[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schuifdak afstellen?? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 22:35

Schuifdak afstellen??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Schuifdak afstellen??

Berichtdoor jacob2 » 12 mei 2007, 16:13

Ik heb vorig weekeinde mijn schuifdakbak vervangen.
Alles is goed gegaan,alleen ligt het dak er niet zo mooi in.
Aan de linker achterkant ligt het schuifdak zo'n 5mm lager dan het dak.
Nu heb ik wel aan beide kanten 2 stelschroefjes maar hoe werken deze en wat is hun functie,bij de voorste schroeven zie je wel dat je de voorkant van het schuifdak omhoog en omlaag kunt stellen maar van de achterste schroeven zie ik de functie niet echt.
Groeten,Jacob.
jacob2

Antwoord:Schuifdak afstellen??

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 12 mei 2007, 22:52

met de schroefjes stel je de rail waarin je dak rust naar boven en of naar beneden aan de voorkant. aan de achterkant zitten er een soort van geleidedingetjes van een vilt achtige substantie ik noem ze voor het gemak even de "pootjes" het is niet ondenkbeeldig dat deze na al die jaren aardig afgesleten zijn. heb je deze dingen ook vervangen?

ik lees dat de de schuifdakbak vervangen hebt? mag ik vragen waar je die bak gekocht hebt en wat dat geintje heeft gekost? of heb je geluk gehad op de sloop wellicht?

groeten

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor jacob2 » 15 mei 2007, 22:21

Hoi Adriaan,nee die vilten pootjes heb niet vervangen alle rubbers ed wel, beetje dom wellicht.
Ik heb de bak uit een sloper gehaald voor 75,- hij was wel een beetje roestig aan de zelfde rechtervoor afvoer pijpje maar dit was maar lichte roest.
De nieuwe rubbers aanschaffen viel ook wel mee het duurste waren de snorren.
Ik denk dat ik voor 150,- klaar was en een dag werk natuurlijk...
Groet,Jacob.
jacob2

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 16 mei 2007, 00:57

ik heb alleen de snorren vervangen omdat de rubbers nog prima waren en het "geraamte" nog roestvrij. ik heb voor de snorren iets van 21nogwat ex btw moeten betalen. toen ik de dingen eenmaal in handen had kon ik me niet bedenken waar de duurte nu in zat... bovendien moest ik er nog een stukje af zagen... wat heb jij voor die rubbers betaald en waar heb je ze gekocht?

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor jacob2 » 16 mei 2007, 10:10

Bij de Dealer,ik kan nu even niet bij de bon, (auto krijgt op dit moment een hart operatie)Marr ik denk dat de prijzen bij de dealer niet zoveel verschillen.
Ik heb voor de snorren net zoveel betaald als jij.
Maar ik laat het je nog wel weten.
Groet,Jacob.
Oja adriaan over de blokjes die ziten op het schuif gedeelte die is orgineel oude bak sloot het dak perfect kan het zo zijn dat de hoeklijntjes met dat verstelbare schroefje temaken hebben met de blokjes??
Nuja ik ga wel even klooien als ze weer terug is.
Ga nu de oude bak naar het grofvuil brengen.
jacob2

Berichtdoor nik » 16 mei 2007, 10:41

Hallo Jacob,

Bij mij schuifdak draait het motortje wel alleen komt het dak niet in beweging.
Ik denk dat ik mijn snorren ook moet vervangen. Welke dingen moet ik nog meer vervangen als ik het dak eruit heb? Kan ik alles gelijk in een keer bestellen en vervangen.

Mvg Nieky Dekker.
nik

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 18 mei 2007, 11:04

dat zou ik zo niet weten ik heb mijn bak er niet uit gehad. kun je wellicht een paar foto's sturen dat helpt wat met meedenken....

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Toontje » 18 mei 2007, 15:03

hoi hoi
als je je bak loshaald ????? zou ik dat rubber aan de voorkant ook vervangen heb ik ook gedaan was 63 eurie kwijt dacht ik voor rubber en dakpoezen(snorren)
groetjes toontje

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto