Het is even wennen met het instellen.
Maar het is prima te doen.
In de bergen is het iets minder handig, maar dan kun je bij bergie op gewoon wat gas bijgeven.
Bij het dalen moet je toch het gas los laten.
Op de snelweg moet je even de juiste instelling hebben, en dan houd ie hem mooi vast.
Jerommeke oh ja joh wil ook eentje inbouwen, Paul Snip wil een in de camper, en bleumoon (Bram gaat ook al een inbouwen in de 240D.
Het schijnt dat in de 240D dit nog beter werkt.
Er zit een gasklep in de luchtinlaat met een venturi, wanneer de motor ineens zwaarder gaat trekken,bv. bij een viaduct, dan komt er een onderdruk in de luchtinlaat.
Dat geeft een vacuum wat de brandstofpomp weer bijregelt, zodat er een iets extra brandstof wordt bijgevoegd en daardoor blijft dan de snelheid gelijk.
Ik denk dat Paul Snip dit beter kan uitleggen hoe het precies werkt, hij heeft het mij ook al uitgelegd, op dat moment begreep ik het precies, maar het geheugen he?
Boven de 40 gaat het snel achteruit.
maar in ieder geval is het voor die prijs een redelijke oplossing.
John lekker cruisen en veel plezier en hopelijk mooi weer.
Groet Jan.<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/05/08 23:36