[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remmen weigeren : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:13

Remmen weigeren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remmen weigeren

Berichtdoor Janbenz » 27 apr 2007, 19:21

Hoi,

Balen, balen, balen.

:angry:

Heb vandaag de auto opgehaald. Hij heeft nieuwe remklauwen en nieuwe remolie en is door de APK. Nu komt het. Ik wilde vanmiddag uitrijden bij een parkeerplaats. Ik moest een paar keer steken. Daarbij zakte mijn rempedaal steeds verder naar beneden. Toen ik de laatste keer naar achteren ging, zat ik op de bodem met mijn voet. Ik kon niet meer remmen en de wagen kwam tot stilstand tegen een paaltje. Een fikse deuk in de bumper. Ik ga morgen een andere halen.

Wat kan dit nu zijn. Ik heb direct de garage opgebeld. Daar zeggen ze dat het praktisch niet kan, daar de remmen volledig zijn nagekeken.

Hebben jullie een suggestie? Ik denk zelf aan de hoofdremcylinder.

Groet,

Janbenz
 


Antwoord:Remmen weigeren

Berichtdoor D!rk » 27 apr 2007, 19:31

Waarom zou de garage niet iets vergeten zijn?

Ik liet me niet zo gauw door de garage afpoeieren, meeste pech loop je op na garagebezoek (heb ik ergens gelezen... in Autokampioen geloof ik...)

Suc6

Dirk
D!rk
 


Antwoord:Remmen weigeren

Berichtdoor Govert » 27 apr 2007, 19:36

Ik heb een keer gereden in een auto met een kapotte hoofdremcylinder, maar dan kon je alleen tot de bodem doordrukken als je zachtjes de pedaal indrukte. Bij hard remmen was er wel druk.

Zouden ze het wel goed ontlucht hebben?

Zit er nog wel remolie in? of is die ergens weggelopen?

En garages vergeten wel eens iets.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Remmen weigeren

Berichtdoor Janbenz » 27 apr 2007, 19:45

Ik ga morgen naar de garage. Het expansievat van de remolie zit helemaal vol. Het kan inderdaad ook met ontluchten te maken hebben. Als ik rij en ik rem, remt de auto goed. Als ik stil sta en ik heb mijn voet op de rem, voel ik hem ook langzaam wegzakken. Het zou kunnen zijn, dat de rubberen cupjes in de hoofdremcylinder te slap zijn geworden en als het ware dubbelslaan, waardoor de olie weg kan lopen en de druk vermindert. Ik zeg ook maar wat. Vervelend is het wel.

Groet,

Janbenz
 


Antwoord:Remmen weigeren

Berichtdoor Semrick » 27 apr 2007, 22:07

Hoi Jan,

Dat is volgens mij
(zoals ik al eerder ergens heb gezegd) inderdaad de hoofdremcylinder. De kupjes kunnen niet dubbelklappen maar zijn gewoon versleten en dus kan er remolie langs lekken (in de hoofdremcylinder zelf) waardoor er dus geen remdruk meer wordt opgebouwd. Meestal merk je dit het best bij weinig druk op het rempedaal. Die zakt dan langzaam weg zoals je al beschreef. Bij plotseling en hard intrappen kan meestal nog wel voldoende druk worden opgebouwd.
De enige oplossing is een nieuwe hoofdremcylinder. Er bestaan wel revisiesetjes maar ik heb daar niet zullke goede ervaringen mee (was wel met een Peugeot maar het principe is hetzelfde).
Het lijkt me geen ontluchtingsprobleem. Ik vraag me trouwens ook af of de garage in deze blaam treft want de remwerking lijkt bij dit defect in orde. Desalnietemin zou ik er toch mee terug gaan en vragen om enige coulance. Al nemen ze maar de arbeidsloon voor de reparatie voor hun rekening.

Succes met het vinden van de oplossing.

Groeten,


Eric (Rijnstadgroep)<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/04/27 22:11
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Remmen weigeren

Berichtdoor Paul Snip » 28 apr 2007, 01:09

Ik zeg niet dát het zo is...

maar...

Bij het onluchten wordt nog wel eens de ouderwetse methode gebruikt door met het pedaal te pompen. Omdat het pedaal dan meerdere keren tot de bodem ingetrapt wordt, wat normaal nooit kan, kunnen de cupjes beschadigen. Ze komen dan op een plek waar ze nog nooit geweest zijn. Hier kan roest of een braampje in de cilinder zitten. Hierdoor kán het cupje beschadigen.

Ik kwam hier achter via een bevriende autosloper. Die gaf mij het advies om bij het ontluchten het pedaal maar half in te trappen om de cupjes te sparen.

Eerlijk is eerlijk, als de hoofdremcilinder hierdoor kapot is gegaan was ie ook al niet best meer.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Remmen weigeren

Berichtdoor MB240D1984 » 28 apr 2007, 20:32

Dit probleem ondervond mijn vader in zijn W123 2 jaar terug. Een nieuwe hoofdremcylinder had het probleem verholpen.
MB240D1984
 


Antwoord:Remmen weigeren

Berichtdoor Janbenz » 28 apr 2007, 22:12

Het is de hoofdremcylinder. Hij is inmiddels besteld. Hij komt dinsdag binnen en wordt woensdag of donderdag in de auto gezet.

Groet,

Janbenz
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten