Toch gek, het lijkt of vooral 240D's last hebben van hoog olie verbruik. Mijn Benz verstookt elke 1000 a 1500 km een litertje olie, ook mijn motor heeft waarschijnlijk een tijdje stil gestaan. Misschien toch iets met uitdrogende rubers? In een tijd dat ik veel 80 km wegen reed ben ik erachter gekomen dat hard rijden het olieverbruik niet ten goede komt, ook abrupt het gas loslaten op de snelweg zorgt voor een goede rookpluim (koppakking?).
Misschien is er wat te halen in het terugvangen van olie uit de carterontluchter? Las in de laatste autoweek een man met een smart die ook zoiets op z'n auto had geklust, en op deze site iets van iemand die het op zijn motorfiets had gezet.
Een dieselverbruik van 1:15 vind ik knap maar lijkt me niet onmogelijk. Ik haal 1:12, gemeten over 50.000 km met voornamelijk 130 op de teller (120 in het echt) op de snelweg. IN mijn 80 km tijd haalde ik met gemak 1:14. Het verbruik is trouwens wel verbeterd na installatie van de door sommige zo gehate dieselsend.de verstuivers....
Reinout