[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurhuis : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:38

stuurhuis

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurhuis

Berichtdoor Toontje » 08 mei 2007, 20:02

vraagje heb pas een beetje onderdelen opgehaald en zit een stuurhuis bij wat geen speling zou hebben kan je dat zo proberen of er speling op zit of moet die dan speciaal in de auto gezet worden
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:stuurhuis

Berichtdoor Wiebren240D » 08 mei 2007, 21:29

Hallo Toontje

nee hoor zou wat zijn wat een extra werk eerst op de auto zetten en er dan achter komen dat er ruimte op zit.

als je het stuurhuis los hebt liggen gewoon even aan de in gaande kant draaien en de uitgaande kant vast houden dan voel je van zelf of er ruimte op zit

veel suc6 met inbouwen eerst wel de bouten even in de WD40 spuiten krijg je ze een dag laater makkelijker los

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor Toontje » 09 mei 2007, 06:05

oke bedankt
ga dat van de week proberen ik heb hem zelf niet nodig maar zat erbij als die spelings vrij is zullen er wel liefhebbers voor zijn
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Toontje » 09 mei 2007, 08:55

heb nog ff gekeken vanmorgen is spelings vrij maar volgens mij niet met stuurbekrachtiging ziet er anders uit als die van mij nummer wat er op staat is
1234610301
+of+ 1.0 77
m3
kan iemand daar weg mee ???????
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Re:Antwoord:stuurhuis

Berichtdoor Trouwkoets » 22 aug 2007, 00:28

Toon, als dit antwoord voor jou nog interessant is:
Op de werkplaats CD kom ik alleen <wagentype>460xxxx tegen, zowel voor servo als voor het mechanische huis.

Ik heb een andere: Op Marktplaats staat een stuurhuis te koop met de volgende tekst erop:
'R 116 461'
en
'YYG'
Volgens de verkoper heeft het huis een inwendige aanslag.

Iemand enig idee of dit een stuurhuis voor een W123 is, of het een servo dan wel mechanisch huis is, en of ik hem kan toepassen in een 230TE uit juni '81?

Caspar
Trouwkoets

Re:stuurhuis

Berichtdoor Riczun1 » 22 aug 2007, 12:00

Ik moest gister iemand op te halen en ik stond te wachten met draaiende motor. En ik draaide een beetje aan mijn stuur en ik hoorde klein beetje mijn stationair toerental zakken. Opzich logisch natuurlijk, omdat de stuurbekrachting ook wat vermogen vraagt. Ik heb geen toerenteller, dus ik kan niet zien hoeveel toeren hij nu precies zakt en hoe snel hij stationair draait.

Hebben jullie dit ook wel eens opgemerkt?
Riczun1

Re:stuurhuis

Berichtdoor Brijn » 22 aug 2007, 13:28

Ik in ieder geval wel, en helemaal bij volle uitslag.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Re:Antwoord:stuurhuis

Berichtdoor Trouwkoets » 22 aug 2007, 14:23

Kan iemand mij vertellen of het MB onderdeelnr. op het stuurhuis staat. En als er wat anders op staat, hoe kan ik dat herleiden naar een onderdeelnr.

Caspar
Trouwkoets

Keer terug naar Techniek