[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Airco : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:55

Airco

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Airco

Berichtdoor HH01 » 03 mei 2007, 07:11

FF zoeken welke rubriek ik moet hebben voor dit onderwerp.
Kan iemand mij vertellen hoe koud een airco het interieur van mijn 280E zou moeten krijgen. Hij blaast momenteel redelijk fris, echter koud is een ander verhaal.
Tevens heb ik de handleiding eens doorgelezen en mijn wekplaatshandboek, maar hier staat weinig tot niets vermeld over controles/ onderhoud/ constateren fouten en gebreken, wie heeft ervaring??

Greetings
Hans
HH01

Antwoord:Airco

Berichtdoor MarceldB » 03 mei 2007, 09:04

Wat is koud en wat is warm? Dat zijn relatieve begrippen die iedereen weer anders interpreteert. Je zou kunnen kijken of je aircopomp aanslaat en voelen aan de slang die op de pomp zit. 1 slang moet warm zijn, de ander koud.
Je kunt ook voelen aan het expansieventiel, rechts onder het dasboard, of die koud wordt.

Een airco zorgt er niet voor dat je een koelkasttemperatuur krijgt. Mijn 280TE wordt niet minder 'koud' dan bijvoorbeeld mijn E240 of mijn lease Scenic
MarceldB

Berichtdoor BenzBaas » 09 mei 2007, 15:07

ik heb begrepen dat mijn airco zo'n 12gr C. zou moeten blazen. Bij verminderde werking is het mogelijk dat je de airco bij moet laten vullen, dat er nieuw gas in het systeem bij moet. Dat kan bij een airco boer. Het is schadelijk voor de airco als er te weinig gas in het systeem zit, omdat het gas ahw ook de compressor smeert (zeggen ze)...
BenzBaas

Berichtdoor MarceldB » 09 mei 2007, 19:01

Er zit olie in de compressor die deze ook smeert. Bij de aircoboer kan je de druk laten meten.
MarceldB

Berichtdoor Kers » 11 mei 2007, 10:53

En weet iemand een goeie aircoboer in de buurt van Amsterdam?

Arjan
Kers

Berichtdoor Brijn » 11 mei 2007, 17:05

Geef Ruud Jansen (geloof ik, het geheugen speelt me parten) van http://www.allaircoservices.nl/index.html eens een belletje, hij weet een boel van auto-airco's, en een boel van oude Mercedessen, hoewel zijn site suggereert dat hij alleen maar huis-installaties zou doen. Misschien doet hij geen auto's meer, maar vorig jaar nog wel. Bellen kan nooit kwaad.

Gr. Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Kers » 11 mei 2007, 20:30

Bedankt Bert,

Ik zal er es een belletje tegenaangooien.

Arjan
Kers

Berichtdoor HH01 » 12 mei 2007, 13:57

Lieden, bedankt voor de reacties.
Ik ben inderdaad naar een "airco-boer'geweest, nette lieden en vakkundig (loc Giessen) en de install kreeg een zeer/ zeer ruime voldoende, temp binnen no time naar 9,3 graden, druk oke, etc. Kosten, vanwege een actie; 0,0
Gelijk een prijsopgave voor wat bijkleur werk gedaan en dat viel ook 100% mee.
Airco oke/ nieuwe LPG install oke, volgende week nog ff een trekhaak eronder en Hans heeft alweer een aantal zaken voor elkaar en allemaal nog steeds naar volle tevredenheid en bij mij in de buurt zelfs. Zo zie je maar weer vaak zitten dingen vlak bij je in de buurt zonder dat je het weet.
Greetings
Hans
HH01

Keer terug naar Techniek