[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
voorgloeilampje knippert : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:43

voorgloeilampje knippert

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

voorgloeilampje knippert

Berichtdoor 300d » 16 mei 2007, 15:01

Het voorgloeilampje van mijn 300D functioneert niet naar behoren. Bij het starten doet hij het en gaat het ook uit. Alleen tijdens het rijden gaat hij af en toe aan.
Dit gebeurt vooral als er andere elektronika gebruikt wordt inde auto, zoals de elektrische raambediening, knipperlichten enz.

Weet iemand wat probleem zou kunnen zijn?

Bert
300d

Antwoord:voorgloeilampje knippert

Berichtdoor Wiebren240D » 16 mei 2007, 19:11

Hallo Bert

ja het hoort niet zo dat het gloei lampje gaat branden als het niet moet.

normaal gesproken als er niks gebeurt is in de elektronika zeg ik er is wat mis met de gloei automaat of de zekering tegen het schut bord is roestig geworden wil ook nog wel eens voor storingen zorgen.

dat zeg ik als leek ik heb niet zoveel verstand van elektro alleen de gewone storingen weet ik soms nog wel raad mee maar dit is denk ik een klusje voor meneer Henk Lith woont in Utrechtis echt iemand die weet van hoe en wat die zegt altijd meeten is weeten is ook zo maar dan moet je wel weeten wat je moet meeten ik heb zelf ook een gooie meter kost een paar centen maar dan heb je ook wat maar ik kan er weinig mee hoor ja ik er een paar dingen mee meeten maar dit probleem weet ik niet

maar ik wens je veel suc6 met het op lossen
groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 16 mei 2007, 19:18

hoi hoi
We kunnen wel een topic op gaan richten met spook verschijnselen hahahah
Als ik rijd met de auto en het heeft geregend werkt mijn remlampje als wielomwentelteller heb in begin al de remblokken gekontroleerd en waren nog ruimmmmmm voldoende ook heb ik die verbindingstukjes goed schoon gemaakt en in gespoten maar mocht niet baten als het geregend heeft heb ik eerst een half uur knipper lichtje.
lijkt bij jou wel op een massa probleempje
Groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 17 mei 2007, 00:23

Even heel algemeen, dit soort verschijnselen zijn typisch voor slechte massa verbindingen.
De stroom moet ergens naar massa afvloeien, maar de verbinding is daar slecht, dan vloeit de stroom bv. via een lampje oid. naar massa weg, (stroom is vindingrijk), gevolg lampje gloeit iets op.
Dus begin met alle massa verbindingen te controleren, ook in de stekkers!
Als je stekkers los maakt, en de pinnekes gaat "kuisen" , maak dan eerst even de min van de accu los, anders kom ie op de foto :silly:
Groet, Henk Lith.
henklith

Berichtdoor 300d » 17 mei 2007, 16:28

Iedereen bedankt voor zijn antwoord / meedenken. Ik zal de massa verbindingen eerst controleren. Misschien zit het daar wel in.
300d

Keer terug naar Techniek