Ha die bram,
Leuk dat je er ook weer bent.
Ik heb je een pm gestuurt.
Een mooi systeem met die brandstof omschakeling voor de zonnebloem olie.
Ik wacht de meeste reacties en resultaten nog even af wat er op de lange duur gebeurt met de motoren en brandstofpompen.
De zonnebloemolie is iets dikker, en daardoor willen de leidingen ook nog wel eens verstoppen, vooral bij koud weer.
Een voorverwarmer is dan ook niet onverstandig, maar vanaf de tank naar de voorverwarmer is dan nog een probleem.
Wat men wel doet, is de leiding langs de uitlaat leggen.
Ik heb nl een Mercedes bus 407D gekocht, en bouw daar een camper van.
hierin ligt ook een 240D en overweeg ook wel om of op zonnebloem olie te gaan rijden, of LPG toe te voegen.
Misschien kan het ook wel allebiede maar daar moet ik me nog eens over laten informeren.
Maar zeker een leuk project, en ik zal het zeker volgen als je er mee aan de slag gaat.
Houd ons op de hoogte svp.
Ik heb het nog een keer geprobeert om extra gaatjes te boren in het zeefje wat ik toendertijd heb gemaakt, maar het hield bij mij toch nog de brandstof tegen wanneer ik op benzine reed.
kan het misschien ook met een roostertje van een theezeefje?
of zou dit te weinig turbulentie geven.
Die speciale dingen van Akings zijn wel super.
Maar zijn deze te plaatsen achter de carburateur?
dat geeft een beter effect dan voor in de luchtinlaat volgens mij.
Ik zal eens proberen of ik zelf zoiets in elkaar kan vogelen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Maar ben eerst nog druk met de camper, die moet voor de vakantie klaar, dus.......
In ieder geval weer een mooi project en denkvoer voor de leden van de club.
Ik hoop dat er meer dit gaan proberen, en de resultaten bekend maken.
Jammer dat je niet mee geweest bent met het weekend naat Stuttgard, was gezellig.
Hopelijk ga je de volgende keer mee.
Groet Jan.