door Topasbrauner » 21 aug 2007, 12:19
Hoi, wat een mooi initiatief! Ljikt me leuk om mee te maken na 12 jr. het beestje starten en leven inblazen. Vind het al bijzonder als ik het na 2 jaar bij een van onze wagens op stal doe.
Wat Wiebren vraagt is eerst van belang: welk bouwjaar, dwz: sleutelstart of trekstart. Indien het laatste zou het kunnen dat je mechanisme van de startknop niet meer goed werkt of verkeerd staat, waardoor hij idd wil afslaan en je hem met de knop niet meer uit krijgt. Met de knop in de rijstand moet het balkje met de kabel eraan 2 mm links en rechts vrij kunnen bewegen in de hevel van de pomp. Check dat maar eens. Staat bij veel mensen verkeerd, wellicht bij jou ook.
Ten tweede heb je je filter in de tank zelf ook vervangen? Ik kan me indenken dat daar alle troep na 12 jr. lekker in is gaan zakken. Elders op het forum heeft 'Weizengelb=Matthieu' er net over geschreven hoe je dat doet.
Gloeiers lijken me sterk, want als het ding eenmaal loopt, moet ie binnen de kortste keren mooi lopen, met of zonder gloeiers.
Vierde is de verstuivers, na 12 jr. inactief zullen wellicht blijven hangen. Laat ze eens testen.
Vijfde is idd lucht. Een dieselleiding die is gaan corroderen of een uitgedroogde slang kunnen heel wat ellende opleveren. Loop ze na!
Tot slot zal het wel een mooie wagen zijn met die km stand, post eens een foto!
Gr en succes Job<br><br>Post edited by: Topasbrauner, at: 2007/08/21 12:22