Beste allemaal,
Zoals jullie hebben kunnen zien bij het topic van de trip naar Stuttgart heb ik op zaterdag een diesel lekkage (gehad).
In Stuttgart in de grootste werkplaats die ik ooit heb gezien (65 monteurs in dienst voor PKW en 40 voor de LKW afdeling) is de flexibele leiding (van tank naar motor) op 2 plaatsen hersteld. De leiding was poreus en lekte.
Dat hebben ze daar prima gedaan want de lekkage was verholpen.
Tot de volgende dag!:(
Op de ochtend van het vertrek (terugreis van Stuttgart) was er niets aan de hand. Bij de eerste stop drupte er weer diesel op de straat. Balen, geen mogelijkheid te repareren en gekozen om terug te rijden naar Nederland.
Vandaag (8 mei) ben ik in mijn woonplaats Eindhoven naar de MB dealer gegaan om verhaal te halen.
De auto is op de brug gezet en wat bleek. De reparatie in Duitsland is prima uitgevoerd. Dat mag ook wel als je je bedenkt dat ze een uurtarief hanteerde van 190 euro!! Zoveel ben ik gelukkig niet kwijt geweest maar niet heel veel minder.
De lekkage is nu weer opgetreden aan de linkerzijde boven de draagarm in de metalen leiding.
Waarschijnlijk is de druk te groot geworden op een reeds aangetastte leiding agv het vervangen van de kapotte rubber slang.
Mij is verteld dat deze leiding in 1 geheel moet worden vervangen.
Qua materiaal vallen de kosten wel mee (ahum)(aanvoer- en retourleiding ca. 160 euro) echter inclusief montage bij deze dealer kost het ca. 1400 euro!! Dat is geen grapje meer.
Ik weet dat het bewerkelijk is maar....goeiendag!
Vandaar deze oproep.
Heeft iemand deze leidingen al eens vervangen of weet iemand een adres waar het goedkoper kan dan hierboven genoemd?`
Indien mogelijk wil ik natuurlijk graag meehelpen om deze leidingen te vervangen!
Ik ga over circa 5 weken op vakantie naar Italie en zou dus graag op korte termijn willen gaan sleutelen.
WIE KAN MIJ HELPEN!???
Groeten,
Ad van den Berg
Adeind
De Lichtstadgroep!:)