Hallo mensen,
De motor van mijn 240D schudt soms even heen en weer als ik het gas loslaat en de koppenling intrap, soms ook niet.
Soms loopt ie dan ook onregelmatig stationair op de volgende manier: per seconde loopt het toerental even op en af, wat resulteert in het licht resoneren van het dashboard eens per seconde ongeveer.
Soms hoor ik (vooral bij een zo laag mogelijk stationairtoerental) een geklop (bovenin) de motor, dit lijkt toe te nemen bij laag oliepeil en ook bij rijden op V-power?!?
Verder rijdt de auto uitstekend overigens
Tevens lekt er een beetje olie (en belletjes lucht)
op de volgende lokatie:
Ik heb van de MB-dealer al een paar aluminium afdichtingsringen gekregen, echter ik durf deze niet te vervangen cq aan te brengen omdat ik niet weet of er iets inwendig mis kan gaan. Hieronder een doorsnede uit Haynes waar het wel op staat.
De (rode) zeskantmoer-dop, zie je dus op de foto boven. Deze heb ik er ook uitgedraaid, onder in de (groene) bus zit een (gele) moer waarvan ik niet weet met welke inbus, torx, of watdan ook ik deze los zou moeten draaien . Want tusssen deze bus en het blok zelf, lekt zij olie. ik vermoed dat de (blauwe) tandwielen zijn om de brandstofpomp aan te drijven? en de as naar beneden voor de oliepomp?
Of valt het horizontale tandwiel in mijn blokals ik de (gele) bout eruit draai?
Wie weet mogelijke oorzaken voor deze problemen?
Vriendelijke groet Prieter