[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stoelvergrendeling coupé? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:29

stoelvergrendeling coupé?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

stoelvergrendeling coupé?

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 20 apr 2007, 22:09

beste allemaal,

een vriend van me heeft afkeur gehad op zijn 280 coupé omdat de voorstoelen niet vergrendelen. nu zijn we al even aan het onderzoeken geweest. in de motorruimte hebben we de slangen met de mond aangezogen en gekeken wat er gebeurt. we kunnen op die manier de bijrijdersstoel vergrendelen. de bestuurdersstoel echter niet. nu lijkt het ons dus logisch dat het probleem zit bij de bestuurdersstoel, daar moet ergens een lek zitten. wie heeft er tips??

als 1 van de twee onderdrukelementen gaar is, zijn die dan te repareren? of moeten er nieuwe komen? wat kost zoiets bij MB of zijn er ook andere winkels waar deze onderdelen te koop zijn?

Ook meen ik dat in het verleden iemand een dergelijk probleem heeft gehad, en voor de APK de stoelen op een andere manier vast heeft gezet. hoe heeft deze persoon dat gedaan? dan zijn we iig voor de APK uit de brand

groeten

adriaan
AdriaanVogelzang

Antwoord:stoelvergrendeling coupé?

Berichtdoor Jasser » 21 apr 2007, 08:29

Adriaan, bedoel je dat de stoelen niet vergendelen als de auto aan is. Want als de auto niet loopt, zijn de stoelen ook niet vergrendeld. Ik werd bij de apk erop gewezen dat de stoelen niet vergrendelen, en heb em moeten laten zien dat ze wel vergrendelen als de auto loopt.

Michael

Jasser

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 21 apr 2007, 08:59

dat is precies wat ik bedoel. de stoelen vergrendelen niet als de motor loopt en de deuren dicht zijn.. ze schijnen op één of andere manier vast te zetten te zijn, als we zouden weten hoe (zonder de boel te vernielen) zouden we voor de APK uit de brand zijn

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Coupe280 » 21 apr 2007, 11:25

aderiaan
als je het afdekkapje van de stoel bij het schanierpunt er even afhaalt dan kun je wel iets verzinnen om even tussen de schanier te zetten afdekkapje er weer over en laten keuren!!

mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pietje » 23 apr 2007, 21:10

Er zitten ook nogal wat rubber splitsingen onder en zelfs ín de stoel. Mogelijk dat die uitgedroogd zijn en dus lekken.
Ik had er ook een probleem mee, alles leek goed,..uiteindelijk bleek er zelfs in de rugleuning nog eentje te zitten. Hiervan was overigens de slang gewoon los. Moet gebeurd zijn nadat ik een nieuwe onderhelft gemonteerd heb.
Pietje

Antwoord:stoelvergrendeling coupe

Berichtdoor MajikSimon » 23 apr 2007, 22:10

ik heb precies hetzelfde gehad.
er lopen vacuumslangen onder de stoelen naar de 2 onderdrukelementen in elke stoel.
Deze zitten in de zittingen, je kunt erniet makkelijk bij vind ik.

da tis een understatement.
de onderdrukelementen( blaasbalgjes) kosten ca 36 eur p er stuk ex btw per stuk. in een coupe zitten er totaal dus 4. Daarnaast kunnen er problemen zijn op alle T splitsingen: motorruimte. Ook kunb je een lek hebben bij de vacuumelementjes in de deurposten. Daar kun je deels bij door de zijpanelen eraf te halen..., bij het voetencompartiment

succes ik ben er destijds wel eentijdje zoet mee geweest
MajikSimon

Berichtdoor MajikSimon » 11 mei 2007, 20:36

en is het nog gelukt allemaal?
MajikSimon

Berichtdoor jan280CE » 14 mei 2007, 15:43

Even een kleine update.
Met alle adviezen en suggesties en links ben ik aan de slag gegaan en heb het probleem na veel interieurdelen demontage kunnen lokaliseren in de bestuurdersstoel. Hiervan was een van de twee blaasbalgjes “of hoe omschrijf je zoiets als het vacuüm betreft?� lek. Dit is inderdaad prima te plakken met solutie en bij controle buiten de auto werkte het prima. Na de stoel teruggeplaatst te hebben bleek het een en ander nog niet te werken, dus de aansluiting onder de stoel er weer af en met de mond vacuüm trekken aan het stoelsysteem. Blijkt geen vacuüm te kunnen maken dus is er tijdens de montage waarschijnlijk weer iets mis gegaan.
Omdat de auto sporadisch gebruikt wordt (±4000 km sinds de vorige APK) en er zich even iets anders aandiende wat intussen ook aardig uit de hand is gelopen ben ik nog niet verder gekomen met het oplossen van dit probleem, maar ik hoop deze week de zaak toch weer in orde te hebben en de apk rond te krijgen.

Jan
jan280CE

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 14 mei 2007, 21:58

ivm andere drukte zijn we er nog niet aan toe gekomen... daaar komt deze week verandering in. het lek zit in de balgjes daar zijn we inmiddels uit. nu ff kijken hoe we het e.e.a. gaan repareren

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor MajikSimon » 15 mei 2007, 12:58

ik heb nog wel een tip

ik heb het gedaan met een bandenplaksetje; belangrijkst was dat je heel soepel zacht rubber gebruikt om te plakken, de rolletjes simson bijvoorbeeld. Ander een stukje uit een race binnenbandje. De balgjes gaan altijd op dezelfde plek kapot; daar waar het rubber de scherpe hoek maakt..

Bij mij heb ik het netjes opgeschuurd en daarna geplakt met soepel rubber., dan houdt het prima....
Dit als acute oplossing uiterard, balgjes zijn 26 ex btw bij dealer...(4x)

succes.........
MajikSimon

Berichtdoor jan280CE » 25 mei 2007, 12:29

De APK is vandaag geregeld, hoewel ik mijn twijfels hou bij het systeem zoals het op het moment werkt.
Alleen bij verhoogd toerental vergrendelen de stoelen na ong. 30 sec.
In elk geval voor een jaar rust, maar ik wil bij gelegenheid de zaak nog eens nalopen, en met een andere coupe de werking onderling (tijd) vergelijken.
Kosten 1 x 0008002975 (element)38,25 Euro inc btw, en veel uren gepruts.

Groet, Jan
jan280CE

Berichtdoor superW123 » 25 mei 2007, 17:36

bij mijn coupé zijn de stoelen vergrendelt als ik start, dan is er vacuum en volgens mij hoort dat ook zo.:blink:
superW123

Berichtdoor Bogent » 25 mei 2007, 18:22

Indien deze balgjes van rubber zijn is zelfvulcaniserende rubbertape
mioschien een oplosing dit is verkrijgbaar bij
elektronica zaken.

bob
Bogent

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto