MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:10

Automaatbak huilt / zoemt

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Automaatbak huilt / zoemt

Berichtdoor Kenny » 24 aug 2007, 19:01

Ik heb denk ik een probleem.

Ik was afgelopen woensdag lekker in het zonnetje mijn kleppen aan het stellen, toen ging het echter regenen. Dus kon ik bij de buurman in de schuur wel even verder gaan (mijn oprit naar mijn schuur licht eruit). Dus raampje opengedaan in de N gezet en in de schuur geduwd. Toen die in de schuur over de drempel kwam rolde die erg hard door richting de auto van de buurman! dus mijn Reflex: snel in de P (kon even niet op de handrem komen) hij stond ook met een schok stil. Motorkapje weer open en kleppen verder gesteld.
Echter met de proefrit draaide de motor mooi alleen toen ik ging rijden: een ander geluid uit de bak. Hij schakelt en trekt verder prima op, het is dus alleen dat geluid.
Wat is dat!!!!
De bak heeft twee week geleden een nieuw filter en nieuwe olie gekregen.

Dus had ik hem beter tegen de buurman zijn auto aan kunnen botsen of valt dit nog mee?

Tot horens en alvast bedankt!
Kenny
Kenny

Re:Automaatbak huilt / zoemt

Berichtdoor JeroenW » 24 aug 2007, 19:56

Beste Kenny,

Ik vrees dat je de blokering van de parkstand een flinke opdonder hebt gegeven met je reddings aktie. Ik heb het jaren geleden met mijn Mazda 626 automaat ook een keer gehad maar toen kon de bak uit elkaar omdat de blokerings pal losgebroken was en door de bak zwierf.
Ik wens je veel wijsheid en succes, voor je tot actie over gaat, wacht nog maar even op meer reactie's van andere leden.

Groeten Jeroen
JeroenW

Keer terug naar Techniek