het weiland in...?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Zo de weg af, het weiland in...?

Berichtdoor Alex » 20 apr 2007, 20:59

Nou niet echt, maar als ik het stuur loslaat trek hij naar rechts en ga ik beslist het weiland in.
Nou kan ik niets aan de band zien. Niet oud, genoeg profiel en geen bobbels of zoiets, niet scheef afgesleten en toch...?

Na een tip van een monteur moest links-voor met rechts-voor maar eens gewisseld worden. Zo gezegd, zo gedaan. Oei, nu trekt hij nog meer, maar nu naar links. Het lijkt dus toch aan de banden te liggen.

Dan maar de reserve gebruiken, die moet oke zijn.
Nadat de rechts-voor vervangen was door het reservewiel, spoorde mijn MB weer als een trein, mooi rechtdoor.

Uitlijnen hoeft dus niet te gebeuren, maar wat is er met de band aan de hand? Of is het de velg?

Wie heeft hierop een antwoord?

groetjes van
Alex aan de IJssel<br><br>Bericht gewijzigd door: Alex, op: 2007/04/20 21:01
Alex

Antwoord:Zo de weg af, het weiland in...?

Berichtdoor janbenz1 » 20 apr 2007, 22:02

Volgens mij moet het dan toch echt in de band zitten.
Is hij er plotseling mee begonnen?
Het kan ook zijn dat er misschien een stoeprand is geraakt, waardoor er een van de koordlagen is gescheurd, je ziet het dan zo niet, maar de band is wel uit de lijn.

Laat de band eens door een goede banden man bekijken.

veel succes, Jan.<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/04/20 22:02
janbenz1

Berichtdoor Hans230CE » 24 apr 2007, 15:17

Zo op het eerste gezicht een gescheurde koorden in de band, wrijf eens over het loopvlak en het zou me sterk verwonderen als je daar geen oneffenheid voelt.
Kan voorkomen bij banden die lang stil hebben gestaan.

Gtzz Hans
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Alex » 24 apr 2007, 20:23

Het was een oer oude band. Dat was het! En het loopvlak leek best goed en toch was daar een onevenheid in. iets wat je niet makkelijk kan zien, maar wel voelen.

Het zag er voor mij wel goed uit, kijkend naar het profiel van de band. Dat is dus nogal bedriegend. Maar goed. De band weggedaan en voor een gunstige prijs eentje op de kop getikt: 30 Euro, inclusief overzetten en uitbalanseren. Ik ben ermee tevreden en kan weer verder!

:cheer: :) :) :) :) Alex
Alex

Keer terug naar Techniek